Οι αληθινοί λάτρεις του καφέ αγαπούν την ενέργεια και την αίσθηση ότι σε πέντε λεπτά μπορείς να καταφέρεις τα πάντα, που τους χαρίζει η καφεΐνη. Παρόλα αυτά η καφεΐνη τείνει να έχει κακή φήμη και γι ‘αυτό είπαμε να απορρίψουμε αμέσως μερικούς μύθους που τη συνοδεύουν.

Όπως και με οτιδήποτε στη ζωή, η καφεΐνη πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο και δεν είναι κατάλληλα για όλους. Εδώ είναι μερικές από τις πολλές παρερμηνείες της καφεΐνης που υπάρχουν.

1. Η καφεΐνη είναι εθιστική

Ο καφές και τα άλλα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη δεν είναι εθιστικά. Εκτός από τους προσωρινούς πονοκεφάλους και την ευερεθιστότητα της απότομης απόσυρσης από την καφεΐνη, τα αποτελέσματα είναι ήπια σε σύγκριση με την εξάρτηση από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά και διαρκούν περίπου μια μέρα ή δύο.

2. Η καφεΐνη προκαλεί αφυδάτωση

Ενώ είναι αλήθεια ότι η καφεΐνη προκαλεί μέτριο διουρητικό πρόβλημα, η ποσότητα νερού στον καφέ ή το τσάι υπερβαίνει την αφυδατωτική επίδραση της καφεΐνης. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση ροφημάτων με καφεΐνη συμβάλλει στην συνολική ποσότητα υγρών που χρειάζεται να καταναλώνεις καθημερινά, προκειμένου το σώμα σου να λειτουργεί σωστά.

3. Μην πίνεις ποτέ καφέ πριν κοιμηθείς

Με το να πιεις έναν καφέ ή άλλο ρόφημα πριν κοιμηθείς, στην πραγματικότητα εξασφαλίζεις περισσότερη ενέργεια όταν ξυπνήσεις, καθώς η καφεΐνη δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τον ύπνο σου.

4. Η καφεΐνη κάνει κακό στην υγεία σου

Η καφεΐνη έχει χρησιμοποιηθεί ως αποδιοπομπαίος τράγος για πολλές ασθένειες. Αλλά η καφεΐνη έχει αρκετά οφέλη για την υγεία. Σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον και του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, η κατανάλωση δύο φλιτζανιών καφέ ημερησίως μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος κατά το ένα τρίτο. Οι ερευνητές του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι τέσσερα ή πέντε φλιτζάνια καφέ ημερησίως μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου του Parkinson.

Photo: Brooke Lark