Αυτό είναι το μυστικό για να χάσεις βάρος!

LIKE US ON FACEBOOK

Προσπαθείς κι εσύ να χάσεις βάρος και νιώθεις ότι όλες οι προσπάθειές σου είναι μάταιες; Νιώθεις πως ό,τι και να κάνεις δεν αδυνατίζεις με τίποτα;

Αν έχεις αυτή την αίσθηση, τότε μάλλον θα πρέπει να ελέγξεις τα επίπεδα ινσουλίνης σου, γιατί θα μπορούσε να είναι το κλειδί για να χάσεις αυτό το υπερβολικό βάρος. Η ινσουλίνη και η απώλεια βάρους συνδέονται άμεσα. Έτσι, αν τα επίπεδα ινσουλίνης σου είναι αρκετά υψηλά είναι λογικό να μην μπορείς να αδυνατίσεις.

Το πάγκρεας είναι ένα ζωτικό όργανο που σχετίζεται άμεσα με το βάρος. Εκτός από τη διευκόλυνση της πέψης, παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα παράγοντας ένα ένζυμο που ονομάζεται ινσουλίνη, το οποίο επιτρέπει στο σώμα να χρησιμοποιεί τη ζάχαρη για την παροχή ενέργειας. Η ινσουλίνη ρυθμίζει τον μεταβολισμό και είναι άμεσα υπεύθυνη για την όρεξή σου και την αποθήκευση λίπους στο σώμα σου.

Εάν το επίπεδο ζάχαρης στο αίμα σου (σακχάρου στο αίμα) αυξηθεί πάρα πολύ, το πάγκρεας προσπαθεί να αντισταθμίσει αυτή την περίσσεια παράγοντας περισσότερη ινσουλίνη. Η ύπαρξη υψηλών επιπέδων ινσουλίνης είναι ένας από τους λόγους για την αύξηση του σωματικού βάρους και την παχυσαρκία.

Αν τα επίπεδα ινσουλίνης σου είναι πολύ υψηλά μην ανησυχείς. Ακολούθησε μερικές από τις παρακάτω συμβουλές και σίγουρα θα μειωθεί η ινσουλίνη στο σώμα σου, θα χάσεις βάρος και θα διατηρηθείς σε φόρμα.

Κάνε 30 λεπτά γυμναστική την ημέρα

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Αυτό περιλαμβάνει κάθε είδους άσκηση· άθλημα με ένταση, τζόκινγκ, γιόγκα, περπάτημα κλπ. Οι μυϊκές ασκήσεις διεγείρουν το σώμα και το κάνουν να παράγει ενέργεια. Το σάκχαρο απορροφάται και το επίπεδο ινσουλίνης μειώνεται φυσικά. Όταν οι ασκήσεις γίνονται τακτικά, έχουν θετικές επιδράσεις στην υγεία και σε βοηθούν να χάσεις βάρος.

Μάθε να ελέγχεις το άγχος σου

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Το στρες παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απώλεια του γλυκαιμικού ελέγχου. Μπορεί να αντισταθεί στην ινσουλίνη και να προκαλέσει σημαντική αύξηση βάρους. Κάνε ασκήσεις αναπνοής και διαλογισμού, και μην διστάσεις να κάνεις μπάνιο με ζεστό νερό για να χαλαρώσεις και να διατηρήσεις τα επίπεδα στρες όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Να είσαι χαρούμενος, χαλαρός και σωματικά ενεργός.

Διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Οι υδατάνθρακες αποτελούν μείζονα πηγή σακχάρων, επομένως είναι εκείνοι που ευθύνονται κυρίως για την αύξηση της γλυκόζης στο αίμα και συνεπώς για τα επίπεδα ινσουλίνης. Η μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων και η αύξηση της πρόσληψης πρωτεΐνης μπορεί να σε βοηθήσει να ελέγξεις την παραγωγή ινσουλίνης, παρέχοντας παράλληλα την ενέργεια που χρειάζεται το σώμα σου. Τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες είναι το άπαχο κρέας, τα αυγά, τα ψάρια και τα γαλακτοκομικά.

