Η καθημερινή διατροφή σου χρειάζεται αυτό το σούπερ λαχανικό με τα πολλαπλά οφέλη. Τα θαυματουργά σπαράγγια θέλουν κι αυτά την τεχνική τους γι’ αυτό σε αυτό το άρθρο θα μάθεις απ’ το πώς να τα αποθηκεύεις μέχρι το πώς να τα μαγειρεύεις.

Πριν ξεκινήσουμε, όμως, πάμε λίγο στην ιστορία των σπαραγγιών…

Το σπαράγγι ήταν γνωστό στην αρχαία Αίγυπτο καθώς έχουν βρεθεί τοιχογραφίες στις πυραμίδες όπου πιστεύεται ότι χρονολογούνται γύρω στο 5000 π.Χ. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι το καλλιεργούσαν, μπορεί να ήταν και αυτοφυές.

Στην Μικρά Ασία πιστεύεται ότι καλλιεργήθηκε 2000 χρόνια πριν από την εποχή των Ρωμαίων, ήταν γνωστό φάρμακο για τον οδοντόπονο, καρδιοπάθεια, νύγματα εντόμων και άλλες περιπτώσεις.

Από τη Μεσόγειο διαδόθηκε στη Βόρεια Ευρώπη και από εκεί στη Βόρεια Αμερική. Στη Βόρεια Ευρώπη διαδόθηκε η παραγωγή λευκών σπαραγγιών, ενώ στη Βόρεια Αμερική η καλλιέργεια πράσινου σπαραγγιού.

Στην Ελλάδα εμφανίστηκε ως άγριο, αυτοφυές φυτό σε πολλές υγρές, ημιορεινές περιοχές με την ονομασία «βλαστάρια». Γρήγορα εκτιμήθηκε η αξία του για τις διάφορες φαρμακευτικές και διαιτητικές του ιδιότητες, γι’ αυτό και άρχισε η εντατική καλλιέργειά του.

σπαράγγια

Unsplash

Πώς διαλέγουμε κι αποθηκεύουμε τα σπαράγγια;

Τα καλά σπαράγγια έχουν ζωντανό πράσινο χρώμα ενώ τα φυλλαράκια στην κορυφή δεν είναι μαραμένα.

Το χρώμα στο κάτω κομμάτι του κοτσανιού παίζει επίσης ρόλο: Το πράσινο χρώμα όσο πάμε προς την κορυφή εξασθενεί και το “δέρμα” του λαχανικού ζαρώνει, ανάλογα με το πότε έγινε η συγκομιδή του.

σπαράγγια

cafedelites.com

Τα σπαράγγια δεν αντέχουν πολύ, περίπου 5 μέρες στο ψυγείο. Μόλις τα αγοράσεις, αφαίρεσε το λαστιχάκι, τύλιξέ τα σε νωπό χαρτί και κάλυψε τις κορυφές με μεμβράνη ή σακούλα.

Διαφορετικά, βράστα για 2-3 λεπτά, βάλτα σε παγωμένο νερό και μετά βάλτα στην κατάψυξη για 2 μήνες.

Πώς μαγειρεύουμε τα σπαράγγια;

Αρχικά, για να καθαρίσεις το σπαράγγι θα ακολουθήσεις “όσα έχει να σου πει!”. Δηλαδή, οι σκληρές άκρες καθοδηγούν από μόνες τους για το πόσο πρέπει να τις κόψεις. Αν έχουν πολλές ίνες, μπορείς να αφαιρέσεις με το peeler το πάνω στρώμα.

Τα σπαράγγια μπορούν να βράσουν για 2-3 λεπτά και μετά να τα καταναλώσεις με λαδολέμονο κι αλάτι.

σολομός με σπαράγγια

Pixabay

Εάν είναι πιο σκληρά ή τα θέλεις εσύ πιο μαλακά, τα αφήνεις να βράσουν για 8 λεπτά και για να διατηρήσουν το χρώμα τους τα βάζεις αμέσως σε παγωμένο νερό.

Μπορείς επίσης να τα ψήσεις για 5-6 λεπτά και να τα καταναλώσεις με λαδολέμονο.

Με τα σπαράγγια μπορείς να φτιάξεις πολλές πεντανόστιμες συνταγές! Πάρε μερικές ιδέες εδώ.

Η διατροφή αξία του σπαραγγιού

5 κομμάτια σπαράγγια περιέχουν περίπου: 13 θερμίδες, 1 γραμμάριο φυτικές ίνες, 135 γραμμάρια φώσφορο, 35 γραμμάρια φυλλικό οξύ.

Δες ακόμα:

Πώς να έχεις πάντα φρέσκα μυρωδικά για να χρησιμοποιείς χωρίς να χαλάνε

Photo: Oklahoma Academy Country Store/ Unsplash