Δεν μπορείς να κοιμηθείς το βράδυ; Ταλαιπωρείσαι συχνά από αϋπνίες; Μήπως κάτι δεν κάνεις καλά με την διατροφή σου και καταναλώνεις τις τροφές που προκαλούν αϋπνία; 

Σίγουρα είναι άσχημο να μένεις ξύπνιος το βράδυ επειδή κάτι δεν έπρεπε να φας, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να συμβεί. Σε πολλές περιπτώσεις η αϋπνία σου που έχεις το βράδυ μπορεί να οφείλεται στην κακή και απρόσεκτη διατροφή σου. Ίσως να νομίζεις ότι μόνο ο καφές μπορεί να σταθεί εμπόδιο στον ύπνο σου, όμως δυστυχώς υπάρχουν κι άλλες τροφές που προκαλούν αϋπνία και καλό θα ήταν να σταματήσεις να τις τρως, ειδικά το βράδυ, αν θέλεις έναν συνεχόμενο και ήρεμο ύπνο.

Τροφές που προκαλούν αϋπνία

Τηγανητά 

Τα τηγανητά και τα όξινα φαγητά είναι ό,τι χειρότερο για το στομάχι πριν τον ύπνο. Σε συνδυασμό μάλιστα με πικάντικα ακόμα χειρότερα. Ειδικά αν έχεις ευαίσθητο στομάχι, μπορεί να υποφέρεις από καούρες, πράγμα που θα σου χαλάσει τον ύπνο. Άσε που τα τηγανητά δεν κάνουν και καλό στην υγεία σου, τι τα θες;

τροφές που προκαλούν αϋπνία

unsplash/Kinga Cichewicz

Αλκοόλ 

Μπορεί καμιά φορά να πίνεις ένα ποτηράκι απ’ το αγαπημένο σου ποτό για να χαλαρώσεις και να πας για ύπνο, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα υποφέρεις κι από αϋπνία. Αν θες να πιεις οπωσδήποτε αλκοόλ ή έχεις κανονίσει έξοδο, φρόντισε η κατανάλωση να γίνει τουλάχιστον δύο ώρες πριν πέσεις στο κρεβάτι.

Λιπαρά 

Μελέτη έχει δείξει πως άτομα που καταναλώνουν πολλά λιπαρά δυσκολεύονται να κοιμηθούν. «Όταν η συγκέντρωση του σακχάρου στο αίμα αυξάνεται απότομα, το σώμα αντιδρά παράγοντας ινσουλίνη, με την ακόλουθη πτώση της συγκέντρωσης να έχει ως συνέπεια την απελευθέρωση ορμονών, όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο» εξηγούν οι ερευνητές απ’ το Πανεπιστήμιο Columbia, της Νέας Υόρκης.

Καφεΐνη  

Εντάξει, σίγουρα περίμενες τον καφέ μες τη λίστα, όμως δεν περιέχει μόνος αυτός καφεΐνη. Το τσάι σου, καθώς και μερικά αναψυκτικά περιέχουν καφεΐνη, που σου δημιουργεί υπερένταση και σου χαλάει τον ύπνο.

τροφές που προκαλούν αϋπνία

Pexels

Αλμυρά (τυρί) 

Το τυρί υψηλής ωρίμανσης περιέχει τυραμίνη, ένα αμινοξύ που προκαλεί στον εγκέφαλο απελευθέρωση διεγερτικών ουσιών που καθυστερούν τη χαλάρωση.

Νερό… πριν τον ύπνο. 

Το νερό σου κάνει καλό και πρέπει να πίνεις άφθονο μες τη μέρα, το ‘χουμε πει πολλές φορές, άλλωστε. Ωστόσο, πριν τον ύπνο είναι καλό να το αποφεύγεις. Κι όχι μόνο το νερό, αλλά γενικά τα υγρά, αφού το πιο πιθανό είναι να σε ξυπνήσουν για να επισκεφθείς την τουαλέτα. Φρόντισε να πίνεις όσο νερό θες ή και άλλα υγρά μες τη μέρα και μην το θυμάσαι μόνο το βράδυ.

Διάβασε ακόμα τι μπορείς να πιεις για να σε πάρει κατευθείαν ο ύπνος:

8+1 ροφήματα που σε “στέλνουν” για ύπνο!

Photo: Unsplash/Kinga Cichewicz