Ειδικά την περίοδο που βιώνουμε με την πανδημία να μαίνεται πάνω από τα κεφάλια μας είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις πώς να διατηρήσεις την υγεία σου σε καλά επίπεδα. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα καλό ανοσοποιητικό σύστημα το οποίο θα μπορεί να σε προστατεύσει όσο δύναται. 

Πώς να διατηρήσεις την υγεία σου

Να τρως υγιεινά

Ο τρόπος που τρέφεσαι έχει άμεση σχέση με την υγεία σου. Μία ισορροπημένη διατροφή μπορεί να σου αποφέρει πολλά οφέλη. Το να επιλέγεις να τρως πιο υγιεινά φαγητά μπορεί να αποτρέψει πολλές ασθένειες όπως είναι οι καρδιακές παθήσεις, το εγκεφαλικό επεισόδιο και ο διαβήτης. Επίσης μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος και να μειώσεις την χοληστερίνη σου.

Να ασκείσαι τακτικά

Το σώμα σου είναι όπως και οι μηχανές. Όσο πιο πολύ το προσέχεις και το ασκείς τόσο καλύτερη απόδοση θα έχει. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη και καρκίνου του παχέος εντέρου. Μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία της κατάθλιψης, της οστεοπόρωσης και της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Ακόμα άτομα που ασκούνται τραυματίζονται λιγότερο, έχουν καλύτερη διάθεση και τείνουν να διατηρούν πιο εύκολα το βάρος τους. 30 λεπτά με μία ώρα άσκησης για 5 φορές την εβδομάδα είναι κάτι που όλοι μπορούμε να το κάνουμε.

πώς να διατηρήσεις την υγεία

@allison_norton

Να διατηρείς το βάρος σου

Το ιδανικό τόσο για την υγεία σου όσο και για το σώμα σου ώστε να μην καταπονείται είναι να έχεις το φυσιολογικό βάρος με βάση το Δείκτη Μάζας Σώματος. Αν είσαι υπέρβαρη καλό θα είναι να αδυνατίσεις καθώς το υπερβολικό βάρος αυξάνει τον κίνδυνο για αρκετές καταστάσεις υγείας όπως είναι:

  • υψηλή πίεση του αίματος
  • υψηλή χοληστερόλη
  • διαβήτης τύπου 2
  • καρδιακή ασθένεια
  • Εγκεφαλικό
  • μερικοί καρκίνοι
  • νόσος της χοληδόχου κύστης

Το υπερβολικό βάρος μπορεί επίσης να οδηγήσει σε τραυματισμούς που σχετίζονται με το βάρος. Ένα από τα κοινά προβλήματα είναι η αρθρίτιδα στις αρθρώσεις που φέρουν βάρος, όπως η σπονδυλική στήλη, τα ισχία ή τα γόνατα.

Προστάτευσε το δέρμα σου

Η έκθεση στον ήλιο συνδέεται με τον καρκίνο του δέρματος. Καλό είναι να μην υπερεκθέτεις το δέρμα σου στον ήλιο ειδικά αν δεν έχεις φροντίσει να φοράς κάποιο αντηλιακό. Μπορείς να φοράς προστατευτικά ρούχα και καπέλο όπως επίσης να χρησιμοποιείς αντηλιακό στο πρόσωπο και στα χέρια σου καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Διάλεξε ένα αντηλιακό ευρέος φάσματος που εμποδίζει τις ακτίνες UVA και UVB. Πρέπει να είναι τουλάχιστον SPF 15 και καλό είναι κατά τη διάρκεια του Καλοκαιριού να μην χρησιμοποιείς προϊόντα για πιο γρήγορο μαύρισμα.

Διάβασε ακόμα:

Διατροφικά λάθη που βλάπτουν την υγεία σου χωρίς να το καταλαβαίνεις

Photo: unsplash/Natasha Spencer