To Facebook από ό,τι φαίνεται θα αφήσει πίσω του ένα από τα στοιχεία που το έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό στις μεγαλύτερες ηλικίες : το ψάρεμα ανυποψίαστων χρηστών με ψεύτικες ειδήσεις.

Δεν ξέρω για σας, αλλά για μένα οι ειδήσεις «Απίστευτο, νεκρή γοργόνα βρέθηκε στην Λούτσα, κάνε like ΕΔΩ» ήταν ο λόγος για να μπάινω facebook. Ιδιαίτερα, όσοι έκαναν like σε αυτές τις ειδήσεις για να τις διαβάσουν και μου προσέφεραν ένα επικό facepalm, έμπαιναν στην λίστα μου: «οι φίλοι που θέλω για μια ζωή».

Το θέμα όμως είναι ότι αυτές οι ειδήσεις ή διαφημίσεις, δεν είναι πάντα τόσο αθώες και δεν έχουν στόχο μόνο το τρολάρισμα του αναγνώστη. Τις περισσότερες φορές τις διακινούν άνθρωποι που θέλουν να κλέψουν προσωπικά στοιχεία απ’τον χρήστη ή διαφημιστικές που έτσι αυξάνουν τα likes σε καποιες σελίδες, που καμία σχέση δεν έχουν με ό,τι αρχικά κάνεις click για να δεις.

Γι’αυτούς τους λόγους, το Facebook ετοιμάζει μια καινούργια αλλαγή στο News Feed, ένα καινούργιο χαρακτηριστικό το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για να περιοριστούν οι διαφημίσεις και οι ειδήσεις που περιέχουν λάθος πληροφορίες ή στοχεύουν στην εξαπάτηση του χρήστη.

Η εταιρεία έσπευσε να διευκρινήσει, μέσα από μία ανακοίνωση, ότι ο παραπάνω στόχος θα επιτευχθεί, χωρίς να την πληρώσουν και οι ειδήσεις που ξεκάθαρα τρολάρουν και κάνουν πλάκα, αλλά καλοπροαίρετη. Συγκεκριμένα δήλωσαν ότι :

Το νέο χαρακτηριστικό δεν πρόκειται να επηρεάσει τις ειδήσεις της αρχικής μας σελίδας, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να σατιρίσουν πρόσωπα και καταστάσεις.

Η αλήθεια είναι ότι ένα Facebook όπου κανείς δεν θα κάνει like σε σελίδες με τίτλο «Δες ποιος βλέπει το προφίλ σου, δουλεύει 100%» είναι λίγο δύσκολο να το φανταστούμε.