Γιατί καθώς μεγαλώνουμε… “χάνουμε” σε ύψος;

LIKE US ON FACEBOOK

Ύψος ανάλογα με την ηλικία; Ναι, μεν αλλά… Γιατί καθώς μεγαλώνουμε λιγάκι χάνουμε την όρασή μας, την ακοή μας και την μνήμη μας. Αλλά χάνουμε και το ύψος μας;;;

Ναι! Ακόμη κι αν δεν το αντιλαμβάνεσαι απόλυτα. Ύψος ανάλογα με την ηλικία; Περισσότερο θα το ονομάζαμε “συρρίκνωση”. Αυτή η φαινομενική συρρίκνωση οφείλεται σε διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με αλλαγές στα οστά, τους μυς, τις αρθρώσεις και άλλους ιστούς στο σώμα.

Ενώ το να χάνεις απλώς μερικούς πόντους ύψος είναι ένα φυσιολογικό μέρος της γήρανσης και είναι απίθανο να συσχετιστεί με οποιαδήποτε προβλήματα υγείας, αν ωστόσο αυτή η απώλεια είναι μεγαλύτερη, τότε ίσως υπάρχουν ζητήματα που θα πρέπει να εξετάσεις.

Η κατανόηση του τι συμβαίνει στο σώμα ενώ μεγαλώνεις είναι εξαιρετικά σημαντική.

Απ’ την ηλικία των 30 ετών, η μυϊκή απώλεια που σχετίζεται με την ηλικία, γνωστή επιστημονικά ως “sarcopenia”, μπορεί να σημαίνει ότι χάνεις μυϊκή μάζα με ρυθμό 3-5% κάθε δεκαετία. Ιδιαίτερα ανησυχητικοί είναι εκείνοι οι μύες του κορμού, οι οποίοι είναι κυρίως υπεύθυνοι για την όρθια θέση σου. Όταν δεν μπορείς να διατηρήσεις τη στάση σου όρθια, αυτό μπορεί να σε κάνει να δείχνεις πιο κοντός.

Ακόμη ένας λόγος για απώλεια ύψους καθώς μεγαλώνεις είναι η υγεία των οστών. Και η υγεία των οστών είναι εξαιρετικής σημασίας, ενώ αναδιαμορφώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σου.

Η μεγάλη διαφορά μεταξύ ψηλών και κοντών ανθρώπων που δεν είχες σκεφτεί!

Όταν είσαι σε νεότερη ηλικία,περνάς από ένα στάδιο ανάπτυξης κι αυτή συμβαίνει με σχετικά γρήγορο ρυθμό ώστε το 90% της μέγιστης οστικής σου μάζας να φτάνει στα τέλη της εφηβείας. Αυτή η ανάπτυξη εδραιώνεται στα μέσα της δεκαετίας των 20.

Κοντά στην ηλικία των 35-40 ετών, ξεκινάς να χάνεις οστά και όχι να δημιουργείς. Τελικά, αυτή η απώλεια οστού οδηγεί σε μια κατάσταση γνωστή ως οστεοπόρωση, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλή οστική μάζα και αυξημένη ευθραυστότητα των οστών. Συνδυασμένα, αυτοί οι παράγοντες έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερο κίνδυνο θραύσης. Συνήθως “χτυπά” στους γοφούς και στους βραχίονες, είναι πιο συνηθισμένο στη σπονδυλική στήλη όπου έχει αρνητική επίδραση στο ανάστημα.

Παράλληλα, όσον αφορά την σπονδυλική στήλη υπεύθυνοι για τη διατήρηση της στάση τους σώματος είναι οι σπονδυλικοί δίσκοι. Κι αυτοί βοηθούν στην ευλυγισία της πλάτης.

Όταν είμαστε νέοι αυτοί οι δίσκοι, οι οποίοι αποτελούνται περίπου από 80% νερό, είναι ισχυροί και εύκαμπτοι. Καθώς μεγαλώνουμε, οι δίσκοι συμπιέζονται και ισιώνουν σταδιακά. Κατά συνέπεια, οι χώροι μεταξύ των σπονδύλων μειώνονται.

Κι αυτοί είναι οι πιθανοί λόγοι που χάνεις “ύψος” μεγαλώνοντας. Φυσικά, μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε βιταμίνη D και ασβέστιο είναι εξαιρετικά σημαντική όπως φυσικά και η γυμναστική καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σου.

Διαβάστε επίσης:

Οι κοντοί άνθρωποι έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής

Photo: unsplash/Larm Rmah




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved