Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για να έχεις ενέργεια την επόμενη μέρα και να μπορείς να λειτουργήσεις! Είναι σημαντικός για την υγεία σου και γι΄αυτό πρέπει να κοιμάσαι από 7-9 ώρες καθημερινά. Τι γίνεται, όμως, αν ξυπνάς συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας και γιατί συμβαίνει αυτό;

Ξυπνάς και νιώθεις μια κούραση, λες και ο ύπνος δεν ήταν αρκετός, σαν να μην είχες κλείσει μάτι όλο το βράδυ. Αν ξυπνάς συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν σημαίνει πως απλώς κάτι σε βασανίζει και τριγυρνά στο μυαλό σου (αλήθεια αξίζει τον κόπο;;), αλλά είναι και μερικές συνήθειες που χαλούν την ποιότητα του ύπνου σου.

Ο ένοχος, λοιπόν, που κάθε πρωί πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι σου, που δεν ευχαριστήθηκες τον ύπνο σου, κρύβεται στις συνήθειές σου. Και κάθε μέρα η κατάσταση χειροτερεύει…

Αν ξυπνάς συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, αυτοί είναι λόγοι

Πηγαίνεις για ύπνο πεινασμένος

Μπορεί να ακολουθείς μια συγκεκριμένη δίαιτα αλλά δεν γίνεται να πηγαίνεις για ύπνο με άδειο στομάχι. Φυσικά, και το να έχεις γεμάτο στομάχι και να κοιμάσαι, θα χαλάσει πάλι τον ύπνο σου.

Όταν είσαι πεινασμένος δεν θα κοιμηθείς καλά και θα ονειρεύεσαι cookies! Γι΄αυτό και θα πρέπει να απολαμβάνεις ένα μικρό snack πριν πέσεις για ύπνο, για να μην στριφογυρίζεις και ακούς το στομάχι σου να γουργουρίζει. Ένα snack θα δώσει στο σώμα σου αρκετή ενέργεια, θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς.

Πήρες έναν υπνάκο κατά τη διάρκεια της ημέρας

Ένας υγιής ενήλικας δεν χρειάζεται να κοιμάται κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά συχνά σε παίρνει ο ύπνος στον καναπέ, στο λεωφορείο ή οπουδήποτε αλλού. Αυτός ο μικρός υπνάκος, χαλάει την ποιότητα του ύπνου σου το βράδυ. Μετράς προβατάκια αλλά δεν μπορείς να κοιμηθείς.

Και το πρωί νιώθεις νυσταγμένος και κουρασμένος.

Δεν τρως πρωινό

Τι σχέση έχει το πρωινό με τον ύπνο; Κι όμως, το πρωινό ενεργοποιεί το βιολογικό σου ρολόι. Αφού το σώμα πάρει ενέργεια μέσα σε μια ώρα αφού έχεις ξυπνήσει, ξεκινά να μετρά τον χρόνο πριν κοιμηθείς!

Παράλληλα, το πρωινό ρυθμίζει και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σου. Αν κάνεις μεγάλα “κενά” ανάμεσα στα γεύματά σου, τότε ο εγκέφαλός σου νομίζει ότι πεινάς. Έτσι, οι ορμόνες του στρες αυξάνονται και αυτό προκαλεί αϋπνίες.

Δεν έχεις καθαρίσει το δωμάτιό σου

Εσύ μπορεί να μη νοιάζεσαι για την ακαταστασία που επικρατεί, αλλά ο εγκέφαλός σου νοιάζει. Σε επηρεάζει στο υποσυνείδητό σου και θεωρείται πως ο εγκέφαλός μας απομνημονεύει όλα όσα μας περιβάλλουν και αν το τελευταίο πράγμα που είδες πριν κοιμηθείς ήταν το χάος, τότε και ο ύπνος σου θα είναι χαοτικός!

Επίσης, το να κοιμάσαι μέσα στη σκόνη δεν είναι και το καλύτερο πράγμα!

Κοιμάσαι μπρούμυτα

Κάθε άνθρωπος βολεύεται με ένα συγκεκριμένο τρόπο και κοιμάται από ένα συγκεκριμένο πλευρό. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα και καλό, τόσο για τον ύπνο, όσο και για την υγεία σου.

Αν κοιμάσαι μπρούμυτα, τότε αυτό μπορεί να χαλάσει τον ύπνο σου, επειδή ο νωτιαίος μυελός και οι μύες δεν χαλαρώνουν, το στήθος πιέζεται και αναπνέεις με δυσκολία. Μήπως να αλλάξεις τις συνήθειες του ύπνου σου;

Το μυστικό βρίσκεται στα πόδια…

Μπορεί να νιώθεις κουρασμένος το πρωί γιατί έχεις το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών και αυτό είναι δύσκολο να το παρατηρήσεις. Μπορεί να κουνάς τα πόδια σου κατά τη διάρκεια της νύχτας και αυτό να χαλάει τον ύπνο σου, χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι.

Νιώθεις μια δυσάρεστη αίσθηση το πρωί που ξυπνάς και αυτό ίσως είναι μια ένδειξη.

Διαβάστε επίσης:

Αν κοιμάσαι όπου βρεις, τότε φταίνε τα γονίδιά σου!