Ο απόλυτος οδηγός για τις τροφές με Βιταμίνη C τις οποίες πρέπει να συμπεριλάβεις στην καθημερινή διατροφή σου για να στηρίξεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα! 

Η διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση του κρυολογήματος, της γρίπης και των μικροβίων. Αυτό το γνωρίζουμε όλοι -γι ‘αυτό και καταναλώνουμε τα αφρώδη πορτοκαλί αναβράζοντα δισκία ή αρχίζουμε να τρώμε εσπεριδοειδή μόλις αρχίσουμε να αισθανόμαστε λίγο πεσμένοι σωματικά.

Αλλά η βιταμίνη C σε αυτά τα go-tos είναι πραγματικά η μαγεία. Είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που βοηθά στην ανάπτυξη και επιδιόρθωση των κυττάρων μας, «συσσωρεύεται σε ανοσοκύτταρα για να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε τη μόλυνση», εξηγεί η διατροφολόγος Cheryl Telfer. Η βιταμίνη C είναι επίσης «αντιοξειδωτικό» καθώς μπορεί να αποκαταστήσει τα κύτταρα που έχουν υποστεί βλάβη.

Τροφές με Βιταμίνη C. Σε τι ποσότητες όμως;

Η συνιστώμενη δόση βιταμίνης C είναι 40mg την ημέρα, αλλά το NHS (Εθνικό Σύστημα Υγείας της Αγγλίας) λέει ότι οποιαδήποτε δόση κάτω από 1000mg την ημέρα είναι ασφαλής.

«Θα συνιστούσα να είστε συνεπείς με την πρόσληψή της Βιταμίνης C και όχι μόνο να εστιάζετε σε αυτήν όταν νιώθετε ή είστε άρρωστοι. Εάν δεν είστε καλά, μπορείτε να αυξήσετε τη δόση σας ελαφρώς, αλλά πάρα πολύ μπορεί να προκαλέσει διάρροια και πόνο στο στομάχι », λέει η Cheryl.

Μία από τις καλύτερες Τροφές με Βιταμίνη C είναι το kale!

τροφές με Βιταμίνη C

Τροφές με Βιταμίνη C 

«Είναι δυνατόν να πάρουμε όλη τη βιταμίνη C που χρειαζόμαστε από την διατροφή μας. Ωστόσο, δεν αποθηκεύεται πολύ καλά σε ορισμένα τρόφιμα, ενώ όταν μαγειρεύουμε ορισμένα τρόφιμα μπορεί να χάσουν μέρος της βιταμίνης », λέει η Cheryl.

Ο καλύτερος τρόπος για την καταπολέμηση αυτού είναι να πάρεις μια μεγάλη ποικιλία από φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Τα υψηλότερα σε βιταμίνη C περιλαμβάνουν:

  1. Το Kale, το οποίο περιέχει 18mg/κούπα
  2. Φρέσκα βότανα, όπως μαϊντανό και θυμάρι
  3. Εσπεριδοειδή, όπως πορτοκάλια και λεμόνια
  4. Πιπεριές, ιδιαίτερα κίτρινες και πορτοκαλή ποικιλίες, οι οποίες μπορούν να έχουν έως και 137mg ανά λαχανικό

τροφές με Βιταμίνη C

Καθώς η βιταμίνη C απορροφάται και απορρίπτεται πολύ γρήγορα από το σώμα, είναι καλύτερο να διασκορπίσεις την πρόσληψή σου όλη την ημέρα για να διασφαλίσεις σταθερά υψηλά επίπεδα θρεπτικών συστατικών, λέει η Cheryl. 

Συνδυαστικά με την Βιταμίνη C…

Η βιταμίνη C βοηθά στην απορρόφηση σιδήρου, οπότε η Cheryl εξηγεί επίσης ότι μπορεί να είναι χρήσιμο να τρως μαζί τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα και στα δύο θρεπτικά συστατικά. Το κρέας με λαχανικά ή ένα πορτοκάλι με μερικά κομμάτια μαύρης σοκολάτας είναι αρκετό για να σε βοηθήσει να αυξήσεις τα επίπεδα σιδήρου μαζί με τη βιταμίνη C σου – και ένας πολύ νόστιμος συνδυασμός δείπνου και επιδόρπιου!

Ουσιαστικά, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι η διατροφή μας περιλαμβάνει όλα τα διαφορετικά θρεπτικά συστατικά για να υποστηρίξουμε σωστά το σώμα μας. «Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση», προσθέτει η Cheryl.

Δες ακόμα:

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C που ξεχνάς να καταναλώσεις!

Photo: Pexels