Πώς θα αποφύγεις την έλλειψη βιταμίνης D κατά τη διάρκεια του Χειμώνα

LIKE US ON FACEBOOK

Πώς θα αποφύγεις την έλλειψη βιταμίνης D ή αλλιώς της βιταμίνης του ήλιου κατά τη διάρκεια του Χειμώνα, όταν οι μέρες είναι πιο μικρές και οι νύχτες πιο μεγάλες.

Ένα απ’ τα πολλά θρεπτικά συστατικά που ο οργανισμός μας χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά είναι και η βιταμίνη D. Η βιταμίνη του ήλιου όπως είναι αλλιώς γνωστή βοηθάει μεταξύ άλλων τον οργανισμό μας να απορροφήσει το ασβέστιο για την υγεία των οστών, ενώ διαδραματίζει εξίσου σημαντικό ρόλο και στη μυϊκή λειτουργία, αλλά και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Ωστόσο, για να λάβει κανείς τη συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης D δεν αρκεί να βγαίνει έξω στον ήλιο για μερικές ώρες. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ανθρώπων παγκοσμίως δεν λαμβάνει τη συνιστώμενη ποσότητα πρόσληψης βιταμίνης D.

Οι ειδικοί συνιστούν να λαμβάνουμε τουλάχιστον 600 IU βιταμίνης D ημερησίως και ακόμη περισσότερη όσοι είναι άνω των 70, ενώ η έλλειψη της μπορεί να οδηγήσει μεταξύ άλλων στην οσφυαλγία και τη μυϊκή αδυναμία.

Πώς θα αποφύγεις την έλλειψη βιταμίνης D;

Συμπληρώματα

Στην Ελλάδα, θα λέγαμε ότι είμαστε τυχεροί, μιας και τους περισσότερους μήνες του χρόνου απολαμβάνουμε τον ήλιο και όλα τα οφέλη που αυτός μας προσφέρει. Έτσι, απ’ τον Απρίλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, ο οργανισμός μας παράγει όλη τη βιταμίνη D που του είναι απαραίτητη. Τα επίπεδα της, όμως, μειώνονται δραστικά κατά τους υπόλοιπους μήνες. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το σημαντικότερο είναι να αποφύγουμε την ανεπάρκεια βιταμίνης D και γι’ αυτό θα μπορούσαμε κατά τους χειμερινούς μήνες να παίρνουμε συμπληρώματα.

καιρός την Πέμπτη

Μανιτάρια

Πέρα απ’ τα συμπληρώματα διατροφής, τη βιταμίνη D μπορούμε να τη βρούμε και σε ορισμένα τρόφιμα όπως είναι τα μανιτάρια. Τα μανιτάρια παράγουν βιταμίνη D, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και οι άνθρωποι και τα ζώα. Συγκεκριμένα, η βιταμίνη D παράγεται στο δέρμα μας απ’ την έκθεση μας στον ήλιο. Έτσι, όταν αφήσεις τα μανιτάρια για λίγη ώρα έξω στον ήλιο, μετά από λίγη ώρα θα είναι κι αυτά πλούσια στη συγκεκριμένη βιταμίνη.

Τα 3 εκπληκτικά οφέλη της βιταμίνης D και τα συμπτώματα έλλειψης της.

Λιπαρά ψάρια

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη D είναι λίγα, γι’ αυτό είναι σημαντικό αυτά που την περιέχουν να καταναλώνονται τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση. Τα λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί, η ρέγγα και ο σολομός είναι καλή πηγή της συγκεκριμένης βιταμίνης και ένας τρόπος να τη βρίσκεις τους χειμερινούς μήνες.

Έκθεση στον ήλιο

Ο οργανισμός μας παράγει βιταμίνη D με την έκθεση της επιδερμίδας μας στον ήλιο. Οι ειδικοί συνιστούν να καθόμαστε έξω στον ήλιο -όταν είναι εφικτό- για 5 με 30 λεπτά απ’ τις 10 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι, τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα.

Διάβασε ακόμη:

Τι είναι η βεταΐνη και ποια τα οφέλη της για την υγεία;

Photo: Pexels/Alexander Stemplewski

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved