Αν κάνεις μια δουλειά γραφείου τότε σίγουρα πονάνε τα κοκαλάκια σου απ’ την καρέκλα. Κάθεσαι στο γραφείο σου, κάθεσαι στα meetings, κάθεσαι στις παρουσιάσεις. Αν δουλεύεις το κλασικό 8ωρο τότε αναπόφευκτα κάθεσαι σε μια καρέκλα τουλάχιστον 7 ώρες!

Και μπορεί να μην το αντιλαμβάνεσαι στην καθημερινότητά σου αλλά όταν κάθεσαι για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία σου. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει πως αυτοί που κάθονται πεθαίνουν πιο νέοι απ’ αυτούς που είναι πιο δραστήριοι.

Μια μελέτη από ακαδημαϊκούς στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια, ανέλυσε την υγεία περίπου 8.000 ενηλίκων 45 ετών και άνω, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι καθόντουσαν 90 λεπτά τη μέρα είχαν περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν πιο νέοι συγκριτικά με τους υπόλοιπους.

Η έρευνα υποστήριξε πως ακόμα κι αν πηγαίνουν στο γυμναστήριο ή αν κάνουν ποδήλατο δεν μπορούν ν’ αντισταθμίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία τους.

Αν ξοδεύεις λοιπόν, το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σου σε μια καρέκλα τι μπορείς να κάνεις για να αντισταθμίσεις τα αποτελέσματα στην υγεία σου;

Κάνε τακτικά διαλείμματα

H έρευνα απ’ την Columbia κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο αντίκτυπος της καθιστικής ζωής μπορεί να μειωθεί δραματικά αν κάνεις ένα γρήγορο διάλειμμα κάθε μισή ώρα. Σήκω απ’ το γραφείο σου, πήγαινε να πάρεις έναν καφέ ή ένα τσάι.

Στάσου όρθιος στο γραφείο

Το να σταθείς όρθια στο γραφείο ίσως θα μπορούσε να είναι μια λύση. Δεν χαρακτηρίζεται ως άσκηση αλλά η έρευνα δείχνει ότι ενδεχομένως με αυτόν τον τρόπο μπορείς να αντισταθμίσεις τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την αδράνεια, όπως είναι ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος και η άνοια.

Πάρε ένα βηματόμετρο

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι με καθιστική ζωή, όπως και αυτοί που περνούν το μεγαλύτερο μέρος των ημερών τους σε μια οθόνη, μπορούν να ενισχύσουν την ευημερία του και να γίνουν πιο δραστήριοι φορώντας ένα βηματόμετρο και θέτοντας στόχους στον εαυτό τους.

Photos: iStock