Το να υιοθετήσεις κακές καθημερινές συνήθειες δεν είναι και τόσο δύσκολο… αυτό όμως που είναι πραγματικά δύσκολο είναι να απαρνηθείς καθημερινές συνήθειες που εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία σου και δεν το καταλαβαίνεις!

Και ναι το να μην κρατήσεις το φτέρνισμα σου, να μην χρησιμοποιείς τάπερ, να μην τσεκάρεις τα social media σου πριν κοιμηθείς μπορεί να ακούγονται ως απλές καθημερινές συνήθειες και να μην βρίσκεις τον λόγο να τις κόψεις.. όμως, εμείς έχουμε τους λόγους!

Καθημερινές συνήθειες που κρύβουν κινδύνους για την υγεία σου

  • Μην αποτρέπεις τον εαυτό σου από το φτέρνισμα

Όταν κλείνεις το στόμα σου και πιέζεις την μύτη σου σε μια προσπάθεια να αποφύγεις ένα φτέρνισμα, η ενδοκρανιακή σου πίεση αυξάνεται σημαντικά. Η ροή του αίματος στον εγκέφαλο σου διαταράσσεται και τα αιμοφόρα αγγεία και ο νευρικός ιστός συμπιέζονται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους, βλάβες στα αγγεία, ακόμα και προβλήματα ακοής.

  • Μην χρησιμοποιείς άρωμα

Συνθετικές ουσίες χρησιμοποιούνται συχνά για να φτιαχτούν τα αρώματα καθώς παράγουν ισχυρότερα αρώματα και είναι φθηνότερα από τα φυσικά έλαια. Αυτές οι ουσίες μπορεί να προκαλέσουν ζάλη, ναυτία και υπνηλία. Επίσης ερεθίζουν τα μάτια, το λαιμό και το δέρμα. Είναι μια καλή ιδέα να ανταλλάξεις αρώματα με αιθέρια έλαια ή να τα εφαρμόσεις μόνο σε ένα καλά αερισμένο δωμάτιο.

  • Μην χρησιμοποιείς το smartphone σου πριν πας για ύπνο

Το τεχνητό φως τη νύχτα καταστέλλει την παραγωγή της ορμόνης μελατονίνης που ρυθμίζει τον ύπνο και την εγρήγορση. Η χαμηλή μελατονίνη μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την κατάθλιψη, τον καρκίνο, την παχυσαρκία, τις καρδιακές παθήσεις και το εύθραυστο ανοσοποιητικό σύστημα. Συνεπώς, ο ήρεμος ύπνος είναι μια λογική επιλογή για τη βελτίωση της υγείας σου.

  • Μην αποθηκεύεις τρόφιμα σε πλαστικά δοχεία

Πολλά πλαστικά κουτιά περιέχουν τεχνητές χημικές ουσίες, όπως φθαλικό εστέρα και δισφαινόλη, που συμβάλλουν στη διατήρηση της ευελιξίας τους. Εάν φυλάσσονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε πλαστικά κουτιά, αυτές οι ουσίες μπορούν να εισχωρήσουν στα τρόφιμα. Η απορρόφησή τους μπορεί να έχει επίδραση στο ενδοκρινικό σύστημα.
Είναι πολύ καλύτερη ιδέα να αποθηκεύεις τρόφιμα σε δοχεία από γυαλί, ανοξείδωτο χάλυβα ή κεραμικό υλικό. Επίσης, δώσε προσοχή στα παραπάνω σύμβολα, καθώς παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης των εμπορευματοκιβωτίων.

  • Μην βουρτσίζεις τα δόντια σου αμέσως μετά το φαγητό

Οι οδοντίατροι συστήνουν να βουρτσίζεις τα δόντια σου τουλάχιστον 30 λεπτά μετά το φαγητό. Εάν είναι δυνατόν, μια ώρα είναι ακόμα καλύτερη. Τα τρόφιμα και τα ποτά – ειδικά εκείνα που είναι πολύ όξινα – έχουν επίδραση στο σμάλτο του δοντιού καθώς και στο στρώμα κάτω από αυτό (οδοντίνη). Η κίνηση της οδοντόβουρτσας σου ωθεί το οξύ πιο βαθιά και πιο κοντά στην οδοντίνη. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετική ευαισθησία και να βλάψει το σμάλτο.

  • Μην φοράς στενά τζιν

Παρόλο που μπορεί να είναι μοντέρνα, τα στενά τζιν πιέζουν συνεχώς το δέρμα και τα νεύρα σου. Αυτό προκαλεί μια συνεχή αίσθηση δυσφορίας που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με το νευρικό σύστημα. Σαν να μην έφτανε αυτό, η μειωμένη ροή του αέρα στα πόδια σου μπορεί να προκαλέσει φαγούρα και μυρμήγκιασμα.

  • Μην πίνεις φρέσκο χυμό φρούτων σε μεγάλες ποσότητες

Ο φρέσκος χυμός φρούτων είναι καλός για εσένα μόνο σε μικρές ποσότητες. Στην περίπτωση ορισμένων ασθενειών, οι χυμοί μπορούν ακόμη και να προκαλέσουν σοβαρή βλάβη στο σώμα σου. Για παράδειγμα, ο χυμός σταφυλιών δεν συνιστάται για εκείνους που είναι υπέρβαροι ή έχουν διαβήτη. Επιπλέον, οι χυμοί είναι ισχυρά αλλεργιογόνα. Θα πρέπει να είσαι προσεκτικός πριν τους δώσεις στα παιδιά: να τους δώσεις μόνο μικρή ποσότητα και, αν είναι δυνατόν, να συμβουλευτείς προηγουμένως έναν γιατρό.

Αποφεύγοντας αυτές τις απλές καθημερινές συνήθειες, μπορείς να κάνεις καλό στην υγεία σου!

Διάβασε και αυτό:

Καθημερινές συνήθειες που σε κάνουν να γερνάς γρηγορότερα

Photo: Pexels