Κοιμάσαι 6 ώρες καθημερινά και είσαι εντάξει; Το αλκοόλ σε βοηθά να κοιμάσαι καλύτερα; Οι γυναίκες κοιμούνται περισσότερο από τους άνδρες; Μύθοι για τον ύπνο που πρέπει να σταματήσουμε να πιστεύουμε.

Ο ύπνος είναι πάρα πολύ βασικός για την υγεία μας, τόσο τη φυσική όσο και την ψυχική και θα πρέπει να τον απολαμβάνεις! Για να μπορείς να λειτουργήσεις και να ανταπεξέλθεις, προκειμένου να είσαι υγιής θα πρέπει να κοιμάσαι αρκετά και καλά.

Μύθοι για τον ύπνο που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

Με 6 ώρες ύπνο είμαι εντάξει

Χωρίς να θέλουμε να σε τρομάξουμε… αλλά όταν ξεκινάμε να κοιμόμαστε λιγότερο από 7 ώρες την ημέρα, τότε βλέπουμε τις αλλαγές στον εγκέφαλο και τις διαταραχές σε φυσιολογικό επίπεδο.

Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τη γνωστική λειτουργία, την προσοχή που δίνουμε στην καθημερινή ζωή ενώ λιγότερος ύπνος… λιγότερα χρόνια ζωής!

Οι περισσότεροι από εμάς χρειαζόμαστε 7 με 9 ώρες ύπνου με τα παιδιά ασφαλώς να χρειάζονται περισσότερες ώρες. Κι αυτό δεν μπορείς να το αλλάξεις.

Μόνο ένα ποσοστό μικρότερο του 1% του πληθυσμού μπορεί να ζει μια φυσιολογική ζωή και να είναι υγιές.

μύθοι για τον ύπνο

unsplash/Kinga Cichewicz

Το αλκοόλ δεν σε βοηθά να κοιμηθείς καλύτερα

Αρκετοί πίνουν ένα ποτήρι κρασί πριν τον ύπνο καθώς θεωρούν πως τους βοηθά για να κοιμηθούν. Κι εδώ υπάρχει ένα μεγάλο αλλά!

Γιατί μπορεί το αλκοόλ να σε βοηθήσει να κοιμηθείς αλλά όχι φυσικά. Κι αυτό σημαίνει πως χαλάμε τον κύκλο του ύπνου, πέφτουμε σε μια πιο βαθιά κατάσταση ύπνου ακόμη και νωρίς το βράδυ και δεν αφήνουμε τον εαυτό μας να περάσει από όλα τα στάδια.

Και είναι απαραίτητο, αν θέλεις να ξυπνήσεις ξεκούραστος!

Οι γυναίκες χρειάζονται περισσότερο ύπνο

Οι γυναίκες όχι μόνο έχουν ανάγκη από τουλάχιστον 7 ώρες αλλά χρειάζονται και λίγο παραπάνω. Ο λόγος δεν είναι ακόμη γνωστός αλλά ίσως οφείλεται στα επίπεδα συγκεκριμένων ορμονών.

μύθοι για τον ύπνο

Photo: unsplash/Jordan Bauer

Να παίρνεις έναν υπνάκο το μεσημέρι ή όχι;

Κι εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Αν μπορείς να κοιμηθείς για λίγο το μεσημέρι, τότε είσαι από τους τυχερούς. Αλλά υπάρχει μια λεπτή γραμμή που πρέπει να προσέξεις.

Αν κοιμάσαι καλά και σωστά, ο υπνάκος το μεσημέρι (για περίπου μισή ώρα) είναι εντάξει. Αν, όμως, δεν κοιμάσαι καλά το βράδυ και κοιμηθείς το μεσημέρι, τότε και πάλι το βράδυ δεν θα μπορείς να κοιμηθείς. Κι αυτό καταστρέφει την ποιότητα του ύπνου που τόσο πολύ έχεις ανάγκη!

Διαβάστε επίσης:

Τι θέματα υγείας δημιουργεί ο ανήσυχος ύπνος στις γυναίκες;

Photo: Pexels