Ο θυμός τείνει πλέον, δυστυχώς, να γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας. Θα εκνευριστείς με αυτόν που έχει παρκάρει παράνομα, θα νευριάσεις σε μια δημόσια υπηρεσία και ούτω καθεξής.

Πρέπει όμως να βρεις τον τρόπο να διατηρείς την ψυχραιμία σου, για το δικό σου καλό αλλά και για των υπολοίπων.

Μέτρα μέχρι το 10 (ή μέχρι το 100)

Όταν θυμώνεις πριν μιλήσεις καλύτερα να μετρήσεις μέχρι το 10. Διαφορετικά θα πεις σίγουρα πράγματα που δεν εννοείς και αργότερα θα μετανιώσεις. Μέτρα αργά μέχρι όποιον αριθμό θέλεις, μέχρι να επιστρέψεις στο φυσιολογικό σου.

Μάθε να συγχωρείς

Πραγματικά θα λυτρωθείς. Ο θυμός θα ηρεμήσει και οι αρνητικές σκέψεις θα εξαφανιστούν. Οι θυμωμένοι άνθρωποι σκέφτονται διαρκώς αυτό που τους έκανε να θυμώσουν και θυμώνουν ακόμα περισσότερο.

Προσπάθησε να αποσπάσεις τον εαυτό σου

Όταν νιώθεις τα συναισθήματα θυμού να σε κατακλύζουν κάνε ό,τι μπορείς για να αποσπάσεις την προσοχή σου, πριν αλληλεπιδράσεις με άλλους ανθρώπους ή προσπαθήσεις να λύσεις το πρόβλημα. Μπορείς να ζωγραφίσεις, να μαγειρέψεις, να πας μια βόλτα ή να παίξεις Sudoku.

Πάρε μια βαθιά ανάσα

Όταν παίρνεις βαθιές ανάσες είναι ένας καλός τρόπος για να ηρεμήσεις. Οι αργές αναπνοές επιβραδύνουν τον καρδιακό ρυθμό.
Μπορείς να δοκιμάσεις ακόμα και να κάνεις λίγη yoga.

Μην αρνείσαι ότι είσαι θυμωμένος

Οι άνθρωποι που είναι σε θέση να δουν τον θυμό τους είναι λιγότερο πιθανό να καταφύγουν σε επιθετικότητα ή βία, σύμφωνα με μελέτες. Αν μπορείς να κατηγοριοποιήσεις τα συναισθήματά σου τότε θα φέρεις περισσότερη αρμονία.

Γράψε γι΄αυτό

Το γράψιμο σου επιτρέπει να δώσεις λίγο χρόνο στο εαυτό σου να σκεφτεί και ύστερα να αντιδράσει.

Κάνε γυμναστική

Η αερόβια άσκηση, το γρήγορο τζόκινγκ ή βάδισμα μπορεί να σε βοηθήσει να διαχειριστείς τον θυμό σου. Η άσκηση θα απελευθερώσεις τις ενδορφίνες, τις χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που μας βοηθούν να καταπραΰνουμε τον εαυτό μας και να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας.

Δοκίμασε να είσαι ευγνώμων

Η απλή πράξη της ευγνωμοσύνης μπορεί να σε κάνει ευτυχισμένο. Δεν χρειάζεται να είσαι ευγνώμων για το άτομο που σε κατηγόρησε αλλά για άλλα πράγματα στη ζωή σου, μικρά ή μεγάλα. Μια συνεχόμενη πρακτική ευγνωμοσύνης θα βελτιώσει την υγεία σου.

Μίλα, αλλά όχι αμέσως

Μη μιλήσεις όσο είσαι ακόμα νευριασμένος γιατί δεν θα μπορείς να επικοινωνήσεις σωστά. Όταν νομίζεις πως ο θυμός σου είναι διαχειρίσιμος τότες μπορείς να εκφράσεις τι προκάλεσε το πρόβλημα και να ανοίξεις μια συζήτηση.