Τα τρόφιμα που επιδρούν θετικά στην ψυχολογία

LIKE US ON FACEBOOK

Όταν κάνεις τα ψώνια της εβδομάδας, μπορεί να μη σκέφτεσαι να βάλεις στο καροτσάκι σου τα τρόφιμα που επιδρούν θετικά στην ψυχολογία, αλλά να έχεις στο νου σου άλλους παράγοντες όπως τη διατροφή, τα γεύματα της εβδομάδας, τα σνακ των παιδιών για το σχολείο κτλ.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με έρευνες υπάρχουν τρόφιμα με σημαντικά οφέλη για την ψυχική κι όχι τη σωματική υγεία αυτήν τη φορά. Οι ειδικοί μάλιστα χαρακτηριστικά αναφέρουν πως ότι βάζουμε στο πιάτο μας επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό πώς σκεφτόμαστε και πώς νιώθουμε.

Κι ενώ αναμένεται στο μέλλον να διαβάσουμε αρκετές ακόμη έρευνες πάνω στο θέμα, οι ειδικοί μας δίνουν μια ιδέα για τα τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν την ψυχική μας υγεία. Ποια είναι αυτά;

Τα τρόφιμα που επιδρούν θετικά στην ψυχολογία

Πρωτεΐνη

Σπάνια θα διαβάσεις άρθρο για τρόφιμα που να μην περιέχει αυτά που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι ο εγκέφαλος είναι ευαίσθητος στις αυξομειώσεις του σακχάρου στο αίμα και γι’ αυτό είναι σημαντικό να μην καταναλώνουμε γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες. Κι αυτό γιατί τέτοιου είδους γεύματα μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές αυξομειώσεις των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και κατά συνέπεια και στα αυξανόμενα επίπεδα άγχους. Θα πρέπει πάντα να συμπεριλαμβάνεις τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα, τρόφιμα μεταξύ άλλων όπως είναι ο σολομός, τα αυγά, το κόκκινο κρέας, τα όσπρια και το τόφου.

Unsplash/Caroline Attwood

Πρεβιοτικά

Για όσους δεν το γνωρίζουν, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα πρεβιοτικά δεν είναι τα ίδια με τα προβιοτικά. Ειδικότερα, τα πρεβιοτικά τρέφουν μακροχρόνια τα καλά βακτηρίδια του εντέρου, ενώ έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι συμβάλλουν και στη μείωση της κύριας ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης. Τα τρόφιμα που είναι καλή πηγή πρεβιοτικών περιλαμβάνουν τις αγκινάρες, το σκόρδο, τα κρεμμύδια, τα πράσα, τις μπανάνες, τα ρεβίθια, τις φακές και τη βρώμη.

Τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο

Τα οφέλη που έχει το μαγνήσιο στην ψυχική υγεία είναι γνωστά, καθώς η έλλειψη μαγνησίου συχνά συνδέεται τόσο με το άγχος όσο και με την κατάθλιψη. Μια έρευνα που διεξήχθη το 2018, διαπίστωσε ότι το μαγνήσιο έπαιζε σημαντικό ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου. Το αβοκάντο, τα φασόλια και οι φακές, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, το τόφου και η μαύρη σοκολάτα είναι όλα πλούσια σε μαγνήσιο.

μαύρη σοκολάτα

Unsplash/NordWood Themes

Πολυφαινόλες

Οι πολυφαινόλες θα πρέπει να αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Είναι αντιοξειδωτικές ουσίες, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και έχει διαπιστωθεί ότι βοηθούν στην καταπολέμηση του στρες. Τις συναντάμε στη σκούρα σοκολάτα, στα μούρα, τα κόκκινα σταφύλια, το ελαιόλαδο, τη σόγια και το πράσινο τσάι.

Διάβασε ακόμη:

Οι βιταμίνες που πρέπει να παίρνεις στα 20 και στα 30!

Photo: Unsplash/Le Creuset




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved