Δεν σε παίρνει εύκολα ο ύπνος τα βράδια; Ξυπνάς την επόμενη μέρα και νιώθεις κουρασμένος από την αϋπνία κι αναρωτιέσαι τι να πιεις για να κοιμηθείς επιτέλους σαν πουλάκι; 

Εντάξει, σίγουρα γνωρίζεις πως ο καφές κι η σοκολάτα δημιουργούν υπερένταση κι αν υποφέρεις από αϋπνίες είναι καλό να τα αποφεύγεις τις βραδινές ώρες, όμως πρέπει να ξέρεις τι να πιεις για να κοιμηθείς πιο εύκολα και γρήγορα.

Ποια είναι, λοιπόν, τα ροφήματα που σε “στέλνουν” κατευθείαν για ύπνο;

Ζεστό γάλα

Οι γονείς το δίνουν στα παιδιά τους από τη μικρή κιόλας ηλικία τους, αφού είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κοιμηθεί κάποιος. Το γάλα περιέχει τρυπτοφάνη, μια ουσία που αυξάνει τη σεροτονίνη στον εγκέφαλο και η οποία σου δημιουργεί μια αίσθηση ευτυχίας και ευεξίας. Έτσι, η ορμόνη μελατονίνη παράγεται περισσότερο και είναι ικανή να νυστάξει ακόμα και αυτούς που πάσχουν χρόνια από αϋπνίες.

Τσάι μέντας

Το τσάι μέντας ανακουφίζει από το στομάχι, χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Με τη μείωση της φλεγμονής των μυών, ο εγκέφαλος μειώνει με τη σειρά του τη δραστηριότητά του και το σώμα μπορεί να χαλαρώσει σωστά κι εσύ να πας αμέσως για ύπνο.

τι να πιεις για να κοιμηθείς

Unsplash/Cibao Chua

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και αποτελεί μια καλή επιλογή για ρόφημα οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Ωστόσο, όταν πρόκειται για ύπνο, θα πρέπει να επιλέξεις το πράσινο τσάι χωρίς καφεΐνη, που θα σε χαλαρώσει και θα απελευθερώσει το σωματικό σου στρες.

Γάλα αμυγδάλου

Τα αμύγδαλα έχουν όλα όσα χρειάζεσαι για να κοιμάσαι σωστά. Χάρη στην περιεκτικότητά τους σε μαγνήσιο το γάλα αμυγδάλου είναι ένας πραγματικός σύμμαχος για τον ύπνο. Δεν διαφέρει από το κλασσικό γάλα ως προς το ότι περιέχει τρυπτοφάνη, που όπως είπαμε και πριν βοηθάει στην παραγωγή μελατονίνης. Αυτή η ορμόνη είναι θεμελιώδης για τη ρύθμιση του ρυθμού του ύπνου και σε συνδυασμό με τα αμύγδαλα μπορείς να κοιμηθείς πιο εύκολα και σωστά.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ιδιαίτερα χαλαρωτικό για το σώμα. Συνιστάται ιδιαίτερα για τον πόνο στο στομάχι, επειδή μειώνει τη δυσπεψία. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ξέρεις πως είναι πολύ αποτελεσματικό και στη μείωση των συμπτωμάτων του στρες, όπως η αϋπνία και το άγχος.

τι να πιεις για να κοιμηθείς

Pexels

Βαλεριάνα

Μη μου πεις ότι δεν έχεις ακούσει ότι η βαλεριάνα σε βοηθάει να κοιμηθείς. Κι αυτό χάρη στις αντιοξειδωτικές ουσίες και το valerenic οξύ που περιέχει. Επιπλέον, μειώνει το άγχος και σε βοηθάει να χαλαρώσεις.

Χυμός κερασιού

Ο χυμός από κεράσια, όπως και το γάλα, περιέχει τρυπτοφάνη. Συνεπώς, μπορεί να συμβάλει στην παραγωγή της ορμόνης μελατονίνης, η οποία βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Αυτός ο χυμός έχει δοκιμαστεί σε αρκετές μελέτες για την αντιμετώπιση της αϋπνίας και έχει αποδειχθεί ότι είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για την καταπολέμησή της, καθώς εγγυάται μεγαλύτερη ηρεμία κατά τον ύπνο.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι μια λύση που πολλοί άνθρωποι αγνοούν και σίγουρα κι εσύ. Δεδομένου ότι περιέχει μαγνήσιο και κάλιο, δύο μεταλλικά στοιχεία ικανά να χαλαρώσουν τους μύες, συνδέεται άμεσα με τον καλό και ποιοτικό ύπνο. Μειώνει, επίσης, την αρτηριακή πίεση και τη φλεγμονή των νεφρών. Χάρη στη μεγάλη ποσότητα φυσικών ηλεκτρολυτών, βοηθά το σώμα να ισορροπήσει και να χαλαρώσει, με αποτέλεσμα και να πέφτεις μετά από λίγο στο κρεβάτι.

Milkshake μπανάνας με γάλα αμυγδάλου

Οι μπανάνες περιέχουν και αυτές τρυπτοφάνη, καθώς και δύο βασικά μέταλλα για τη χαλάρωση των μυών, κάλιο και μαγνήσιο. Έχουν, επομένως, μια ηρεμιστική δράση, που μειώνει το στρες. Η ποσότητα ινών και υδατανθράκων, που περιέχει, “βαραίνει” το στομάχι και προκαλεί αίσθημα κορεσμού, αυξάνοντας έτσι την επιθυμία ύπνου.

Διάβασε ακόμα:

Δεν μπορείς να φανταστείς ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να νικήσεις την αϋπνία

Photo: JESHOOTS.com/Pexels