Εστίασε στους πολύπλοκους υδατάνθρακες

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Οι υδατάνθρακες που βρίσκονται στα αναψυκτικά, τα γλυκά και τα μπισκότα, χωνεύονται πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα την εξίσου γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αντ’ αυτού, επίλεξε τρόφιμα με σύνθετους υδατάνθρακες όπως καστανό ρύζι, κινόα, κριθάρι, όσπρια κλπ. Η πέψη τους είναι μεγαλύτερη, πράγμα που σημαίνει ότι η ζάχαρη απελευθερώνεται με σταθερό ρυθμό. Επίσης προτίμησε ολόκληρα δημητριακά επειδή είναι πλουσιότερα σε βιταμίνες, ίνες και μέταλλα.

Πες όχι στη ζάχαρη

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Η ζάχαρη και τα μεταποιημένα τρόφιμα έχουν υψηλά επίπεδα σακχάρων και μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα ινσουλίνης. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε τακτικά ζαχαρούχα τρόφιμα έχουν κατά 22% αύξηση των επιπέδων ινσουλίνης σε σύγκριση με άλλους. Επομένως, είναι καλύτερο να μειώσεις την πρόσληψη υδατανθράκων και να διατηρήσεις τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη για ειδικές περιστάσεις. Η ζάχαρη βέβαια δεν υπάρχει μόνο στα γλυκά. Συνεπώς, πρέπει να περιορίσεις σημαντικά τα αναψυκτικά, όπως η Coca-Cola και να πίνεις περισσότερο νερό.

Τρόφιμα με χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Τα τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη βοηθούν, επίσης, στην καταπολέμηση των επιπέδων ινσουλίνης. Αυτά είναι τα εξής:

  • Ξηροί καρποί και σπόροι (όπως αμύγδαλα, φιστίκια, σπόροι και σπόροι λίνου)
  • Ολόκληρα σιτηρά (όπως κριθάρι, καστανό ρύζι, βρώμη και κινόα)
  • Φρούτα πλούσια σε φυτικές ίνες (όπως μήλα, καρύδες, μούρα, πορτοκάλια και αχλάδια)
  • Πράσινα λαχανικά (όπως το σπανάκι, το λάχανο, η σαλάτα)
  • Γλυκοπατάτες
  • Κρέας (αλλά και σολομός και τόνος)
  • Γιαούρτια (χωρίς ζάχαρη)
  • Αβοκάντο
  • Σκόρδο

Κάνε πολλά γεύματα

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Αντί να κάνεις τρία μεγάλα γεύματα, χώρισέ τα σε πέντε με έξι μερίδες. Έτσι, θα τρως συχνότερα, αλλά μικρότερες μερίδες, με μεγάλη ποικιλία τροφών. Οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση λιγότερων θερμίδων μειώνει τα επίπεδα ινσουλίνης. Βεβαιώσου ότι τα γεύματά σου είναι ισορροπημένα και ότι περιέχουν επαρκείς ποσότητες υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών.

Χρησιμοποίησε το ξίδι μηλίτης

Εάν τρως τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, μάθε να προσθέτεις ξύδι μηλίτη, ώστε να μειωθεί σημαντικά η παραγωγή ινσουλίνης. Αυτό το ξίδι είναι πλούσιο σε οξικό οξύ και βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη από 20% έως 30%. Η κατανάλωση ξιδιού μηλίτη θα σου δημιουργήσει, επίσης, μεγαλύτερη αίσθηση κορεσμού μετά από ένα γεύμα, το οποίο θα σε κάνει να τρως λιγότερο και συνεπώς να χάσεις βάρος.

Πιες νερό

ινσουλίνη και η απώλεια βάρους

Το νερό είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να πιεις. Απόφυγε τα γλυκά ποτά, όπως τα αναψυκτικά, τους τυποποιημένους χυμούς και τα ενεργειακά ποτά, και εστίασε στο νερό. Αν θέλεις, μπορείς να πίνεις πράσινο τσάι έως δύο φορές την ημέρα μετά τα γεύματα. Μελέτες έχουν δείξει ότι βοηθά στην καταπολέμηση της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Επομένως, ο έλεγχος των επιπέδων ινσουλίνης είναι το κλειδί για να αδυνατίσεις. Η ινσουλίνη και η απώλεια βάρους σχετίζονται άμεσα και αν ακολουθήσεις μερικά από τα παραπάνω βήματα, σίγουρα θα δεις αλλαγή στο σώμα σου!

Διάβασε ακόμα:

Αυτό το συστατικό στη διατροφή σου σε… κουράζει!

 

Photos: Shutterstock, Unsplash/Toa Heftiba, healthline.com
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved