Ζάχαρη: Είναι αγαπημένη, αλλά ταυτόχρονα την αποφεύγουμε και πολλές φορές κατηγορούμε. Αλλά πάνω απ ‘όλα, είναι παρεξηγημένη. Και αυτό γιατί παρόλα αυτά που συχνά ακούμε, η ζάχαρη κάνει καλό στην υγεία του εγκεφάλου.

Και όμως, οι καλύτερες σου αρετές, ικανότητες και δημιουργικότητα … όλες προέρχονται από τη ζάχαρη. Η χαμηλή περιεκτικότητα σακχάρου στο αίμα προκαλεί το εγκεφαλικό σου ερέθισμα, γι’ αυτό όσο μειώνεται το επίπεδο σακχάρου στο αίμα, τόσο χτυπά ο κώδωνας πανικού. Αυτά τα 400 cals δεν είναι προαιρετικά. Φυσικά έχει σημασία να επιλέξεις από που προέρχεται η ζάχαρη, αλλά και τη ποσότητα που καταλαμβάνεις.

Για παράδειγμα, στο σώμα σου δεν αρκεί η φρουκτόζη που βρίσκεται στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Γι’ αυτό επέμενε στα σάκχαρα που βρίσκονται στη φύση, όπως τα αβοκάντο. Άλλες φυσικές πηγές είναι τα ώριμα φρούτα και το μέλι.

Εδώ είναι 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τη ζάχαρη.

1. Ο εγκέφαλός σου τη χρειάζεται

Η επιθυμία νούμερο ένα του εγκεφάλου είναι μια σταθερή παροχή ενέργειας. Τα σάκχαρα και τα γλυκά τρόφιμα, ακόμη και τα γλυκαντικά χωρίς θερμίδες, ενεργοποιούν την ινσουλίνη, η οποία είναι ο μεταβολικός κύριος διακόπτης που βάζει το σώμα σου σε λειτουργία αποθήκευσης λίπους.

2. Η κατανάλωση απλών σακχάρων σε κάνει πιο ευτυχισμένο

Αυτός είναι ένας από τους πολλούς λόγους που αγαπάμε τη ζάχαρη. Απλά επέμεινε σε θρεπτικά συστατικά όπως ολόκληρα φρούτα, χυμούς φρούτων και γαλακτοκομικά προϊόντα – σε αντίθεση με, για παράδειγμα, ακατέργαστη ή καστανή ζάχαρη. Από τις 400 θερμίδες της γλυκόζης που καίει ο εγκέφαλός σου ανά ημέρα, μόνο το ένα τέταρτο πρέπει να προέρχεται από την ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης (η οποία συνιστάται στα 25 γραμμάρια). Το υπόλοιπο θα πρέπει ιδανικά να προέρχεται από υδατάνθρακες.

3. Τα βακτήρια αγαπούν τη ζάχαρη

Την επόμενη φορά που θες να φας ψωμί ή ένα παγωτό καραμέλας, άκουσε πολύ προσεκτικά το παχύ έντερο: Τα βακτήρια υπαγορεύουν πολύ τη διατροφική μας συμπεριφορά, το άγχος και τη διάθεσή μας. Τρως απλά σάκχαρα σε επεξεργασμένα τρόφιμα και καλλιεργείς έναν ανθυγιεινό πληθυσμό βακτηρίων που είναι περισσότερο πιθανό να ευδοκιμεί σε πρόχειρο φαγητό!

4. Είναι το καύσιμο του εγκεφάλου

Ο εγκέφαλός σου δεν χρειάζεται να καίει υδατάνθρακες και ζάχαρη. Όταν τους κόβεις, έχει ένα πλάνο εφεδρείας: Καίει το λίπος.

5. Δεν υπάρχει η εξάρτηση από ζάχαρη

Συνήθεια; Ναι. Αλλά ο εθισμός από ζάχαρη δεν υφίσταται. Ο εθισμός είναι μια σοβαρή ασθένεια, αλλά ο εθισμός στη ζάχαρη είναι ένα σύνολο κακών συνηθειών.

Photo: Stocksy/ Marija Mandic