3 ασκήσεις ματιών για να αντιμετωπίσεις την ξηροφθαλμία

LIKE US ON FACEBOOK

Για όσους δουλεύουν καθημερινά μπροστά από έναν υπολογιστή, αυτές οι 3 ασκήσεις ματιών για να αντιμετωπίσουν την ξηροφθαλμία, θ’ αποδειχθούν σωτήριες.

Κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, τα μάτια «εργάζονται» ακούραστα και ειδικά εάν η δουλειά σου περιλαμβάνει υπολογιστή τότε η δουλειά που κάνουν είναι διπλή!

Η βάρδια, όμως, κάποια στιγμή τελειώνει κι εμείς τι κάνουμε; Αντί να ξεκουράσουμε τα μάτια μας μακριά απ’ τις οθόνες πιάνουμε και δεύτερη βάρδια μπροστά απ’ την οθόνη του κινητού μας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, όλα αυτά οδηγούν συχνά στην κούραση των ματιών, στον ερεθισμό, στην ξηρότητα ή στο υπερβολικό δάκρυσμα των ματιών.

Τι μπορείς, όμως, να κάνεις εσύ στον ελεύθερο χρόνο σου για την υγεία των ματιών σου; Να αφήσεις για λίγο στην άκρη υπολογιστές, κινητά, tablets κτλ., και να κάνεις αυτές τις ασκήσεις.

Ανοιγόκλεισε τα βλέφαρά σου

Νόμιζες ότι αυτό δεν μετράει για άσκηση; Κι όμως, είναι ίσως η καλύτερη άσκηση που μπορείς να κάνεις για τα μάτια σου μετά από μια κουραστική μέρα. Το βλεφάρισμα καθαρίζει την επιφάνεια του ματιού, ενώ όταν δεν ανοιγοκλείνουμε συχνά τα μάτια μας προκαλείται κόπωση των ματιών και ξηροφθαλμία.

Unsplash/taylor hernandez

Κανόνας 20-20-20

Κάθε 20 λεπτά, για 20 δευτερόλεπτα κάθε φορά, εστίασε σε ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 βήματα μακριά. Δίνεις με αυτό τον τρόπο στα μάτια σου τη δυνατότητα να ξεκουραστούν και να λειτουργήσουν καλύτερα.

Άλλαξε τη φωτεινότητα στις οθόνες σου

Αυτό δεν είναι στην πραγματικότητα άσκηση για τα μάτια, αλλά είναι ένας τρόπος να αρχίσουν τα μάτια σου να συνηθίζουν σε διαφορετική φωτεινότητα. Το μπλε φως στις οθόνες των συσκευών που χρησιμοποιούμε επηρεάζει αρνητικά τον οργανισμό μας με ποικίλους τρόπους. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ειδικούς όταν οι ενήλικες περνάνε περισσότερες από 9 ώρες την ημέρα σε digital συσκευές και τα παιδιά περισσότερες από 8 ώρες, αυτό προκαλεί μακροπρόθεσμα την ξηρότητα στα μάτια. Γι’ αυτό θα ήταν μια καλή επιλογή, να βάλεις σε όλες τις εφαρμογές που χρησιμοποιείς το dark mode, αλλά και να χαμηλώσεις τη φωτεινότητα των συσκευών σου.

Διάβασε ακόμη:

Σημεία στο σώμα σου που δεν πρέπει να ακουμπάς!

Photo: Unsplash/Bacila Vlad

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved