Ποια τα δικαιώματά σου όταν η πτήση σου είναι γεμάτη;

LIKE US ON FACEBOOK

Έχεις ετοιμάσει τη βαλίτσα σου, έχεις φτάσει στο αεροδρόμιο στην ώρα σου και ξαφνικά ακούς απ’ τα μικρόφωνα ότι η πτήση σου είναι αυτό που λέμε overbooked. Τι κάνεις τότε και κυρίως ποια τα δικαιώματά σου όταν η πτήση σου είναι γεμάτη;

H υπερκράτηση θέσεων είναι πιο κοινή από όσο φαντάζονται οι περισσότεροι επιβάτες, αλλά πώς και γιατί συμβαίνει; Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες κάνουν υπεράριθμες κρατήσεις θέσεων στις πτήσεις τους κι αυτό γιατί αρκετοί επιβάτες δεν φτάνουν έγκαιρα στην πύλη επιβίβασης.

Είναι επίσης λογικό κάθε εταιρεία να θέλει να πετάει με γεμάτες θέσεις κι όχι άδειες για ευνόητους και οικονομικούς λόγους. Κάνοντας λοιπόν τους υπολογισμούς τους αποφασίζουν σε ποιες πτήσεις θα κάνουν υπεράριθμες κρατήσεις θέσεων.

Τι κάνεις όταν η πτήση σου είναι γεμάτη;

Θα πρέπει να ξέρεις τα δικαιώματά σου

Για τις πτήσεις εντός της Ευρώπης υπάρχει ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης EC 261, όπου οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν μάξιμουμ αποζημίωση μέχρι και 700 δολάρια, ενώ ο κανονισμός στις ΗΠΑ προβλέπει για τους επιβάτες αποζημίωση μέχρι και 1,350 δολάρια.

Σημειώνεται ότι ο κανονισμός EC 261 αφορά τους επιβάτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη με ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία.

Στο ενδεχόμενο άρνησης επιβίβασης, ο επιβάτης μπορεί να ζητήσει μέχρι και 700 δολάρια αποζημίωση, μόνο στην περίπτωση που δεν παραχώρησαν εθελοντικά τη θέση τους σε αντάλλαγμα με δωρεάν άλλο εισιτήριο ή κουπόνι.

Photo: Unsplash/Chris Brignola

Μην εγκαταλείψεις την πύλη επιβίβασης

Εάν η θέση σου στην πτήση δεν έχει επιβεβαιωθεί, τότε καλό θα ήταν να μην απομακρύνεσαι απ’ την πύλη επιβίβασης. Κι αυτό γιατί πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο ένας άλλος επιβάτης να μην εμφανιστεί κι έτσι τελικά εσύ να ταξιδέψεις στον προορισμό σου.

Σκέψου εάν θέλεις να παραχωρήσεις εθελοντικά τη θέση σου

Όσοι θα θέλουν να παραχωρήσουν εθελοντικά τις θέσεις τους θα είναι ελάχιστοι καθώς κανένας δεν επιθυμεί την καθυστέρηση και ακύρωση της πτήσης του. Παρόλα αυτά, όταν η πτήση είναι γεμάτη, αναγκαστικά κάποιοι θα χρειαστεί να μείνουν πίσω και να περιμένουν για την επομένη.

Τι ισχύει σε αυτή την περίπτωση;

Οι αεροπορικές εταιρείες θα ζητήσουν από ορισμένους επιβάτες να μην ταξιδέψουν στη συγκεκριμένη πτήση. Ωστόσο, θα πρέπει οι ίδιες στη συνέχεια να μεταφέρουν τον επιβάτη που εθελοντικά δέχτηκε να δώσει τη θέση του, μέσα σε μία ώρα απ’ την αρχικά προγραμματισμένη πτήση στον προορισμό του.

Στο ενδεχόμενο καθυστέρησης δυο ωρών, τότε οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να καταβάλλουν στον επιβάτη το διπλάσιο ποσό της αρχικής του διαδρομής, ενώ εάν υπάρξει καθυστέρηση δύο ωρών και άνω, τότε οι ίδιες θα πρέπει να πληρώσουν το 400% του φόρου μίας διαδρομής, με μέγιστο όριο τα 1,350 δολάρια.

Σημειώνεται ξανά ότι οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση σε χρήματα, εφόσον δεν θέλουν δωρεάν εισιτήριο ή κουπόνι, ενώ μόλις συμφωνήσεις με τον αερομεταφορέα, τότε δεν θα μπορέσεις να αλλάξεις τη συμφωνία σας.

Διάβασε ακόμη:

Όσα πρέπει να κάνεις download πριν την επόμενη σου πτήση!

Photo: Unsplash/VanveenJF

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved