Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την αϋπνία και πώς αυτή επιδρά στην καθημερινή μας ζωή. Υπάρχουν, όμως, μερικές πολύ σοβαρές επιπτώσεις της αϋπνίας που δεν σου περνούν απ’ το μυαλό!

Ο ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός για τον ανθρώπινο οργανισμό και θα πρέπει να κοιμόμαστε τουλάχιστον 7-9 ώρες κάθε μέρα! Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που υποφέρουν από αϋπνίες και οι κύριοι λόγοι είναι το άγχος, η κατάθλιψη, η ηλικία και η λήψη φαρμάκων. Οι επιπτώσεις της αϋπνίας, όμως, είναι πιο σημαντικές απ’ ότι νομίζεις.

Οι σοβαρές επιπτώσεις της αϋπνίας

Ατυχήματα

Έλλειψη ύπνου και οδήγηση πρέπει να απαγορεύεται. Η κούραση μπορεί να έχει τις ίδιες επιδράσεις με το να οδηγείς μεθυσμένος. Τα αντανακλαστικά σου δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, το σώμα και το μυαλό σου είναι σαν να σε εγκαταλείπουν και δεν πρέπει να οδηγείς μεθυσμένος.

Λειτουργείς με πιο χαμηλούς ρυθμούς

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο όταν πρέπει να σκεφτούμε, να επεξεργαστούμε πληροφορίες να μάθουμε. Η κούραση και η αϋπνία επιβραδύνουν τη γνωστική λειτουργία και είναι αδύνατο να συγκεντρωθείς, να είσαι σε εγρήγορση, να βάλεις τη λογική να δουλέψει. Γιατί όταν είσαι άυπνος δεν λειτουργεί ο εγκέφαλός σου!

Προβλήματα στην υγεία

Οι αϋπνίες έχουν συνδεθεί με ένα σωρό σημαντικά προβλήματα για την υγεία. Ποια είναι αυτά; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 90% των ανθρώπων που υποφέρουν από αϋπνία, έχουν και ένα από τα παρακάτω προβλήματα:

  • Διαβήτη
  • Αρρυθμίες
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση
  • Καρδιακές ασθένειες
  • Έμφραγμα

Πρόωρη γήρανση

Η έλλειψη ύπνου, προκαλεί πρόωρη γήρανση. Ακόμα κι αν είσαι μια μέρα άυπνος μπορείς να δεις τις σακούλες κάτω από τα μάτια σου, το δέρμα σου πιο θαμπό. Οι χρόνιες αϋπνίες μπορεί να έχουμε τεράστια επίδραση στο δέρμα σου , εκτός από τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια

Όταν το σώμα δεν κοιμάται όσο χρειάζεται, τότε απελευθερώνει την τοξική ορμόνη που ονομάζεται κοριτζόλη. Και η κορτιζόλη καταστρέφει το κολλαγόνο στο δέρμα σου.

Απώλεια μνήμης

Όταν κοιμόμαστε, ο εγκέφαλός μας δημιουργεί αιχμηρές κυματομορφές που είναι υπεύθυνες για την ενοποίηση της μνήμης. Αυτές έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν τις μνήμες μεταξύ τους και να μεταφέρουν νέες πληροφορίες από τη μικρή μνήμη στο τμήμα μακράς μνήμης του εγκεφάλου.

Όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, ο εγκέφαλός μας αποθηκεύει προσωρινά μόνο τις μνήμες και μας εμποδίζει να θυμόμαστε τα πράγματα μακροπρόθεσμα, με συνέπεια την απώλεια μνήμης!

Δοκίμασες να πάρεις σκύλο; Οι έρευνες λένε πως βοηθάει να κοιμάσαι με ον τετράποδό σου φίλο.

Διαβάστε επίσης:

Αυτή η απλή άσκηση του μυαλού για να την παλέψεις με την αϋπνία!

Photo: iStock