Πώς να κόψεις τις κακές συνήθειες- 5 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι

LIKE US ON FACEBOOK

Έχεις ποτέ αναρωτηθεί πώς μερικοί άνθρωποι καταφέρνουν να βελτιώσουν κάθε πτυχή της ζωής τους; Πώς γίνεται όταν θέτουν νέους στόχους, πάντα να τους πετυχαίνουν; Το να κόψεις τις κακές συνήθειες είναι ένας στόχος που μπορείς να επιτύχεις, αρκεί να ακολουθήσεις μερικά βήματα. Και αφού εξασκήσεις το μυαλό σου σ’ αυτό, τότε θα μπορείς να καταφέρεις πολλά πράγματα στη ζωή σου!

Εάν έχεις προσπαθήσει πολλές φορές στο παρελθόν να αλλάξεις τις κακές συνήθειες σου, αλλά δεν το έχεις καταφέρει, δεν υπάρχει λόγος να απογοητεύεσαι.

Πόσο καιρό παίρνει να κόψεις τις κακές συνήθειες;

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, χρειάζεται ένα πλάνο 21 ημερών για να ξεφορτωθείς τις κακές συνήθειες μια για πάντα. Άλλοι προτείνουν 1 μήνα ή ακόμα και 3 μήνες. Αυτό που έχει σημασία είναι να μείνεις πιστός σ’ αυτό που κάνεις και το πόσο ακριβώς θα σου πάρει θα το ανακαλύψεις.

Σ’ αυτό το άρθρο θα μοιραστούμε μαζί 7 επιστημονικά αποδεδειγμένες στρατηγικές για να σταματήσεις οριστικά μια κακή συνήθεια.

Οι 5 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι για να ξεφορτωθείς τις κακές συνήθειες

#1 Aναγνώρισε τις κακές συνήθειες

Εάν θέλεις να αποκτήσεις καλύτερες συνήθειες, πρέπει να ξεκινήσεις με το να αναγνωρίσεις τις κακές. Ξεκίνα να γράφεις κάθε μέρα σε μια λίστα τις καθημερινές σου συνήθειες. Στη συνέχεια, βαθμολόγησε την κάθε συνήθεια ως «καλή» ή «κακιά» ή «ουδέτερη». Η σημασία αυτής της στρατηγικής είναι ότι σε βοηθάει να αναγνωρίσεις το πόσο επηρεάζει η κάθε μια απ’ αυτές τις συνήθειες την προσωπική σου εξέλιξη.

#2 Ξεκίνα απ’ το απλό και προχώρα στο πιο περίπλοκο

Όλοι μας θέλουμε να καταφέρνουμε να κάνουμε αλλαγές στη ζωή μας όσο πιο γρήγορα γίνεται. Όμως, αυτά τα πράγματα δεν γίνονται απ’ τη μια στιγμή στην άλλη. Η καλύτερη προσέγγιση είναι κάθε φορά να ασχολείσαι με έναν στόχο, τον πιο απλό για αρχή, και στη συνέχεια να φτάσεις στον πιο περίπλοκο, τον πιο μεγάλο σου στόχο.

κακές συνήθειες

Μια λέξη αρκεί για να «κόψεις» μια κακή συνήθεια, λένε οι ψυχολόγοι…

#3 Δημιούργησε ένα περιβάλλον για να υιοθετήσεις καλές συνήθειες

Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι το περιβάλλον επηρεάζει τις συνήθειές μας. Η βάση αυτού είναι ότι εξαρτώμαστε πολύ στο τι βλέπουμε παρά σε οποιαδήποτε άλλη αίσθηση της αντίληψής μας.

Για να σταματήσεις τις κακές συνήθειες, θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον που θα επιτρέψει στις καλές συνήθειες να αναπτυχθούν. Σταμάτα να εκθέτεις τον εαυτό σου σ’ όλα τα αρνητικά που μπορείς. Είναι πολύ πιο εύκολο να αποφύγεις τους πειρασμούς παρά να τους αντισταθείς.

Για παράδειγμα, εάν θέλεις να διαβάζεις περισσότερα βιβλία και να βλέπεις λιγότερη τηλεόραση, πήγαινε το τηλεκοντρόλ σε άλλο δωμάτιο και βάλε ένα βιβλίο σε κάθε γωνιά του σπιτιού σου που αράζεις συνήθως.

#4 Αναγνώρισε τις συνέπειες των κακών συνηθειών

Οι κακές συνήθειες έχουν κάποιες συγκεκριμένες συνέπειες και συνήθως επηρεάζουν σχεδόν κάθε όργανο του σώματός σου. Μια κακή συνήθεια, όπως το κάπνισμα, μπορεί να προκαλέσει καρκίνο, νόσους του αναπνευστικού συστήματος, καρδιαγγειακές νόσους κι άλλα προβλήματα υγείας. Θα σου είναι πολύ πιο εύκολο να πεις αντίο στις κακές συνήθειες, εάν γνωρίζεις πραγματικά τι μπορεί να προκαλέσουν.

κακές συνήθειες

Pixabay

#5 Άλλαξε τρόπο σκέψης

Μην πας κατευθείαν στον μακροπρόθεσμο στόχο σου. Άλλαξε τρόπο σκέψης και επικεντρώσου στις προσπάθειες που κάνεις κάθε μέρα που περνάει. Αντί να σκέφτεσαι αορίστως ότι κάποια στιγμή θα καταφέρεις να κόψεις το τσιγάρο, κάνε focus στο τι κάνεις κάθε μέρα για να το κόψεις. Αν ακολουθήσεις αυτή τη διαδικασία, το αποτέλεσμα θα φανεί απ’ τις καθημερινές σου προσπάθειες!

Δες ακόμα:

6 κακές συνήθειες που πρέπει να σταματήσεις ΤΩΡΑ

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved