Η υγεία των νεφρών είναι ζωτικής σημασίας για τη συντήρηση και την υποστήριξη του ανθρώπινου σώματος. Βοηθούν στο φιλτράρισμα και την απομάκρυνση των αποβλήτων, ρυθμίζουν την περιεκτικότητα σε νάτριο, κάλιο και οξέα, καθώς και την αρτηριακή πίεση και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Πώς θα τα διατηρήσεις υγιή;

Πολύ περισσότερο, τα νεφρά βοηθούν στη μετατροπή της βιταμίνης D, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση ισχυρών οστών. Αρχικά, όταν η νεφρική λειτουργία είναι εξασθενημένη, τα άτομα εμφανίζουν λίγα ή καθόλου συμπτώματα. Ωστόσο, καθώς εξελίσσεται, μπορεί να παρατηρήσουν πρήξιμο στα πόδια και τους αστραγάλους, καθώς και κόπωση, ναυτία, επίμονο κνησμό, μυϊκές κράμπες μεταξύ άλλων.

Η υγεία των νεφρών, λοιπόν, είναι εξαιρετικά σημαντική. Και πώς μπορείς να τα διατηρήσεις υγιή;

Μην καπνίζεις

Γνωρίζεις πως πρέπει να σταματήσεις το κάπνισμα για άπειρους λόγους! Και τώρα θα προστεθεί ακόμη ένας στη λίστα σου. Το κάπνισμα είναι ένας κύριος παράγοντας κινδύνου για νεφρική ανεπάρκεια. Μπορεί να περιορίσει τη ροή του αίματος και να λειτουργήσει ως πύλη εισόδου των τοξινών στο σώμα. Συνδέεται επίσης, με πολλαπλούς καρκίνους όπως στα νεφρά και τους πνεύμονες, καθώς και καρδιακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση και εγκεφαλικό επεισόδιο.

υγεία των νεφρών

Unsplash/ fotografierende

Υγιεινή διατροφή

Η πιο σημαντική αλλαγή που μπορεί να κάνει ένα άτομο είναι η διατροφή του. Είναι σημαντικό να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως άπαχη πρωτεΐνη, δημητριακά ολικής αλέσεως, λιπαρά, φρούτα και λαχανικά. Επίλεξε τροφές φιλικές προς τα νεφρά, όπως cranberries, μήλα, κοτόπουλο, κουνουπίδι και ραπανάκια.

Γυμναστική

Η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει την υγεία του ατόμου από μέσα προς τα έξω. Βοηθά στη διαχείριση βάρους, βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και την αρτηριακή πίεση, ενώ μειώνει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις και οι νεφροπάθειες.

υγεία των νεφρών

Pexels

Έλεγξε την αρτηριακή σου πίεση

Η υπέρταση, επίσης γνωστή ως υψηλή αρτηριακή πίεση, κάνει την καρδιά να εργάζεται πιο σκληρά, προκαλώντας τελικά ζημιές στα αγγεία σε όλο το σώμα. Όταν αυτό συμβαίνει, τα νεφρά δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά, γεγονός που οδηγεί σε συσσώρευση “αποβλήτων” και υγρών.

Πρόσεχε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Το υψηλό ζάχαρο είναι ιδιαίτερα επιβλαβές για άτομα με διαβήτη τύπου 1 ή τύπου 2. Μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στην καρδιά, τα μάτια, τα αιμοφόρα αγγεία, τα νεύρα και τα νεφρά.

υγεία των νεφρών

unsplash/Sharon McCutcheon

Ενυδάτωση

Η ενυδάτωση είναι το παν! Το να πίνεις αρκετό νερό είναι εξαιρετικά σημαντικό για να έχεις υγιή νεφρά. Το νερό αποτελεί περίπου το 60% του σώματος και είναι το κύριο “όχημα” για την απομάκρυνση των αποβλήτων. Μην ξεχνάς, λοιπόν, να έχεις πάντα δίπλα σου ένα μπουκαλάκι με νερό!

Διαβάστε επίσης:

Το σώμα σου προσπαθεί να σου πει ότι τρως πολύ αλάτι

Photo: unsplash/bruce mars