Έχουν το πιο high-class κοινό, αλλά και έναν από τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς λογαριασμούς στα social media διεθνώς. Πώς τα καταφέρνουν; Ίσως φταίει ότι τους περισσότερους από τους 500 λογαριασμούς του τους χειρίζονται επιστήμονες, οι οποίοι ταυτόχρονα χειρίζονται και πολύ σοβαρότερα πράγματα!

Μιλάμε για τα social media της Nasa φυσικά!

Διάβασε απόσπασμα της συνέντευξης που οι βασικοί διαχειριστές social media της NASA παραχώρησαν στο Sparksheet και το iPop εξασφάλισε αποκλειστική άδεια για τη μετάφραση και δημοσίευσή της. Μπορεί οι John Yembrick και Jason Townsend να είναι επικεφαλής της στρατηγικής της Nasa, αλλά κυρίως οι επιστήμονες (φυσικοί, μηχανικοί και αστροναύτες) είναι που κάνουν κουμάντο….

  1. Με περισσότερους από 6 εκατ. followers στο Twitter και πολλά βραβεία, η στρατηγική στα social media της Nasa είναι διεθνώς αναγνωρισμένη. Πώς συνέβη αυτό;
  2. John: Μπήκαμε στο Facebook από πολύ νωρίς και το 2008 μπήκαμε και στο Twitter, οπότε αυτό βοήθησε να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο κοινό.Από τότε, ανεβάζαμε live πληροφορίες είτε ήταν για το Phoenix Mars Lander είτε για διαστημικούς περιπάτους, οπότε αυτό πραγματικά τράβηξε το κοινό.Το περιεχόμενό μας είναι τόσο πλούσιο. Κανένας δεν κάνει τα πράγματα που κάνουμε εμείς. Κάνουμε τη ζωντανή κάλυψη της περίδεσης ενός κομήτη γύρω από τον ήλιο, για παράδειγμα. Δεν έχει καν σημασία ποιο είναι το “brand” που βρίσκεται από πίσω, αυτά που δημοσιοποιούμε είναι εξαιρετικά μοναδικά.
  3. Η προσέγγιση της NASA στα social media είναι επίσης μοναδική. Έχει περισσότερα από 500 κανάλια και ουσιαστικά είναι οι εργαζόμενοί της αυτοί που τα διαχειρίζονται. Πώς γίνεται αυτό;
  4. Jason: Η ομάδα των social media στα κεντρικά της Nasa  αποτελείται από 2 ανθρώπους, αλλά καθένα από τα δέκα κέντρα της NASA έχει επίσης τουλάχιστον ένα επικεφαλής στα social media. Πολλοί από τους διαχειριστές των λογαριασμών δεν έχουν θέση πλήρους απασχόλησης στα social media. Έχουν κανονικές θέσεις στη Nasa, να το πω έτσι. Είναι επιστήμονες, μηχανικοί, είναι οι άνθρωποι που εμπλέκονται σε καθένα από τα προγράμματα και τις αποστολές που εκπροσωπούνται online.Εκεί μπαίνει η στρατηγική μας για την ύπαρξη πολλαπλών λογαριασμών. Υπάρχει δομή πυραμίδας στη διαχείρισή τους:1. Υπάρχουν εξειδικευμένοι λογαριασμοί για κάθε αποστολή. Ίσως να έχουν μόνο 3.000 followers, αλλά είναι οι 3.000 followers στους οποίους θέλουμε να απευθυνόμαστε σε μόνιμη βάση.

    2. Το επόμενο στρώμα είναι οι κεντρικοί λογαριασμοί σε κάθε ένα από τα κέντρα της NASA ανάλογα με το πεδίο, που μιλούν για τα έργα που συμβαίνουν στην περιοχή ευθύνης τους.

    3. Στη συνέχεια έχουμε τη ναυαρχίδα του λογαριασμού, το @ NASA, όπου φιλτράρονται και διαδίδονται σε ευρύ κοινό όλα όσα συμβαίνουν στον οργανισμό. Στο λογαριασμό @NASA πάντα κάνουμε αναφορά στο λογαριασμό της αποστολής ή του προγράμματος ή του έργου, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να ανατρέξουν στο συγκεκριμένο λογαριασμό και να πάρουν πληροφορίες.

  5. Το διάστημα ήταν πάντα ένα δημοφιλές θέμα, αλλά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αστροναύτες-σουπερστάρ, όπως ο Chris Hadfield, φαίνεται ότι λειτουργούν θετικά για το “brand”…
  6. John: Όταν ξεκίνησα στη NASA πριν από επτά χρόνια, πριν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είδα τη NASA  να κάνει όλα αυτά τα πράγματα. Είχαμε τη δική μας τηλεόραση, είχαμε ένα βραβευμένο website, είχαμε blogs, είχαμε αποκλειστικές φωτογραφίες, κι όμως όλο και διάβαζα άρθρα για το πόσο κακή δουλειά κάνει η Nasa στην προώθηση της δουλειάς της.Όταν το διαστημικό λεωφορείο αποσύρθηκε, όλοι έλεγαν η NASA δεν θα έχει αντικείμενο. Πλέον ψάχνουμε στην επιφάνεια του Ερμή, ανακαλύπτουμε νέους πλανήτες, έχουμε ένα διαστημικό σκάφος που θα ταξιδέψει στον Πλούτωνα για πρώτη φορά… Αυτά είναι μεγάλα πράγματα και τώρα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ανοιχτά στο ευρύ κοινό.Και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ανακαλύπτουν αυτά τα πράγματα μέσω των social media.

    Jason: Πιστεύω επίσης ότι μιλάμε απευθείας στο κοινό τώρα. Αντί να χρειάζεται να έρθει σε μας, πάμε σε αυτούς τους με το περιεχόμενό μας και αξιοποιούμε το παιδί σε κάθε ενήλικα που λέει «Αυτό είναι κάτι πολύ cool για τη θέση μας στο σύμπαν».