Καθημερινά διαβάζουμε ότι ο οργανισμός για να λειτουργεί σωστά θα πρέπει να λαμβάνει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες κι εάν έχουμε από κάποια έλλειψη, τότε αρχίζουν ν’ εμφανίζονται και τα διάφορα προβλήματα.

Ένα τέτοιο πρόβλημα είναι και η κούραση, ειδικά όταν δεν δικαιολογείται ή συνοδεύεται από έλλειψη ενέργειας και κακή διάθεση. Τι μπορεί να προκαλεί αυτή την ανεξήγητη κούραση; Η έλλειψη σιδήρου.

Το σίδηρο είναι απαραίτητο για το σώμα και είναι αυτό που βοηθάει στην δημιουργία μιας σημαντικής πρωτεΐνης, της αιμοσφαιρίνης. Η αιμοσφαιρίνη είναι η πρωτεΐνη που βρίσκεται στα ερυθρά αιμοσφαίρια και είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά οξυγόνου σε όλο το σώμα.

Έτσι όταν τα επίπεδα σιδήρου στο σώμα είναι χαμηλά, τότε νιώθουμε αυτή την ανεξήγητη κούραση. Στη συνέχεια, η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύστημα, την απώλεια μαλλιών, την αναιμία και διάφορα ακόμη. Ποια είναι τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνουμε για να αποφύγουμε την έλλειψη σιδήρου;

Σπανάκι

Το σπανάκι διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, ενώ είναι πλούσιο και σε βιταμίνη C, που βοηθά το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο. Μπορείς να προσθέσεις μια χούφτα σπανάκι στην ομελέτα το πρωί ή στο αγαπημένο σου smoothie. Ένα φλιτζάνι ακατέργαστο σπανάκι διαθέτει 0,8 mg σιδήρου, το οποίο είναι 5% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης.

Μαύρη σοκολάτα

Ακόμη ένας λόγος να καταναλώνουμε όση μαύρη σοκολάτα θέλουμε, χωρίς καμία ενοχή. Διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και ένα άλλο σωρό οφέλη για την υγεία. Ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας έχει 3,4 mg σιδήρου, το οποίο είναι 22% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης.

μαύρη σοκολάτα

Unsplash/NordWood Themes

Κάσιους

Είναι νόστιμα κι είναι το ιδανικό σνακ όταν κάνουμε διατροφή. Περιέχουν 1,9 mg σιδήρου, το οποίο είναι 10% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης πρόσληψης σιδήρου. Μπορείς πολύ εύκολα να τα εντάξεις επίσης και στα γεύματα σου, όπως στις σαλάτες.

Φασόλια

Ένα φλιτζάνι μαύρα φασόλια διαθέτει 3,6 mg σιδήρου, το οποίο είναι 20% της ημερήσιας συνιστώμενης αξίας, ενώ ένα φλιτζάνι φακές έχει 6,6 mg σιδήρου, το οποίο είναι 37% της καθημερινής συνιστώμενης δόσης.

Κόκκινο κρέας

Δεν γινόταν να απουσιάζει το κόκκινο κρέας από αυτή τη λίστα, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι τόσο πλούσιο σε σίδηρο όπως άλλα τρόφιμα. Διαθέτει 2,7 mg σιδήρου, το οποίο είναι 15% της συνιστώμενης δόσης σιδήρου που προτείνεται να καταναλώνουμε καθημερινά.

Διάβασε ακόμη:

Τα σημάδια στο σώμα σου που μαρτυρούν έλλειψη σιδήρου!

Photo: Stocksy/Natalie Allen