Είναι η εποχή που -αν και καθυστερημένα- αποφάσισες να μαζέψεις τα χειμωνιάτικα και να τα ανεβάσεις στην επάνω ντουλάπα, για να έχεις όλο τον απαραίτητο χώρο να απλώσεις τα καλοκαιρινά σου ρούχα. Όμως, σήκωσες όλο αυτό το βάρος με τον λάθος τρόπο με αποτέλεσμα να πάθεις λουμπάγκο στη μέση!

Ο πόνος αφόρητος και πιθανότατα άκουσες ένα κρακ, έτσι κατάλαβες τη ζημιά που έκανες! Αν είναι η πρώτη φορά που παθαίνεις λουμπάγκο στη μέση, λογικά αυτό το «κρατς» σε φρίκαρε, αλλά μην ανησυχείς γιατί αυτή είναι η πρώτη ένδειξη για το τι έπαθες!

Κάπως έτσι κατάλαβε και η αγαπημένη μας Αθηναΐς Νέγκα ότι την έπαθε, τη στιγμή που σήκωνε ένα ολόκληρο κουτί γεμάτο με ρούχα! Μόλις είδαμε την ανάρτησή της στο Instagram για το λουμπάγκο που έπαθε, επικοινωνήσαμε μαζί της, αρχικά για να της ευχηθούμε περαστικά, αλλά και να μας πει πώς ένιωσε εκείνη τη στιγμή και τι χρειάστηκε να κάνει για ν’ ανακουφιστεί απ’ τον πόνο:

Ευτυχώς έβαλα πάγο πολύ έγκαιρα και δεν δοκίμασα άλλα γιατροσόφια και δεν πονάω τόσο. Δεν το είχα ξαναπάθει και δεν ήξερα ότι η μέση κάνει κρακ! Έψαχνα τι κάνει κρατς! Η μέση κάνει κρατς και πονάει πάρα πολύ, εγώ άρχισα να τρέμω κιόλας, νόμιζα ότι θα λιποθυμήσω!

https://www.instagram.com/p/By7Zq_0Ix95/?utm_source=ig_embed

«Ξεκούραση, αντιφλεγμονώδη, μυοχαλαρωτικά και πάγος», αυτά είναι όσα τη συμβούλεψε ο γιατρός να κάνει προκειμένου να μην υποφέρει και ν’ αναρρώσει γρήγορα.

Όπως μας είπε η Αθηναϊς για το πώς έπαθε λουμπάγκο, «ήταν ένα πλαστικό κουτί γεμάτο ρούχα και πήγα να κάνω την τακτική, καλή νοικοκυρά (που δεν είμαι). Ούτε στον εχθρό μου δεν το εύχομαι!», είπε γελώντας.

Φυσικά, φρόντισε να στείλει κι ένα μήνυμα για το πώς οι υπερβολές που κάνουμε και η μανία μας να μην ξεσκαρτάρουμε την ντουλάπα μας ανά διαστήματα μπορούν να μας βλάψουν:

Μετά απ’ αυτό θα μείνω με 3 μπλουζάκια, γιατί γίνεσαι δούλος της ακαταστασίας (γέλια). Θα γίνω η καινούρια Μαρί Κόντο, που τους τα πετάει όλα και εκείνοι κλαίνε!

Πώς θα αντιμετωπίσεις το λουμπάγκο στη μέση;

Παυσίπονα

Τα αντιφλεγμονώδη και μυοχαλαρωτικά φάρμακα μπορούν ν’ ανακουφίσουν απ’ τους πόνους, και μάλιστα πολύ καλύτερα απ’ τα απλά παυσίπονα. Πάντα, όμως, θα πρέπει να τα λαμβάνεις με συνταγή γιατρού κι ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες.

Κρέμες για την αντιμετώπιση της οσφυαλγίας

Οι κατάλληλες κρέμες για τη θεραπεία του λουμπάγκου είναι οι θερμαντικές κρέμες καψαϊκίνης. Μπορείς να τις τοποθετήσεις στο σημείο όπου έχει εκδηλωθεί ο πόνος και να κάνεις μασάζ, ενώ μια καλή εναλλακτική είναι και τα ζεστά επιθέματα, αλλά και τα μπάνια με ζεστό νερό. Όλες αυτές οι τεχνικές θα χαλαρώσουν τους μύες σου και θα σε ανακουφίσουν.

Απόφυγε τις έντονες δραστηριότητες

Φυσικά, την περίοδο της ανάρρωσης απ’ την οσφυαλγία θα πρέπει να προσέχεις να μην σκύβεις και να μην σηκώνεις βάρη. Γενικά, η αντιμετώπιση αυτής της πάθησης στη μέση θέλει ξεκούραση, αλλά και ειδικές ασκήσεις, οι οποίες θα ενδυναμώσουν τους μύες που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να σηκώνουμε βάρη για να μην τραυματιζόμαστε;

Κι αφού μάθαμε πώς το αντιμετωπίζουμε, ήρθε η ώρα να μάθουμε και πώς το προλαμβάνουμε για να μην φτάσουμε σ’ αυτή τη δυσάρεστη θέση!

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να σηκώνουμε βάρη για να μην πάθουμε λουμπάγκο στη μέση; Ο Πάνος Ντζαμάκος, personal trainer και ιδιοκτήτης του Just Perfect Gym, μας έδωσε μερικές χρήσιμες συμβουλές.

  • Αρχικά, πρέπει να έχουμε το βάρος ανάμεσα στα πόδια μας. Ιδανικά, σφίγγουμε και πιέζουμε τις φτέρνες μας για να σηκωθούμε, πάντα, όμως, με το βάρος ακριβώς μπροστά μας.
  • Θα πρέπει ν’ αποφεύγουμε να σηκώνουμε βάρη πρωινές ώρες ή όταν είμαστε αφυδατωμένοι.
  • Μεγάλη προσοχή χρειάζεται επίσης εάν έχουμε προβλήματα με το έντερό μας ή μόλις έχουμε φάει.
  • Προσοχή στα εμπόδια στον δρόμο μας και ειδικά σε σκάλες, φέρνουμε το βάρος πιο πίσω με έκταση της σπονδυλικής.

Οι περισσότεροι συνήθως παθαίνουν λουμπάγκο επειδή ήταν αφηρημένοι, νευριασμένοι ή απασχολημένοι με κάτι άλλο, οπότε δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι ένα βάρος είναι επικίνδυνο και θέλει πάντα συγκέντρωση και προσοχή σε αυτό όταν είναι να το σηκώσουμε.

Παρακάτω ένα παράδειγμα με τον λάθος και τον σωστό τρόπο να σηκώνουμε βάρη:

Λάθος

λουμπάγκο στη μέση

Σωστό

λουμπάγκο στη μέση