Ο ύπνος είναι μια υπόθεση αρκετά δύσκολη την εποχή των smartphones και σε συνδυασμό με το άγχος είναι ουσιαστικά αδύνατο να επιτευχθεί. Ίσως φταίει η φωτεινή οθόνη που έχουμε κολλημένη στο πρόσωπο μας, ίσως φταίνε οι ειδοποιήσεις που μας κάνουν να πεταγόμαστε στον ύπνο μας.

Το άγχος που αισθανόμαστε προκαλεί την αύξηση της πίεσης και ένταση στους μύες. Παράλληλα, επηρεάζει τις ορμόνες μας και κατά κύριο λόγο την αδρεναλίνη και την κορτιζόλη.

Σύμφωνα με το Εθνικό ίδρυμα ύπνου, οι ενήλικες χρειάζονται τουλάχιστον εφτά με εννέα ώρες ύπνου για να παραμείνουν υγιείς. Χωρίς ανάπαυση, είμαστε πιο επιρρεπείς σε καρδιακές παθήσεις, παχυσαρκία, εξασθενημένη ανοσολογική λειτουργία, αϋπνία και ακόμη και κατάθλιψη.

Παρακάτω ακολουθούν 3 συμβουλές για να κοιμάσαι πιο εύκολα:

Απόκτησε μια ρουτίνα χαλάρωσης

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας από τους καλύτερους τρόπους να κοιμηθείς πιο εύκολα είναι να αποκτήσεις μια ρουτίνα χαλάρωσης λίγο πριν πέσεις για ύπνο. Ίσως μια ελαφριά άσκηση ή ανάγνωση ενός βιβλίου. Απέφυγε τον έλεγχο του email σου, και την πληρωμή λογαριασμών.

Το φως παίζει σημαντικό ρόλο

Κάθε βράδυ είναι σημαντικό οι ηλεκτρονικές συσκευές γύρω μας να μην εκπέμπουν ένα μπλε φως, επειδή το σώμα αποκρίνεται στο ηλιακό φως για να δημιουργήσει μοτίβα ύπνου, αλλά το μπλε φως διακόπτει αυτά τα περιβαλλοντικά σήματα. Πάρε βαθιές ανάσες ή κάνε λίγο yoga και πέσε κατευθείαν για ύπνο. Μην κοιτάς στο κινητό σου.

Η σωστή διατροφή

Σύμφωνα με ειδικούς, ιδιαίτερη σημασία παίζουν και τα σωστά τρόφιμα. Επίλεξε, φρούτα ή αμύγδαλα πριν κοιμηθείς. Το καστανό ρύζι, σουσάμι και σπόροι κολοκύθας είναι επίσης επωφελή. Για να κοιμηθείς πιο εύκολα, μπορείς να προτιμήσεις και την γαλοπούλα, η οποία σε συνδυασμό με υδατάνθρακες προκαλεί τον ύπνο.

Photo: Stocksy/Liliya Rodnikova