Από ό,τι φαίνεται όχι ιδιαίτερα… Όσο κι αν θέλουμε να το παίζουμε πολιτισμένο κράτος, ακόμα δεν έχουν γίνει συνείδηση οι αγορές μέσω Ίντερνετ και πολλοί χρήστες τις θεωρούν επικίνδυνες. H έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τις πληρωμές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C στην Ελλάδα ανέλυσε περίπου 2300 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η αντικαταβολή παραμένει η κορυφαία πληρωμή για φυσικά προϊόντα στην Ελλάδα και αντιπροσωπεύει περίπου τα 2/3 της αξίας των on-line αγορών σε αυτή την κατηγορία προϊόντων που γίνεται φυσική παράδοση στο σπίτι / γραφείο. Τα υψηλά ποσοστά της αντικαταβολής εξηγούνται από τον ιδιαίτερα υψηλό προβληματισμό των Ελλήνων on-line αγοραστών για θέματα ασφαλείας και τη γενικότερη καχυποψία που χαρακτηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή. Με λίγα λόγια, πρώτα θέλουμε να δούμε τα προϊόντα live στην πόρτα μας και μετά να πληρώσουμε…

Σημείωση:

Η χρήση της χρεωστικής κάρτας και της αντικαταβολής χρησιμοποιείται αρκετά από τους νέους on-line αγοραστές (αυτοί που ξεκίνησαν αγορές το 2012-13) που δεν είναι πολύ έμπειροι με το διαδίκτυο και συνεπώς με προβληματισμούς για την ασφάλεια των συναλλαγών.

Μετά την αντικαταβολή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έρχεται η “πιστωτική κάρτα” και ακολουθούν στα ίδια περίπου ποσοστά  η “χρεωστική κάρτα” και το “Paypal”. Επίσης, η τραπεζική κατάθεση αντιπροσωπεύει πιθανόν λιγότερο από το 5-10% της αξίας συναλλαγών.

Ενδιαφέροντα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα:

  • Οι συχνοί χρήστες του Paypal έχουν υψηλά ποσοστά πρόσβασης στο Internet “εν κινήσει” μέσω “κινητού τηλεφώνου” και “tablet”.
  • Οι συχνοί χρήστες του Paypal αγοράζουν συνήθως από το εξωτερικό αφού μόνο το 31% πραγματοποιούν πάνω από το 60% των αγορών τους σε Ελληνικά sites.
  • Οι πρώτοι και έμπειροι on-line αγοραστές στην Ελλάδα (πριν το 2007) χρησιμοποιούσαν κυρίως την πιστωτική κάρτα και paypal.
  • Το 75% των on-line αγοραστών (υπολογίζονται γύρω στα 2,5 εκ) σε ποσοστό 75% χρησιμοποιεί e-banking υπηρεσίες (από το 66% το 2011).