Όταν γυρίζεις απ’ τη δουλειά, τους φίλους σου και μια εβδομάδα γεμάτη με δραστηριότητες, το να παρακοιμηθείς είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να πάθεις. Το πρόβλημα είναι ότι αισθάνεσαι τόσο καλά εκείνη τη στιγμή και συνεχώς πατάς την αναβολή στο ξυπνητήρι σου, με αποτέλεσμα να κοιμάσαι παραπάνω απ’ όσο πρέπει.

Σου έχουμε, όμως, καλά νέα γιατί υπάρχουν 4 επιστημονικά hacks με τα οποία θα μπορέσεις να σταματήσεις να κοιμάσαι παραπάνω απ’ όσο πρέπει!

Ένα από τα κύρια προβλήματα που συμβάλλουν στο να κοιμάσαι παραπάνω απ’ όσο πρέπει είναι η γενική έλλειψη ύπνου. Αν κοιμάσαι κάθε μέρα γύρω στα μεσάνυχτα, τότε πιθανότατα θα χρειάζεσαι να κοιμηθείς μέχρι τις 8 το πρωί, για να συμπληρώσεις ένα 8ωρο ύπνου. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να κοιμηθείς λίγο νωρίτερα προκειμένου το σώμα σου να νιώθει ξεκούραστο όταν έρθει η ώρα να ξυπνήσεις.

Αν, όμως, αυτό δεν λειτουργήσει ακολούθησε αυτές τις συμβουλές για να σταματήσεις να κοιμάσαι παραπάνω απ’ όσο πρέπει!

Ξέχνα το ξυπνητήρι

Εάν το ξυπνητήρι δεν σε βοηθά να ξυπνάς, τότε σταμάτα να το χρησιμοποιείς εντελώς! Όχι, δεν είμαστε παρανοϊκοί, αλλά μπορείς πραγματικά να εκπαιδεύσεις το σώμα σου να ξυπνάει χωρίς ξυπνητήρι. Εάν κοιμάσαι ένα 8ωρο καθημερινά και πέφτεις για ύπνο την ίδια ώρα κάθε μέρα, δεν θα εξαρτάσαι από κανέναν και τίποτα για να ξυπνήσεις!

Εάν επιμένεις στο ξυπνητήρι, κράτα τις παραδόσεις

Εάν το snooze είναι το μόνιμο πρόβλημα σου με το ξυπνητήρι σου, τότε δοκίμασε να κρατήσεις τις παραδόσεις. Πάρε ένα κλασικό ξυπνητήρι, το οποίο δεν έχει αναβολή και δες αμέσως τη διαφορά.

ρολόι, ξυπνητήρι, αλλαγή ώρας

Θυμήσου τον κύκλο REM

Ο κύκλος REM – ένα στάδιο ύπνου που αποτελεί περίπου το ένα τέταρτο του συνολικού κύκλου του ύπνου σου το βράδυ – διαρκεί περίπου 90 λεπτά. Προσπάθησε να βεβαιωθείς ότι η διάρκεια του ύπνου σας είναι πολλαπλάσια των 90 λεπτών. Έτσι, θα μπορέσεις να ξυπνήσεις σ’ ένα ελαφρύτερο στάδιο ύπνου. Αν ξυπνήσεις σ’ ένα από τα βαθύτερα στάδια του κύκλου του ύπνου σου, μπορεί να νιώσεις απόλυτα αποπροσανατολισμένος.

Να είσαι συνεπής με την ώρα που ξυπνάς

Ρουτίνα, ρουτίνα, ρουτίνα. Προσπάθησε να ξυπνάς την ίδια ώρα κάθε μέρα και ναι, αυτό θα ήταν ιδανικό και για τα σαββατοκύριακα.

Η επίτευξη ενός καλού ύπνου είναι ένας μαραθώνιος και όχι ένα σπριντ. Εάν εργάζεσαι, βοηθάει το σώμα σου περισσότερο να κοιμάσαι την ίδια ώρα κάθε βράδυ, για τουλάχιστον επτά ώρες, και στη συνέχεια να ξυπνάς την ίδια ώρα κάθε πρωί.

Photo: Stocksy/Liliya Rodnikova