To Facebook απέρριψε σύσταση της αυστραλιανής ρυθμιστικής αρχής που προτάσσει μεγαλύτερο έλεγχο επί της ισχύος της διαφήμισης στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην αγορά αλλά και όσον αφορά το newsfeed, δηλαδή της κατάταξης των ειδησεογραφικών άρθρων και ειδήσεων στις αρχικές σελίδες των χρηστών.

Η πρόταση της Αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) και η νέα ρυθμιστική αρχή, η οποία είναι υπεύθυνη για την «αστυνόμευση» των τεχνολογικών κολοσσών, παρακολουθείται στενά σε άλλες χώρες αφού οι κυβερνήσεις θέλουν να κοντρολάρουν την εξουσία τους. Το Facebook απορρίπτει τον έλεγχο ειδήσεων όμως, όπως ήταν αναμενόμενο.

Το Facebook απαντά στην εν λόγω πρόταση μέσω επιστολής 76 σελίδων, δημιουργημένη στις 3 Μαρτίου, η οποία κοινοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη, μέσω email στο πρακτορείο Reuters. Στην επιστολή αναφέρεται ότι οι άνθρωποι πρέπει να επιλέγουν τι θα βλέπουν, όχι οι ρυθμιστικές αρχές.

Η δημιουργία ρύθμισης η οποία θα κατατάσσει τις ειδήσεις για το Facebook δεν είναι μια αναλογική ρύθμιση, αποτελεσματική για να αντιμετωπίσει τις μακροχρόνιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ορισμένοι Αυστραλοί εκδότες

Είναι πιθανό η Επιτροπή να μην εκτίμησε σωστά το επίπεδο του ανταγωνισμού στην αγορά των διαδικτυακών διαφημίσεων στην Αυστραλία, κάνοντας λάθος ότι το σύνολο και η ανάλυση των δεδομένων των χρηστών από το Facebook, ήταν αυτά που το ισχυροποίησαν.

Η ACCC ισχυρίζεται ότι η τεράστια δύναμη που κατέχουν εταιρείες όπως η Google στην αγορά επιχειρήσεων που έχει το 94% των αναζητήσεων στο Διαδίκτυο στην Αυστραλία, έχουν και την ικανότητα αλλά και τα κίνητρα να εξυπηρετούν συμφέροντα επιχειρήσεων τους έναντι των διαφημιζόμενων.

Στις προκαταρκτικές συστάσεις που επεξεργάζονται και τροποποιούνται, η ACCC δήλωσε ότι:

Η νέα ρυθμιστική αρχή θα πρέπει να έχει εξουσίες ώστε να μπορεί να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες ταξινομούν διαφημίσεις και ειδησεογραφικά άρθρα

Ευπρόσδεκτη ήταν η πρόταση για την NewsMediaWorks, μια ομάδα που εκπροσωπεί τους εκδότες ειδήσεων της Αυστραλίας, οι οποίοι δήλωσαν ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες κερδίζουν αδίκως από τη διανομή των ιστοριών τους.

Από την πλευρά του το Facebook ισχυρίστηκε ότι φοβούνται τον ανταγωνισμό λέγοντας ότι, οι προκαταρκτικές εκθέσεις επικεντρώνονται σχεδόν αποκλειστικά στην προστασία συγκεκριμένων εκδοτών από τον ανταγωνισμό.

Η Αυστραλία, η οποία έχει θεσπίσει νόμους που αναγκάζουν τις εταιρείες τεχνολογίας να βοηθήσουν την αστυνομία ώστε να έχει πρόσβαση στα δεδομένα χρηστών, λόγω των «ψεύτικων ειδήσεων» που κατακλύζουν το διαδίκτυο, διέταξε την έρευνα από την ΑCCC ως ένα μέρος των ευρύτερων μεταρρυθμίσεων για τα μέσα ενημέρωσης το 2017.

Δες και αυτό:

Ενεργοποίησε το dark mode στο Facebook Messenger απλά μ’ ένα emoji!