Μήπως κι εσύ νυστάζεις μετά το φαγητό; Τρως και μετά θες να ξαπλώσεις στον καναπέ ή το κρεβάτι, νιώθοντας αρκετή εξάντληση και υπνηλία; Δεν είναι τυχαίο! 

Το να νυστάζεις μετά το φαγητό είναι απολύτως φυσιολογικό, αλλά υπάρχει και λόγος που συμβαίνει. Νομίζεις μερικές φορές ότι συμβαίνει γιατί έφαγες πολύ, αλλά παρατηρείς ότι κι όταν τρως λίγο πιο ελαφριά συμβαίνει και πάλι. Τι ευθύνεται, λοιπόν, για την υπνηλία που νιώθεις μετά το φαγητό;

Το αίσθημα κούρασης ή η δυσκολία συγκέντρωσης μετά από ένα γεύμα είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο. Ένα άτομο μπορεί να αισθάνεται ιδιαίτερα κουρασμένο, ανάλογα με το τι, το πότε και το πόσο έφαγε.

Το είδος των τροφών

Οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες σε κάνουν να νιώθεις μεγαλύτερη υπνηλία. Γιατί;

Πολλοί μελετητές ισχυρίζονται πως ένα άτομο αισθάνεται κουρασμένο μετά το φαγητό επειδή το σώμα του παράγει περισσότερη σεροτονίνη. Η σεροτονίνη είναι μια χημική ουσία που παίζει ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσης και των κύκλων ύπνου. Ένα αμινοξύ με το όνομα τρυπτοφάνη, εμφανίζεται σε πολλές τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και βοηθά το σώμα να παράγει σεροτονίνη. Οι υδατάνθρακες από την πλευρά τους βοηθούν το σώμα να απορροφήσει εύκολα την τρυπτοφάνη. Για τους λόγους αυτούς, η κατανάλωση ενός γεύματος πλούσιου τόσο σε πρωτεΐνες, όσο και σε υδατάνθρακες μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να νυστάζει μετά το φαγητό του.

Η τρυπτοφάνη εμφανίζεται σε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, όπως στον σολομό, τα πουλερικά, τα αυγά, το γάλα, το τυρί, το σπανάκι, τους σπόρους και ταπροϊόντα σόγιας.

Τα τρόφιμα που περιέχουν υψηλά επίπεδα υδατανθράκων είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, το λευκό ψωμί, το κέικ, τα μπισκότα, το καλαμπόκι αραβοσίτου και η ζάχαρη.

Για παράδειγμα, όταν τρως γάλα με δημητριακά είναι λογικό να θες μετά να πας για ύπνο!

νυστάζεις μετά το φαγητό

yanalya / Freepik

Ποσότητα φαγητού

Όπως είναι γνωστό, οι μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού προκαλούν πιο εύκολα υπνηλία. Ειδικά αν τα συνδυάζεις με αλκοόλ είναι πιο πιθανό να νυστάξεις.

Η ώρα που τρως

Το φυσικό ρολόι του σώματος ενός ατόμου επηρεάζει την αίσθησή του μετά το φαγητό. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι άνθρωποι φυσικά έχουν μια πτώση ενέργειας στις 2 π.μ. και ξανά στις 2 μ.μ. Αυτό εξηγεί το γεγονός ότι νυστάζεις το μεσημέρι μετά το φαγητό.

Τι μπορείς να κάνεις για να αισθάνεσαι λιγότερη υπνηλία μετά το φαγητό;

Το να νυστάζεις μετά το φαγητό μερικές φορές είναι ωραίο, αλλά κάποιες άλλες που θες να δουλέψεις ή να μείνεις σε εγρήγορση μόνο καλό δεν είναι.

Τι μπορείς να κάνεις;

  • Φάε λιγότερο και πιο συχνά.
  • Κοιμήσου καλά το βράδυ.
  • Απόφυγε το αλκοόλ την ώρα που τρως.
  • Πήγαινε μια βόλτα για να κρατήσεις ενεργό τον οργανισμό σου.

Διάβασε ακόμα:

Πόση ώρα πρέπει να κοιμάσαι το μεσημέρι; Η επιστήμη έχει την απάντηση

Photo: Photo: TREASURES & TRAVELS