Η εταιρεία Xiaomi της Κίνας που κατασκευάζει smartphones και θεωρείται η «Apple της Κίνας» εισέρχεται στην Ευρωπαϊκή αγορά με ακουστικά και άλλα εξαρτήματα, αλλά όχι ακόμα με κινητά. H Xiaomi, λοιπόν, θα ανοίξει το πρώτο της online κατάστημα στην Ευρώπη, μέσα στο τρέχον έτος, όπως ανακοίνωσε.
Η εταιρεία που μετράει 5 χρόνια λειτουργίας, έγινε πρόσφατα ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphones, παρόλο που διαθέτει τα κινητά της μόνο στην Κίνα. Στην Ευρώπη θα αρχίσει να πουλάει trackers γυμναστικής, μαζί με τα ακουστικά τους και τις μπαταρίες τους, αλλά όχι ακόμα τα smartphones της.
Αν η Xiaomi ξεκινήσει να πουλάει smartphones, όπως το Mi Note 4 phablet στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη, τότε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σχετικά με την παραβίαση της ευρεσιτεχνίας.
Ο Lin Bin, συνιδρυτής της Xiaomi, δήλωσε πρόσφατα ότι η πνευματική ιδιοκτησία δεν ήταν η πιο σημαντική αναπτυξιακή βάση. Ωστόσο ήταν ένας παράγοντας που εκείνος και ο διευθύνων σύμβουλος Lei Jun λαμβάνουν υπόψην τους όταν αποφασίζουν σε ποιες χώρες θα πουληθούν τα προϊόντα της εταιρείας.
«Το Mi.com πρόκειται να είναι μια διαφορετική εμπειρία από αυτά που έχουμε συνηθίσει μέχρι στιγμής στην Ασία, επειδή δεν πουλάμε κινητά» δήλωσε ο Hugo Barra, αντιπρόεδρος της Xiaomi στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, προσθέτοντας τα προϊόντα που σχεδιάζει να πουλήσει η εταιρεία μέχρι στιγμής.
Το κατάστημα της Ευρώπης θα ακολουθήσει παρόμοιες κινήσεις με το κατάστημα στις Η.Π.Α., το οποίο σηματοδότησε το πρώτο βήμα της εταιρείας στις δυτικές αγορές. Η Xiaomi έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις που εκτείνονται εκτός Κίνας, μετά από μια ανεπιτυχή προσπάθεια να ξεκινήσει την πώληση κινητών στην Ινδία, όπου αντιμετώπισε ζητήματα παραβίασης της ευρεσιτεχνίας.
Η εταιρεία ξεκίνησε πρόσφατα μια σειρά νέων smartphones και phablets που στοχεύουν τους ηγέτες της αγοράς, την Apple και τη Samsung.
Ο διευθύνων σύμβουλος Lei Jun ανακοίνωσε ότι η εταιρεία είχε κερδίσει διάφορες περιπτώσεις ευρεσιτεχνίας σε ολόκληρη την τεχνολογία smartphone της και ότι έχει μετατρέψει τα 1,1δις δολάρια επιχειρηματικού κινδύνου, σε κέρδος για την εταιρεία στα $ 45 δις δολάρια.