Πώς να αντιμετωπίσεις το burnout, σύμφωνα με τους ειδικούς

LIKE US ON FACEBOOK

Νιώθεις εξαντλημένος, αγχωμένος και ανίκανος να ολοκληρώσεις τις καθημερινές σου εργασίες; Πιθανότατα το σύνδρομο burnout να σου έχει “χτυπήσει” την πόρτα, αλλά τι ακριβώς είναι και πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις;

Το συγκεκριμένο σύνδρομο είναι άμεσα συνδεδεμένο με το εργασιακό περιβάλλον και προκαλείται συνήθως μετά από πολλές ώρες εργασίας. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν τρόποι που μπορείς να αντιμετωπίσεις το burnout.

Για να το αντιμετωπίσεις όμως θα πρέπει πρώτα να ξέρεις τι είναι αυτό που το προκαλεί. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Verywell Mind, οι τρεις παράγοντες που συνδέονται με το burnout είναι η εξάντληση, ο κυνισμός και η αίσθηση ότι δεν αναγνωρίζεται η δουλειά σου.

Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν το άγχος, την κατάθλιψη, την αϋπνία, την κόπωση και την κακή ψυχολογία σου, τη στιγμή που προσπαθείς να φέρεις εις πέρας τον εργασιακό φόρτο και ταυτόχρονα να μπορείς να έχεις ζωή και εκτός της δουλειάς σου.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2014, ένας απ’ τους σημαντικότερους παράγοντες που προκαλεί το burnout είναι η πίεση που προκαλούν οι υποχρεώσεις της δουλειάς και οι υποχρεώσεις στο σπίτι. Πώς να αντιμετωπίσεις το burnout, σύμφωνα με τους ειδικούς;

Άλλαξε το μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιείς

Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015, οι άνθρωποι που χρειαζόντουσαν πάνω από 20 λεπτά, για να φτάσουν στη δουλειά τους, παρουσίαζαν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν burnout, ανεξάρτητα απ’ το εάν χρησιμοποιούσαν ποδήλατο, κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς ή το αυτοκίνητο τους. Κι αυτό γιατί δεν μπορούσαν να ελέγξουν τη διαδρομή τους, τους ανθρώπους που μπορεί να πετύχαιναν στο μετρό, την κίνηση κτλ., και έτσι ένιωθαν μεγαλύτερο άγχος. Εάν μπορείς να πηγαίνεις στη δουλειά σου περπατώντας, τότε είσαι τυχερός, εάν πάλι δεν μπορείς απλά δοκίμασε διαφορετικό μέσο μεταφοράς από αυτό που χρησιμοποιείς ήδη, μήπως και νιώσεις καλύτερα.

Δώσε προτεραιότητα στην ξεκούραση

Μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο Atlantic της Φλόριντα, ανέφερε ότι το να δουλεύεις λιγότερες ώρες δεν είναι αρκετό για να αντιμετωπίσεις ένα burnout, καθώς θα πρέπει να μάθεις πραγματικά να ξεκουράζεσαι. Θα πρέπει να κοιμάσαι περισσότερο, να ζεις μια πιο ισορροπημένη ζωή και να θυμάσαι να κάνεις μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Να μην είσαι τελειομανής

Η τελειομανία είναι ένας σημαντικός παράγοντας που ευθύνεται για το burnout, σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015. Εάν το σκεφτείς καλά, η σύνδεση αυτών των δύο είναι απόλυτα λογική, καθώς ένας τελειομανής προκειμένου να πετύχει το 100%, θα δουλέψει ακόμη περισσότερο, θα δουλέψει υπερωρίες, θα δουλέψει απ’ το σπίτι, θα σκέφτεται τη δουλειά του όταν οδηγεί, όταν γυμνάζεται, όταν είναι με τα παιδιά του και με άλλα λόγια θα σκέφτεται τη δουλειά του πάντα!

Δοκίμασε τον διαλογισμό

Ο διαλογισμός θα σε βοηθήσει να επικεντρωθείς στις δικές σου ανάγκες και στο να διαχειρίζεσαι καλύτερα ορισμένες καταστάσεις. Μια μελέτη δασκάλων το 2013, διαπίστωσε ότι όσοι έκαναν διαλογισμό μπορούσαν να διαχειριστούν καλύτερα το άγχος τους και να αποφύγουν το burnout στη δουλειά. Μπορείς να ξεκινήσεις να κάνεις διαλογισμό για δέκα λεπτά στο τέλος της ημέρας, δοκιμάζοντας είτε κάποιο βίντεο στο YouTube είτε μέσω κάποιας εφαρμογής.

Διάβασε ακόμη:

Τα σημάδια ότι έχεις κουραστεί ψυχικά και όχι σωματικά!

Photo: REUTERS/RADU SIGHETI
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved