Καθίσταται περισσότερο αναγκαίο από ποτέ να σταματήσουμε να πιάνουμε το πρόσωπό μας. Αλλά πώς σταματάς μια τέτοια συνήθεια, την οποία οι περισσότεροι ούτε που γνωρίζαμε πως έχουμε; Οι τρόποι για να μην πιάνεις το πρόσωπο σου. 

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακουμπάμε πολλές επιφάνειες. Πόμολα από πόρτες, το κουμπί απ’το ασανσέρ, τον στύλο στο μετρό… και όλα αυτά έχουν πολλά μικρόβια…. Αφού έχεις πιάσει μια τέτοια επιφάνεια σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις θα πιάσεις το πρόσωπό σου, κάτι θα σε ενοχλήσει στο μάτι και θα το τρίψεις, θα πειράξεις τα χείλη σου.

Και κάπως έτσι μεταδίδεται ο ιός. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να σταματήσεις να πιάνεις τα μάτια σου, τη μύτη και το στόμα. Και είναι μια δύσκολη συνήθεια καθώς την κάνουμε ασυναίσθητα.

Οι τρόποι για να μην πιάνεις το πρόσωπο σου

 Να έχεις πάντα μαζί σου χαρτομάντιλα

Όταν θέλεις να ξύσεις μια πληγή, να τρίψεις τη μύτη σου ή να βάλεις σε καλύτερη θέση τα γυαλιά σου, πιάσε ένα χαρτομάντιλο και κάντο και μην χρησιμοποιείς τα δάχτυλά σου.

Όταν νιώθεις πως θέλεις να φτερνιστείς αλλά δεν έχεις χαρτομάντιλο, τότε φτερνίσου στον αγκώνα σου και μην βάλεις το χέρι σου μπροστά. Αν φτερνιστείς και βάλεις το χέρι σου, τότε είναι πιο πιθανό να μεταδώσεις τα μικρόβια στους άλλους ανθρώπους ή τα αντικείμενα τριγύρω σου.

τρόποι για να μην πιάνεις το πρόσωπο

Αναγνώρισε τους παράγοντες

Κάνε μια παύση κατά τη διάρκεια της ημέρας για να παρατηρήσεις αυτήν την σχεδόν ψυχαναγκαστική συμπεριφορά. Μόλις έχεις καλύτερη επίγνωση του πότε και γιατί αγγίζεις το πρόσωπό σου, η αντιμετώπιση της αιτίας μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική.

Αν ακουμπάς το χέρι σου κοντά στο πιγούνι για να ξεκουραστείς ή για να φτιάξεις τα μαλλιά σου, το γνωρίζεις.

Πολύ περισσότερο, οι ειδικοί αναφέρουν οι ασθενείς που φορούν φακούς επαφής, να χρησιμοποιούν τα γυαλιά τους, ώστε να τους αποτρέψουν από το να τρίψουν τα μάτια τους. Παράλληλα, ενώ οι μάσκες δεν είναι πολύ αποτελεσματικές για την πρόληψη της μετάδοσης του ιού, μπορούν να είναι αρκετά χρήσιμες για την παροχή ενός φυσικού για να μην αγγίζεις τη μύτη ή το στόμα σου.

Το να βάλεις ακόμη και post-it notes, στο σπίτι, στο γραφείο μπορεί επίσης να βοηθήσει ως μια καλή υπενθύμιση.

Κράτα τα χέρια σου απασχολημένα

Το να έχεις τα χέρια σου απασχολημένα με ένα αντι-stress μπαλάκι ή ένα άλλο αντικείμενο μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες να πιάσεις το πρόσωπό σου.

Και φυσικά, μην ξεχνάς να πλένεις συχνά και να απολυμάνεις αυτό το αντικείμενο που θα χρησιμοποιήσεις.

Παράλληλα, ένα αρωματικό σαπούνι ή μια lotion μπορούν επίσης, να βοηθήσουν. Όταν φέρνεις τα χέρια σου κοντά στο πρόσωπό σου, η μυρωδιά θα σε κάνει να συνειδητοποιήσεις περισσότερο τις ενέργειές σου.

Ξέρουμε είναι δύσκολο αλλά υπάρχουν τρόποι!

τρόποι για να μην πιάνεις το πρόσωπο

Chill

Η γενική συμβουλή που δίνουν οι ειδικοί, είναι οι άνθρωποι να προσπαθούν να μειώσουν το άγχος τους. Το άγχος επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα και όσο περισσότερο αγχώνεσαι, τόσο περισσότερο μειώνεις την ικανότητα του οργανισμού να αντιμετωπίσει τις λοιμώξεις.

Είναι σημαντικό -ακόμη κι αν δεν το αντιλαμβάνεσαι πολλές φορές- να ζεις στο παρόν, να κάνεις διαλογισμό και να επικεντρώνεσαι στην αναπνοή σου.

Όσο τα χέρια σου είναι καθαρά, το να πιάσεις το πρόσωπό σου δεν είναι καταστροφικό. Είναι μια φυσιολογική συμπεριφορά που όλοι κάνουμε. Δεν είναι και το τέλος του κόσμου αλλά προσπάθησε να το περιορίσεις σημαντικά.

Διαβάστε επίσης:

Φτιάξε το δικό σου αντισηπτικό με τρία υλικά!

Photos: Pexels