Τι είναι το σπλαχνικό λίπος και γιατί είναι τόσο επικίνδυνο για την υγεία μας; Το σπλαχνικό λίπος είναι η συσσώρευση λίπους στο σώμα μας,αλλά δεν συσσωρεύεται στα υποδόρια σώματα της μέσης και των μηρών και γύρω από τα κοιλιακά όργανα. Είναι πιο επικίνδυνο από το συνηθισμένο υποδόριο λίπος και η καταπολέμησή του είναι πολύ πιο δύσκολη.

Τι είναι το σπλαχνικό λίπος; Είναι το λίπος της κοιλιάς, βρίσκεται μέσα στην κοιλιακή χώρα, περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα και είναι επικίνδυνο για την υγεία.

Γιατί είναι επικίνδυνο το σπλαχνικό λίπος;

Οι σπλαχνικές κοιλότητες είναι πραγματικά σημαντικές για το σώμα, καθώς προστατεύουν τα εσωτερικά όργανα από τις επιδράσεις του εσωτερικού περιβάλλοντος. Ωστόσο, η συνολική τους μάζα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% -15% της συνολικής ποσότητας του συνόλου του σωματικού λίπους.

Όταν αυτό αυξάνεται, τότε αποτελεί κίνδυνο για την υγεία. Το σπλαχνικό λίπος μπορεί να προκαλέσει ασθένειες όπως:

  • κιρσοί ποδιών-φλεβίτιδα, καθώς υπάρχει υπερβολική πίεση στα πόδια
  • έμφραγμα του μυοκαρδίου
  • ασθένειες ογκολογικής φύσης
  • ορμονικές διαταραχές
  • αλλαγές στις μεταβολικές διεργασίες στο σώμα

Από πού προέρχεται αυτό το λίπος;

Η συσσώρευση υπερβολικού σπλαχνικού λίπους οφείλεται σε γενετική προδιάθεση. Αλλά ο τρόπος ζωής μας παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Για παράδειγμα, η “μπυροκοιλιά” είναι μια πραγματικότητα, όταν καταναλώνεις υπερβολική ποσότητα μπύρας. Η μπύρα στους άνδρες, επηρεάζει αρνητικά την τεστοστερόνη, η οποία είναι μια αρσενική ορμόνη που καταπολεμά το περίσσιο λίπος.

Μετά την εμμηνόπαυση, ανεξάρτητα από το σχήμα το σώματος, τη δομή και τη γενετική προδιάθεση, το σώμα μιας γυναίκας μειώνει δραματικά την παραγωγή οιστρογόνων και η πιθανότητα αύξησης του σπλαχνικού ιστού αυξάνεται σημαντικά.

Οι άνθρωποι με ορμονική ανισορροπία, μεταβολικές διαταραχές και καθιστική ζωή, διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο.

Μπορείς να το υπολογίσεις;

Μπορείς να το υπολογίσεις αν κάνεις μια απλή ιατρική εξέταση, αλλά αν είσαι από αυτούς που αποφεύγουν τον γιατρό, μπορείς να το κάνεις και μόνος σου.

Αρχικά, μέτρησε τη μέση σου. Αν το μέγεθός της είναι σύμφωνα με τους γενικά αποδεκτούς κανόνες, τότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Ο κανόνας για την γυναίκα είναι μέχρι και 35 και για τους άνδρες μέχρι και 37 ίντσες.

Δεύτερον, υπολόγισε τον συντελεστή. Μέτρησε τους γοφούς και τη μέση σου και διαίρεσε τα. Το φυσιολογικό για τις γυναίκες θα πρέπει να είναι πάνω από 0,88 και για τους άνδρες πάνω από 0,95.

Και πώς μπορείς να το μειώσεις;

Με υγιεινή διατροφή! Η καθημερινή σου διατροφή θα πρέπει να αποτελείται από φρούτα και λαχανικά σε ένα ποσοστό 70%! Πρέπει να μειώσεις την κατανάλωση ζωικών λιπών, όπως το βούτυρο, το χοιρινό ή βοδινό κρέας και παρόμοια φυτικά λίπη, όπως λάδι καρύδας και φοινικέλαιο.

Πρέπει να αποβάλλεις τα trans-λιπαρά που σημαίνει πρέπει να βάλεις ένα τέλος στο junk food. Επίσης, απαγορεύονται τα πατατάκια και τα σάντουιτς, το αλκοόλ και τα αναψυκτικά.

Τι άλλο μπορείς να κάνεις; Γυμναστική! Η γυμναστική σε καθημερινή βάση θα σε βοηθήσει σημαντικά. Τρέξιμο, κολύμβηση, ποδηλασία, ποδόσφαιρο ή τένις βοηθούν!

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και πώς την αντιμετωπίζεις;

Photo: depositphotos