Το Crowdsourcing είναι μια άκρως αληθινή και ιδιαίτερα σημαντική επιχειρηματική ιδέα. Ορισμοί και όροι υπάρχουν πολλοί όμως η βασική ιδέα είναι πως η ανάθεση μιας εργασίας σε ευρύ κοινό, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχής συγκριτικά με αυτή που θα γινόταν από μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων.

Η εξεύρεση σε μόλις δύο ώρες 10 καιρικών μπαλονιών που είχε κρύψει η Υπηρεσία Εξεύρεσης του Πενταγώνου  σε ολόκληρες τις  ΗΠΑ από 5000 άτομα, αποδεικνύει περίτρανα την δύναμη του crowdsourching και της δύναμη του διαδικτύου.

Μέχρι τώρα η συγκεκριμένη έννοια έχει συνδεθεί  με τη δημιουργία ιστοσελίδων όπως η Wikipedia ή ακόμα και στην αναζήτηση που κάνει πλήθος κόσμου ας πούμε σε ένα αγνοούμενο πρόσωπο. Πλέον όμως έχει αρχίσει να αποτελεί και βασική ανάγκη σε μερικές περιπτώσεις οι οποίες όμως μπορούν να αποκτήσουν και αρνητικές συνέπειες.

Η αστυνομία του Τέξας έχει εγκαταστήσει ένα δίκτυο  από κάμερες CCTV (κλειστό κύκλωμα) για να ελέγχουν τυχόν παραβιάσεις στις συνοριογραμμές με το Μεξικό. Για να καλύψουν την παρακολούθηση όλων των συνόρων επιτρέπουν στον οποιονδήποτε χρήστη να μπαίνει στο σύστημα των καμερών παρακολούθησης και να αναφέρουν οποιαδήποτε δραστηριότητα.

Ένα παρόμοιο σύστημα, το Internet Eyes,  στη Βρετανία, θα πληρώνει οποιονδήποτε  χρήστη επιθυμεί να παρακολουθεί κάμερες ασφαλείας καταστημάτων και να αναφέρει τυχόν διάρρηξη. Ακόμα κι ένας ιρανικός ιστοχώρος το 2009 προσέφερε ανταμοιβή σε οποιονδήποτε είχε αναγνωρίσει άτομα σε φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια των διαμαρτυριών για τις εκλογές του Ιουνίου του 2009!

Τώρα ο Jonathan Zittrain, ένας καθηγητής Νομικής Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και ένας από τους ιδρυτές του κέντρου Berkman για το Διαδίκτυο και την κοινωνία, λέει ότι το επόμενο βήμα μπορεί να είναι να εφαρμόσουμε αυτή τη δύναμη για να προσελκύσουμε χρήστες να βοηθήσουν σε κάποια προσπάθεια.

Σε ένα θεωρητικό παράδειγμα, ο Zittrain έχει υπολογίσει ότι, στο Ιράν που έχει πληθυσμό περίπου 72 εκατομμύρια ανθρώπους, θα κόστιζε περίπου 17.000 δολάρια σ την κυβέρνηση ώστε να εφαρμόσει το Amazon’s Mechanical Turk, ένα πρόγραμμα crowdsourchig και να προσδιορίσει από φωτογραφία οποιονδήποτε πολίτη επιθυμεί με τη βοήθεια των χρηστών.

Η δύναμη του Crowdsourcing μπορεί  να χαρακτηριστεί αρνητική ή θετική ανάλογα με την περίπτωση ωστόσο θεωρείται πως μετατρέπει την ανθρώπινη νοημοσύνη σε προϊόν. Από την άλλη πλευρά μπορεί να συνεισφέρει σε ένα κοινό καλό  προσελκύοντας  ανθρώπους που μπορούν να βοηθήσουν και δεν θα συμμετείχαν ατομικά.