Μυρίζει φανταστικά, αλλά δεν σταματάει εκεί, υπάρχουν μια σειρά από αποδεδειγμένα οφέλη που έχει ο γλυκάνισος για την υγεία και σου τα παρουσιάζουμε ένα – ένα!

Η γεύση του γλυκάνισου είναι πικρή, αλλά αυτό το ίδιο μυρίζει υπέροχα, γι’ αυτό και πολλοί είναι όσοι τοποθετούν αυτόν τον θαυματουργό σπόρο σε πολλά ροφήματα, από ζεστό κρασί μέχρι σοκολάτα και τσάι.

Ο γλυκάνισος χρησιμοποιείται από πολλούς πολιτισμούς εδώ και χιλιάδες χρόνια, καθώς διαθέτει μια σειρά από οφέλη για την υγεία. Παράλληλα, το ίδιο είναι διάσημο και για τις θεραπευτικές του ιδιότητες, αφού το συναντάμε σε αρκετά φάρμακα.

Είναι αντιφλεγμονώδες

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αντιφλεγμονώδης επίδραση του γλυκάνισου είναι ιστορικά και επιστημονικά αποδεδειγμένη, ενώ αυτό φαίνεται σε ένα πείραμα ότι βελτίωσε τα συμπτώματα των ατόμων που έπασχαν από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS).

Κάνει καλό στην πέψη

Εάν ποτέ έχεις ακούσει κάτι για τα οφέλη που έχει το γλυκάνισο, τότε πιθανότατα να ήταν ότι αυτό βοηθάει στην πέψη. Εμποδίζει τη ζύμωση των βακτηρίων στο στομάχι, ενώ ερευνητές απέδειξαν ότι το γλυκάνισο μπορεί να συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του εντέρου.

Photo: Pexels/Mareefe

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Μπορεί η έρευνα να βρίσκεται ακόμη σε πρωταρχικά στάδια, παρόλα αυτά έχει διαπιστωθεί ότι ο σπόρος του γλυκάνισου ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και το βοηθάει να λειτουργεί σωστά.

Μειώνει την κατάθλιψη

Μια συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση τριών γραμμαρίων σκόνης γλυκάνισου τρεις φορές την ημέρα, μείωσε τα συμπτώματα των γυναικών που αντιμετώπιζαν επιλόχεια κατάθλιψη, ενώ άλλη έρευνα συνέδεσε τον γλυκάνισο και με τη μείωση της ήπιας και μέτριας κατάθλιψης.

Μερικά ακόμη οφέλη του γλυκάνισου περιλαμβάνουν ότι είναι διουρητικό αλλά και ότι έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί ως διεγερτικό της όρεξης. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ότι η χρήση του γλυκάνισου μπορεί να αυξήσει και τη ροή του γάλατος κατά τη διάρκεια του θηλασμού!

Μήπως θα πρέπει όλοι να βρούμε τρόπους να εντάξουμε τον γλυκάνισο στη διατροφή μας;

Διαβάστε ακόμη:

Σου δίνουμε μερικούς λόγους να εντάξεις τη βρώμη στο πρωινό σου!

Photo: Unsplash/Gaby Dyson