Οι τροφές για τη γρίπη και το κρυολόγημα είναι λίγο-πολύ γνωστές, ωστόσο κάθε φορά τέτοια εποχή ξεχνάμε να ταΐζουμε τον οργανισμό μας με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και εκεί είναι συνήθως που όλοι την «πατάμε».

Όλα ξεκινούν με μια ενόχληση στον λαιμό ή ένα μπούκωμα στη μύτη και ξαφνικά νιώθεις ανήμπορος να αντιμετωπίσεις αυτό που ξέρεις ότι έρχεται και δεν είναι άλλο απ’ την ίωση.

Μπορεί να ίδρωσες και να ξέχασες να αλλάξεις ρούχα, μπορεί να μην έχεις ανοίξει για μέρες ολόκληρες τα παράθυρα του δωματίου σου ή μπορεί να είναι ακόμη ένα εκατομμύριο λόγοι. Το γεγονός είναι ότι κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες είναι σχεδόν αδύνατον να μην αρρωστήσεις.

Παρόλα αυτά, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τροφές που μπορούν να σε βοηθήσουν να καταπολεμήσεις τη γρίπη πριν αυτή καλά καλά εκδηλωθεί.

Τροφές για τη γρίπη και το κρυολόγημα

Κοτόσουπα

Σαν κι αυτή που σου φτιάχνει πάντα η μαμά, γιατί η μαμά ξέρει. Σύμφωνα με έρευνες η κοτόσουπα, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά κατά της λοίμωξης και της φλεγμονής, ενώ οι ειδικοί μας συμβουλεύουν να προσθέτουμε στην αγαπημένη μας σούπα κι άλλα λαχανικά, όπως τα καρότα και το σέλινο για να αυξήσουμε τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες.

Τσάι με τζίντζερ (και μέλι)

Είναι το ρόφημα-αντιβιοτικό που θα προλάβει τη γρίπη πριν αυτή σε στρώσει στο κρεβάτι. Τα οφέλη του τζίντζερ είναι πολλά και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι κόψεις μερικές φέτες και να τις βράσεις με τσάι. Μπορείς να προσθέσεις λίγο λεμόνι και μέλι, το οποίο είναι εξίσου γνωστό για τις αντιβακτηριακές του ιδιότητες.

Unsplash/Dominik Martin

Αυγά

Κι ενώ μπορεί να μην σκέφτεσαι τα αυγά ως την τροφή που βοηθά στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος, αυτά ωστόσο είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, η οποία με τη σειρά της είναι το κλειδί για να αντιμετωπίσεις οποιαδήποτε ασθένεια. Μπορείς εύκολα να εντάξεις τα αυγά στο πρωινό σου ή τη σαλάτα για το μεσημεριανό σου.

Αντιμικροβιακές τροφές

Δεν θα σου αρέσει, αλλά μια τέτοια τροφή είναι το σκόρδο, το οποίο τονώνει το ανοσοποιητικό και και έχει αντιβακτηριακές και αντι-ιικές ιδιότητες. Μπορείς να το εντάξεις στις σούπες με κόκκινο κρέας ή να το σοτάρεις στο ελαιόλαδο για λίγα δευτερόλεπτα στα περισσότερα γεύματα που μαγειρεύεις, ακόμη και στη σάλτσα για τα ζυμαρικά.

Διάβασε ακόμη:

Τα SOS σημάδια ότι δεν είναι ένα απλό κρυολόγημα!

Photo: Unsplash/Jarek Ceborski