Πώς θα προστατέψεις το δέρμα σου από τον ήλιο αυτό το Καλοκαίρι!

LIKE US ON FACEBOOK

Πώς θα προστατέψεις το δέρμα σου από τον ήλιο αυτό το Καλοκαίρι, γιατί εάν ακόμη δεν το γνωρίζεις ο ήλιος εκτός απ’ τις ευεργετικές του ιδιότητες μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνος για την επιδερμίδα.

Κάθεσαι σε μια ξαπλώστρα στην αγαπημένη σου παραλία, έχεις βάλει αντηλιακό, έχεις πιει νερό, έχεις κάνει και μια βουτιά στη θάλασσα. Κι εκεί που κάθεσαι ξεχνάς να πιεις κι άλλο νερό, ξεχνάς ν’ ανανεώσεις το αντηλιακό σου και έχει φτάσει πια μεσημέρι και ο ήλιος κάτω απ’ τον οποίο κάθεσαι, καίει ακόμα πιο πολύ. Γίνεσαι κόκκινος, πονάς, αλλά σκέφτεσαι ότι σε λίγες μέρες θα περάσει και θα αποκτήσεις το ιδανικό μαύρισμα.

Η αλήθεια είναι, όμως, ότι τα προβλήματα που προκαλεί ο ήλιος στην επιδερμίδα μας εμφανίζονται πολλά χρόνια αργότερα. Θα έχεις σίγουρα ακούσει ότι η υπεριώδης ακτινοβολία, που διεισδύει στην επιδερμίδα, είναι αυτή που προκαλεί τοπικά αλλοιώσεις στα κύτταρα του δέρματος, μεταξύ των οποίων και του γενετικού τους υλικού.

Ένα άμεσο αποτέλεσμα της υπεριώδους δράσης είναι το έγκαυμα και η αλλεργία, ενώ υπάρχει και η καθυστερημένη επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας που είναι οι αλλαγές στο δέρμα που παρατηρούνται σε μεγαλύτερη ηλικία, όπως είναι οι ρυτίδες, οι κηλίδες ή τα μελανώματα που μπορούν να παρουσιάσουν και καρκίνο του δέρματος.

Unsplash/Amy Humphries

Πώς θα προστατέψεις το δέρμα σου από τον ήλιο;

Τα άσχημα νέα είναι ότι δεν μπορείς να πατήσεις κάποιο “undo” κουμπί μετά την υπερβολική έκθεση στον ήλιο. Ωστόσο, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι σε περίπτωση εγκαύματος να χρησιμοποιήσεις κρύες κομπρέσες, αντιφλεγμονώδη και καταπραϋντικές ενυδατικές κρέμες, όπως για παράδειγμα αυτές με αλόη βέρα, προκειμένου να ανακουφίσουν την επιδερμίδα σου.

Όσον αφορά τις καθυστερημένες επιδράσεις τις ακτινοβολίας, όπως είναι οι ρυτίδες και οι κηλίδες, οι δερματολόγοι προτείνουν τη Βιταμίνη Α και ειδικότερα τη ρετινόλη. Μπορείς να την αναζητήσεις ακόμη στα συστατικά των ορών ή της ενυδατικής κρέμας που χρησιμοποιείς.

Παράλληλα, η απολέπιση, η μικροδερμοαπόξεση και οι θεραπείες laser είναι επίσης μερικοί ενδεικτικοί τρόποι για τη μείωση της εμφάνισης αυτών των σημαδιών.

Τέλος, οι ειδικοί συμβουλεύουν την αύξηση της πρόσληψης της γλουταθειόνης, της αντιοξειδωτικής ουσίας με τα θαυματουργά οφέλη για την υγεία. Ο οργανισμός μας βασίζεται στη γλουταθειόνη για την προστασία, την καταπολέμηση και την επιδιόρθωση των κυττάρων μας από τις ελεύθερες ρίζες. Παρόλα αυτά, όσο μεγαλώνουμε, τόσο λιγότερο γλουταθειόνη παράγουμε. Για ν’ αυξήσεις τα επίπεδα της πρόσληψής της, διάλεξε τρόφιμα πλούσια σε Βιταμίνη C και τρόφιμα όπως το σπανάκι, το αβοκάντο, τα σπαράγγια και οι μπάμιες που είναι καλές πηγές γλουταθειόνης.

Και φυσικά, ο νούμερο ένα κανόνας για να προστατέψεις την επιδερμίδα σου απ’ τον ήλιο είναι να φοράς πάντα αντηλιακό και ν’ αποφεύγεις την έκθεση στις ώρες αιχμής.

Photo: Unsplash/Garett Mizunaka

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved