Οι τροφές που πρέπει να εντάξεις στη διατροφή σου για γερά οστά

LIKE US ON FACEBOOK

Όταν μιλάμε για wellness, μιλάμε για πολλά πράγματα, μιλάμε για άσκηση, για μεταβολισμό, για την επιδερμίδα, για τους μύες κι ένα σωρό πράγματα. Δεν αναφερόμαστε συχνά σε ένα θέμα, γι’ αυτό και ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για διατροφή για γερά οστά.

Η υγεία των οστών είναι αρκετά σημαντική γιατί όπως ήδη γνωρίζεις αυτά είναι που κρατάνε όλο μας το σώμα. Παρόλα αυτά, για τις γυναίκες η καλή υγεία των οστών είναι ακόμη σημαντικότερη, καθώς η απώλεια οστικής μάζας αυξάνεται μετά την εμμηνόπαυση και που κατά συνέπεια οδηγεί στην οστεοπόρωση.

Σύμφωνα με το National Osteoporosis Foundation, 1 στις 2 γυναίκες μετά την ηλικία των 50, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο θραύσης των οστών, ως αποτέλεσμα της οστεοπόρωσης.

Τι πρέπει να εντάξεις σε μια διατροφή για γερά οστά;

Γαλακτοκομικά

Σε μια εποχή που όλοι επιλέγουμε τα φυτικά υποκατάστατα του γάλακτος, όπως το γάλα σόγιας, το γάλα αμυγδάλου κτλ., οι ειδικοί φέρεται να αναφέρουν αυτό που η μαμά μας, μας έλεγε από τότε που ήμασταν μικρά, δηλαδή ότι το αγελαδινό γάλα κάνει καλό στα κόκαλα. Κι εκτός απ’ το γάλα, το ίδιο κάνουν και τα άλλα γαλακτοκομικά όπως το γιαούρτι, το τυρί και το κεφίρ.

Πρωτεΐνη

Οι γιατροί συμβουλεύουν τους ασθενείς με οστεοπόρωση να εντάξουν στη διατροφή τους τη πρωτεΐνη, καθώς αυτή έχει αποδειχθεί ότι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για την υγεία των οστών. Μερικές καλές πηγές πρωτεΐνης είναι οι σαρδέλες και οι αντζούγιες, οι οποίες είναι πλούσιες και σε ασβέστιο και βιταμίνη D.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Κ

Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Κ όπως είναι το αβοκάντο, τα ακτινίδια, ο μαϊντανός και τα δαμάσκηνα, θα πρέπει επίσης να βρουν θέση στη διατροφή σου, γιατί σε συνδυασμό με το ασβέστιο «χτίζουν» γερά οστά.

Σταυρανθή λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, το κουνουπίδι, τα σέσκουλα κτλ. είναι πλούσια σε ασβέστιο και είναι ιδανικά για την υγεία των οστών των vegans που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά. Μάλιστα, η κατανάλωση αυτών των λαχανικών έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μείωση των καταγμάτων σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Διάβασε επίσης:

Τα τρόφιμα που επιδρούν θετικά στην ψυχολογία

Photo: Unsplash/Le Creuset

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved