Αυτά είναι τα τρόφιμα που διώχνουν μακριά το άγχος, γιατί η διατροφή συνδέεται άμεσα με την ψυχική μας υγεία κι όχι μόνο!

Κι αυτό έρχεται να το αποδείξει ακόμη μια έρευνα από το Harvard, η οποία αποδεικνύει την πραγματική σχέση ανάμεσα στη διατροφή και την ψυχική υγεία.

Ειδικότερα, ο καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Harvard, Uma Naidoo, MD, αναφέρει ότι η διατροφή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαχείριση του άγχους, ενώ ο ίδιος προσθέτει ακόμη ότι η σχέση ανάμεσα στο φαγητό και τη διάθεση είναι άμεση.

Φυσικά, το ότι υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να καταπολεμήσουν το άγχος, αυτό δεν σημαίνει ότι από μόνα τους αρκούν. Σίγουρα, όσοι βιώνουν άγχος και κατάθλιψη για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να ζητήσουν βοήθεια από κάποιον ειδικό.

Ωστόσο, αναφορικά με τα τρόφιμα που διώχνουν μακριά το άγχος, αυτά περιλαμβάνουν τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λαχανικά, τα φρούτα κτλ., ενώ την ίδια στιγμή θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης.

Ποια είναι τα τρόφιμα που διώχνουν μακριά το άγχος;

Τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε μαγνήσιο μπορούν να κάνουν ένα άτομο να αισθάνεται μεγαλύτερη ηρεμία και ανακούφιση. Τέτοια τρόφιμα είναι το σπανάκι, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, μεταξύ άλλων.

πρωινό στην παραλία

Τρόφιμα πλούσια σε ωμέγα-3

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε φοιτητές Ιατρικής το 2011, έδειξε ότι τα τρόφιμα που ήταν πλούσια σε ωμέγα-3 μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του άγχους. Τέτοια τρόφιμα είναι ο σολομός, ο τόνος, οι σαρδέλες, το σκουμπρί, τα καρύδια κτλ.

Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη B

Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Β, όπως το αβοκάντο και τα αμύγδαλα, μας κάνουν να «νιώθουμε καλά», προωθούν την απελευθέρωση σεροτονίνης και ντοπαμίνης και μας βοηθούν να διαχειριζόμαστε καλύτερα το άγχος.

Αβοκάντο

Health.com

Τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά:

Τα τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορούν να συμβάλλουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων, αλλά και των διαταραχών άγχους, σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2010. Πού βρίσκουμε αυτά τα αντιοξειδωτικά; Στα μαύρα και κόκκινα φασόλια, στα μήλα, στα δαμάσκηνα, στα κεράσια, στα βατόμουρα και τις φράουλες, στα καρύδια, στις αγκινάρες και το μπρόκολο.

Διαβάστε ακόμη:

Οι καλύτερες πηγές ασβεστίου εκτός από τα γαλακτοκομικά!

Photo: Unsplash/Toa Heftiba