Πολλές φορές στη ζωή μας μπορεί να τύχει να έρθουν έτσι τα πράγματα ώστε να αναγκαστούμε να αλλάξουμε την καθημερινότητα μας. Για παράδειγμα, εν όψει της πανδημίας κλειστήκαμε περισσότερο στο σπίτι μας, πολλοί από εμάς δουλεύουμε εξ αποστάσεως (άρα πάει το καθημερινό περπάτημα που λέγαμε μέχρι τη δουλειά!) κλπ. Όμως πόσο ήλιο χρειάζεται το σώμα μας τελικά;

Πόσο ήλιο χρειάζεται το σώμα μας

Σύμφωνα με την Dr. Anna Cabeca το σώμα μας χρειάζεται 10 με 20 λεπτά ημερησίως να είμαστε στο φως του ήλιου. Κατανοούμε ότι τώρα με τον κορονοϊό φυσικά και πρέπει να μένουμε σπίτι και να προσέχουμε, όμως ένα 20′ περπάτημα στον ήλιο (αν θέλεις και με τη μάσκα σου) μόνο καλό μπορεί να σου κάνει.

Χωρίς ήλιο το εσωτερικό σου ρολόι απορρυθμίζεται

Το σώμα σου είναι προγραμματισμένο να ξυπνάει με την ανατολή του ηλίου και να ξεκινήσει να καταναλώνει την πρωινή του ενέργεια κατά τη διάρκεια της μέρας, όπου ξεκινάς και να νιώθεις πιο κουρασμένη και όταν σκοτεινιάσει πηγαίνεις πάλι για ύπνο. Ωστόσο αν η ημερήσια πρόσληψη ηλιακού φωτός δεν είναι στα επίπεδα που πρέπει το εσωτερικό σου ρολόι απορρυθμίζεται και οι συνέπειες ποικίλλουν.

Αρχικά, οι ορμόνες που έχεις στο σώμα σου λειτουργούν σύμφωνα με αυτό το ρολόι! Συνεπώς, πώς ρυθμίζουμε αυτό το ρολόι; Με το να είμαστε εκτεθειμένοι 10-20 λεπτά τη μέρα στο ηλιακό φως!

Το ηλιακό φως ενεργοποιεί τον εγκέφαλό σου να απελευθερώσει κορτιζόλη και άλλες ορμόνες που θα χρειαστείς κατά τη διάρκεια της μέρας. Αν δεν εκτίθεσαι σε αυτό το φως, το σώμα σου, ειδικά αν βρίσκεσαι πολλές ώρες σε χαμηλό φωτισμό, καταλαβαίνει ότι πρέπει να εκκρίνει ορμόνες ύπνου και συνεπώς θα ξεκινήσεις να χαλαρώνεις και να είσαι ληθαργικός. Η σωστή λειτουργία του εσωτερικού μας ρολογιού είναι ο λόγος που το να ξυπνάς με την ανατολή και να κοιμάσαι με τη δύση είναι τόσο σημαντικό.

ηλίαση

Χωρίς ήλιο θα έχεις κακή διάθεση

Μπορεί να υπάρχουν πολλοί λόγοι αυτή την περίοδο για τους οποίους να είσαι αγχωμένη και να μη χρειάζεσαι ακόμη έναν, όμως ο ήλιος βοηθά σημαντικά στη διάθεσή σου! Αν τον τελευταίο καιρό είσαι πεσμένη, αγχωμένη, στενοχωρημένη ίσως να πρέπει να σκεφτείς ανάμεσα σε αυτά που σου συμβαίνουν και το αν εκτίθεσαι αρκετά στον ήλιο ή όχι.

Ο ήλιος ενισχύει την παραγωγή χημικών ουσιών εγκεφάλου όπως η σεροτονίνη και γι ‘αυτό είναι πολύ σημαντικό σε καθημερινή βάση να βρείς έναν τρόπο ή ακόμα και ένα σημείο στη βεράντα σου όπου είναι ηλιόλουστο και να περνάς εκεί λίγα λεπτά από το χρόνο σου.

Τώρα που ξέρεις πόσο ήλιο χρειάζεται το σώμα σου φρόντισε 10-20 λεπτά από τη μέρα σου να τα περνάς κάτω από τις ακτίνες του ήλιου!

Διάβασε ακόμα:

Η έκθεση στον ήλιο συνδέεται και με το OCD, σύμφωνα με τους επιστήμονες!

Photo:greenmedinfo.com