Έχεις έλλειψη από τη “βιταμίνη του ήλιου”; Τι μπορείς να κάνεις και ποιες οι κατάλληλες τροφές για τη βιταμίνη D, ώστε να μην έχεις έλλειψη ποτέ ξανά; 

Η βιταμίνη D ή αλλιώς η “βιταμίνη του ήλιου” είναι απαραίτητη για τον οργανισμό σου και ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου και τη διευκόλυνση της φυσιολογικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Γιατί η βιταμίνη D είναι τόσο σημαντική;

  • Καταπολεμά ασθένειες.
  • Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Μειώνει την κατάθλιψη.
  • Αυξάνει την απώλεια βάρους.

Ποιες είναι οι καλύτερες τροφές για τη βιταμίνη D;

Δεν είναι πολλές οι τροφές μέσα από τις οποίες μπορείς να προσλάβεις τη βιταμίνη αυτή. Φυσικά και η καλύτερη και πιο φυσική πηγή είναι ο ήλιος. Ωστόσο, αν έχεις έλλειψη βιταμίνης D πρέπει να εντάξεις στη διατροφή σου κάποιες συγκεκριμένες τροφές, ώστε να αυξήσεις τα επίπεδα της βιταμίνης αυτής.

  • Σολομός 
  • Μανιτάρια 
  • Κρόκος αυγού 
  • Γάλα 
  • Τόνος 
  • Σαρδέλες 

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη D είναι λίγα, γι’ αυτό είναι σημαντικό αυτά που την περιέχουν να καταναλώνονται τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση. Τα λιπαρά ψάρια, όπως το σκουμπρί, η ρέγγα και ο σολομός είναι καλή πηγή της συγκεκριμένης βιταμίνης, ακόμα κι όταν ο ήλιος δεν σε βλέπει. Το ίδιο ισχύει και με τα μανιτάρια, τα οποία παράγουν βιταμίνη D, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και οι άνθρωποι και τα ζώα. Αν τα αφήσεις για λίγη ώρα έξω στον ήλιο, μετά από λίγη ώρα θα είναι κι αυτά πλούσια στη συγκεκριμένη βιταμίνη.

Έκθεση στον ήλιο! 

Οι ειδικοί συνιστούν να καθόμαστε έξω στον ήλιο -όταν είναι εφικτό- για 5 με 30 λεπτά απ’ τις 10 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι, τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα.

Διάβασε ακόμα:

Ποια είναι η “Βιταμίνη του ήλιου” και τα σημαντικά οφέλη της για τον οργανισμό

Photo: Pexels