Τα τρόφιμα πέρα απ’ το σπανάκι που είναι οι καλύτερες πηγές σιδήρου είναι πολλά και είναι όλα νόστιμα και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά!

Ο σίδηρος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για το σώμα, καθώς είναι εκείνος που μεταφέρει το οξυγόνο σε όλα του τα μέρη. Σύμφωνα με έρευνα οι γυναίκες ηλικίας 19 έως 50 ετών συνιστάται να λαμβάνουν 18 γραμμάρια σιδήρου την ημέρα, ενώ οι γυναίκες ηλικίας 51 ετών και άνω, καθώς και οι άνδρες ηλικίας 19 ετών και άνω χρειάζονται 8 γραμμάρια ημερησίως.

Ο Ποπάυ για να πάρει δύναμη έτρωγε σπανάκι, ήταν το αγαπημένο του φαγητό, αλλά υπάρχουν κι άλλα τρόφιμα πέρα απ’ αυτό που είναι πλούσια σε σίδηρο. Ποια είναι αυτά;

Τα τρόφιμα που είναι οι καλύτερες πηγές σιδήρου:

Οι φακές

Οι φακές αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή σιδήρου μετά το σπανάκι. Ταυτόχρονα, είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Συνιστάται να καταναλώνουμε 150 γραμμάρια.

Το κόκκινο κρέας

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Newcastle διαπίστωσαν ότι όσοι καταναλώνουν τακτικά κόκκινο κρέας είναι λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από έλλειψη σιδήρου από αυτούς που τρώνε άλλα είδη κρέατος ή το αποφεύγουν εντελώς. Η εβδομαδιαία πρόσληψη που πρέπει να καταναλώνουμε είναι περίπου 500 γραμμάρια ή και λιγότερο.

Πόσο συχνά πρέπει να τρώμε κόκκινο κρέας

Shutterstock

Οι σπόροι κολοκύθας

Μια χούφτα από σπόρους κολοκύθας προσφέρει σχεδόν το 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου. Είναι πλούσιοι ακόμη σε ψευδάργυρο, μαγνήσιο, αλλά και αντιοξειδωτικά κι έτσι μας προστατεύσουν από πολλές ασθένειες.

Το μπρόκολο

Το μπρόκολο προσφέρει το 10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου, γι΄αυτό ήρθε η ώρα να το εντάξεις στο βραδινό ή μεσημεριανό γεύμα. Περιέχει, επίσης, βιταμίνη C, η οποία βοηθά το σώμα μας να απορροφήσει το σίδηρο.

μπρόκολο

Η μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα είναι φάρμακο στην κυριολεξία, αφού κάνει καλό σε όλα. Είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου και συνιστάται να καταναλώνουμε περίπου 20 γραμμάρια καθημερινά.

Τα φιστίκια Αιγίνης

Είναι το καλύτερο και πιο νόστιμο σνακ, ενώ περιέχουν σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο σίδηρο απ’ ότι τα καρύδια. Τοποθέτησε μερικά στο γιαούρτι για το πρωινό ή ακόμη και στη σαλάτα.

Σημειώνεται ακόμη ότι η έλλειψη σιδήρου μπορεί να συμβεί όταν το σώμα δεν έχει αρκετό σίδηρο (Mineral iron), το οποίο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή αιμοσφαιρίνης -πρωτεΐνης στα ερυθρά αιμοσφαίρια που επιτρέπουν την μεταφορά οξυγόνου στο σώμα. Η απουσία αιμοσφαιρίνης αναγκάζει τους μύες και τους ιστούς σου να λειτουργήσουν αναποτελεσματικά, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την αναιμία.

Διάβασε ακόμη:

Τα σημάδια στο σώμα σου που μαρτυρούν έλλειψη σιδήρου!

Photo: Unsplash/Pablo Merchán Montes