Όσο κι αν λατρεύεις να πίνεις γάλα, υπάρχουν κάποια πράγματα που πιθανότατα δεν γνωρίζεις. Μύθοι και αλήθειες για το γάλα που θα ‘πρεπε να ξέρεις. 

Το γάλα αποτελεί από τις πιο σημαντικές τροφές στη ζωή του ανθρώπου. Είναι αυτό που πίνει απ’ όταν γεννιέται, από τη βρεφική του ηλικία κι ίσως να τον συνοδεύει για πάρα πολλά ακόμα χρόνια. Μπορεί, λοιπόν, να το πίνεις κι εσύ για πολλά χρόνια, όμως σίγουρα υπάρχουν πράγματα που δεν γνωρίζεις.

Μύθοι και αλήθειες για το γάλα που αγνοείς

Μύθος: Μόνο το πλήρες γάλα είναι υγιές.

Αλήθεια: Έρευνα δείχνει ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά μπορεί να έχουν κάποια οφέλη για την υγεία, ειδικά επειδή είναι πιο γεμάτα από τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το πλήρες γάλα θρεπτικό. Όλες οι ποικιλίες γάλακτος έχουν περίπου την ίδια ποσότητα βασικών θρεπτικών συστατικών, όπως ασβέστιο, βιταμίνη D, πρωτεΐνες και κάλιο, μόνο η περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι διαφορετική.

Μύθος: Τα παιδιά χρειάζονται πολύ γάλα.

Αλήθεια: Για να πάρουν το ασβέστιο και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται, τα μικρά παιδιά χρειάζονται μόνο δύο φλιτζάνια γαλακτοκομικά την ημέρα. Τα παιδιά ηλικίας 4-8 ετών πρέπει να καταναλώνουν 2,5 φλιτζάνια και τα μεγαλύτερα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται τρία. Αλλά λάβετε υπόψη ότι ένα φλιτζάνι γαλακτοκομικά προϊόντα ισούται είτε με ένα φλιτζάνι γάλα, ένα φλιτζάνι γιαούρτι ή τυρί. Επομένως, τα παιδιά δεν χρειάζεται να πίνουν γάλα όλη την ημέρα. Στην πραγματικότητα, η υπερβολική κατανάλωση γάλακτος μπορεί να είναι πρόβλημα για τα μικρά παιδιά, των οποίων την όρεξη μπορεί να αμβλύνει το γάλα, με αποτέλεσμα την έλλειψη σιδήρου εάν δεν τρώνε αρκετό φαγητό.

μύθοι και αλήθειες για το γάλα

Pexels

Μύθος: Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα οδηγούν σε αύξηση βάρους.

Αλήθεια: Το γάλα χωρίς ζάχαρη και χαμηλά λιπαρά μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Εάν προσπαθείς να χάσεις κιλά, τότε είναι σημαντικό να καις περισσότερες θερμίδες κάθε μέρα από ό,τι παίρνεις. Το γάλα χωρίς ζάχαρη και χαμηλά λιπαρά είναι το κατάλληλο για να χάσεις βάρος.

Μύθος: Οι άνθρωποι δεν είναι σχεδιασμένοι να πίνουν αγελαδινό γάλα. 

Αλήθεια: Το μόνο φαγητό που υπάρχει αποκλειστικά για ανθρώπινη κατανάλωση είναι το μητρικό γάλα. Το αγελαδινό γάλα, αναμφίβολα, προορίζεται για μοσχάρια. Και, είναι αλήθεια, υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που δεν μπορούν να ανεχθούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε θέση να ανεχθούν τις γαλακτοκομικές τροφές (και το έχουν κάνει εδώ και χιλιάδες χρόνια), κάτι που είναι υπέροχο επειδή το γάλα είναι μια πολύ θρεπτική τροφή. Έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ασβέστιο, φωσφορικό άλας, βιταμίνες Β και ιώδιο, τα οποία είναι όλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την ανθρώπινη υγεία.

Μύθος: Το κατσικίσιο γάλα είναι το ίδιο θρεπτικό με το αγελαδινό.

Αλήθεια: Το κατσικίσιο γάλα είναι πολύ πιο εύπεπτο σε σχέση με το αγελαδινό, ενώ δεν περιέχει το ίδιο ποσοστό λακτόζης. Μπορεί να καταναλωθεί πιο εύκολα, ενώ έχει υψηλότερη σύσταση σε ριβοφλαβίνη και βιταμίνη Α.

Διάβασε ακόμα:

Τα σημάδια ότι πρέπει να σταματήσεις να πίνεις γάλα!

Photo: Pixabay