Η σύγχρονη εκδοχή των exit polls.  Μια ομάδα νέων παιδιών με ακαδημαϊκό υπόβαθρο και ενδιαφέρον για το πώς διαμορφώνεται η πολιτική σκηνή, δημιούργησε το site ΕΚΛΟΓΙΚΑnalytics για να παρακολουθούμε την τάση που καταγράφεται online για τις δημοτικές εκλογές. Με συστηματική ανανέωση κάθε 6 ώρες, παρουσιάζει δεδομένα που αφορούν τον όγκο αλλά και το περιεχόμενο των αναφορών που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι των Δήμων Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, στο ίντερνετ και τα social media. «Δεν πάμε να ρωτήσουμε τους ψηφοφόρους, αλλά αλιεύουμε τις πραγματικές τους απόψεις όπως αυτές εκφράζονται σε Facebook, Twitter και blogs», μάς λέει ο 23χρονος Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας isMOOD Χρήστος Κουνάβης, στον οποίο ανήκει και η ιδέα για τη δημιουργία της εφαρμογής.

Αλιεύουμε τις πραγματικές απόψεις των χρηστών σε social media και blogs.

Το start-up isMOOD, που έλαβε την 4η θέση στο διαγωνισμό i-bank Καινοτομία και Τεχνολογία της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, αξιοποιώντας τεχνικές υπολογιστικής νοημοσύνης, παρέχει ποιοτικές αναλύσεις σε εταιρείες για τη θέση των καταναλωτών τους απέναντι στα προϊόντα τους, βάσει των αναφορών στα social media. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2013, είχε τα αντανακλαστικά να προσαρμόσει τα εργαλεία της στο υποproject ΕΚΛΟΓΙΚΑnalytics, ειδικά για την καταγραφή και ανάλυση της διάθεσης του κοινού απέναντί στους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Στόχος μας δεν είναι να εξάγουμε συγκεκριμένα στοιχεία πρόθεσης ψήφου, αλλά κάποιος παρακολουθώντας τα στοιχεία σε βάθος χρόνου, μπορεί να παρατηρήσει τις τάσεις που διαμορφώνονται», διευκρινίζει ο κ. Κουνάβης. Η εφαρμογή καταγράφει το σύνολο των αναφορών ανά υποψήφιο (καθ’ όλη τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα, ανά εβδομάδα και ανά ημέρα). Επίσης, αποτυπώνεται η τάση των online αναφορών (αύξηση/μείωση) για κάθε υποψήφιο για τις τελευταίες 6 ώρες και τι ποσοστό του αναλογεί συγκριτικά με τους υπόλοιπους.

Δεν θέλουμε να ταυτιστούμε με κάποια πολιτική παράταξη, το λογισμικό καθορίζει τα στοιχεία.

Με τη χρήση των κατάλληλων keywords, λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις περίπου 50.000-60.000 χρηστών του διαδικτύου, όπως εκφράζονται σε pages και public profiles στο Facebook, Twitter και blogs. Ο κ. Κουνάβης τονίζει ότι αν και υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής της αρνητικής ή θετικής διάθεσης του χρήστη απέναντι στον υποψήφιο, επέλεξαν να αφήσουν αυτό το feature εκτός της εφαρμογής. «Οι χρήστες μπορεί σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα να υποστηρίζουν έναν υποψήφιο (π.χ. στην υπόθεση Μπαλτάκου), αλλά τα συμπεράσματα που εξάγονται δεν είναι ασφαλή και μπορεί να είναι παραπλανητικά» και συνεχίζει «Δεν θέλουμε να ταυτιστούμε με κάποια πολιτική παράταξη, το λογισμικό που έχουμε δημιουργήσει παρέχει όσο το δυνατόν αντικειμενικά στοιχεία για την τάση που διαμορφώνεται στα social media και τις online συζητήσεις των χρηστών».

Τα μέλη της ομάδας:

Βασικά μέλη είναι οι απόφοιτοι του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών Χρήστος Κουνάβης και Άννα Κασιμάτη, η οποία ολοκληρώνει το ΜΒΑ International του ΟΠΑ, μετά από υποτροφία που έλαβε. Το τρίτο μέλος του start-up είναι ο Διονύσης Σωτηρόπουλος, ο οποίος διαθέτει διδακτορικό σε Machine learning algorithmics.

Ο κ. Κουνάβης, έχει ιστορικό στη δημιουργία εφαρμογών για τις δημοτικές εκλογές. Σε προηγούμενες δημοτικές εκλογές είχε δημιουργήσει εφαρμογή, η οποία μετέδιδε τα εκλογικά αποτελέσματα σε πιο γρήγορους χρόνους από την «επίσημη» του υπουργείου, αλλά και εφαρμογή για τις δημοτικές εκλογές, η οποία προέβλεψε το Δήμαρχο που επικράτησε στην Εύβοια 5 ώρες νωρίτερα από την επίσημη καταμέτρηση, με απόκλιση 0,02%.

Πώς διαμορφώνεται η τάση στην Αθήνα;

(Πάτα στην εικόνα για να δεις πώς έχει διαμορφωθεί η τάση και δες όλα τα πιο πρόσφατα στοιχεία για την Αθήνα εδώ)

Πώς διαμορφώνεται η τάση στη Θεσσαλονίκη;

(Πάτα στην εικόνα για να δεις πώς έχει διαμορφωθεί η τάση και δες όλα τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τη Θεσσαλονίκη εδώ)

Περισσότερα στο ΕΚΛΟΓΙΚΑnalytics