Μπορεί να πέρασε στα ψιλά γράμματα, αλλά το Facebook πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τα δεδομένα που συλλέγει από τους χρήστες του για να δημιουργήσει πιο στοχευμένες διαφημίσεις. Με λίγα λόγια, θα εκμεταλλευτεί το ιστορικό του λογαριασμού μας στο Facebook για να εξυπηρετεί τη διαφημιστική αγορά (η Google το κάνει ήδη με τα Google ads που εμφανίζει). Η ανακοίνωση έρχεται σχεδόν ταυτόχρονα με τη γνωστοποίηση ψυχολογικού πειράματος που χρησιμοποίησε τις αρχικές σελίδες 689.000 αγγλόφωνων χρηστών του Facebook εν αγνοία τους.

Αν όλα αυτά σου φαίνονται τόσο τρομακτικά όσο φαίνονται σε εμάς, ευτυχώς υπάρχει τρόπος να εμποδίσεις το Facebook να χρησιμοποιεί το ιστορικό σου, τουλάχιστον για διαφημιστικούς σκοπούς.

Ακολούθησε προσεκτικά όσα σου λέμε παρακάτω:

Μπες στη σελίδα της Digital Advertising Alliance και ενημέρωσέ τους ότι δεν είσαι διατεθειμένος να μοιράζεσαι τις προσωπικές σου πληροφορίες με τις εταιρείες (χρειάζεται να περιμένεις περίπου ένα λεπτό για να συγχρονιστεί η σελίδα).

Σημείωση:
Αν χρησιμοποιείς το AdBlocker πρέπει να το απενεργοποιήσεις στιγμιαία, μιας και το site χρησιμοποιεί cookies.

εμποδίσεις το Facebook να χρησιμοποιεί το ιστορικό

Όταν μπεις θα δεις αυτή την οθόνη. Επίλεξε την κατηγορία “Companies Customizing Ads for Your Browser” και σκρόλαρε μέχρι να δεις το Facebook.

Τσέκαρε το μικρό κουτάκι δίπλα στο Facebook και τσέκαρε όλα τα sites της λίστας που χρησιμοποιείς και θα ήθελες να σταματήσουν να αξιοποιούν τα προσωπικά σου δεδομένα. Όταν ολοκληρώσεις με την επιλογή, πάτα Submit.

Λογικά, θα θες να κάνεις το ίδιο για το κινητό σου. Αν είσαι χρήστης iOS, άνοιξε τις ρυθμίσεις και πήγαινε στα General (Γενικά) > Restrictions (Περιορισμοί) > Advertising (Διαφημίσεις). Ενεργοποίησε την επιλογή για Limit Ad Tracking (Περιορισμό Ανίχνευσης).

Αν είσαι χρήστης Android, πήγαινε Google Settings (Ρυθμίσεις)>Ads (Διαφημίσεις)>Opt Out of Interest-Based Ads και είσαι έτοιμος!

Σημείωση

Το ότι απενεργοποίησες τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί το Facebook τις προτιμήσεις σου για τους διαφημιστές, δεν σημαίνει ότι απαλλάχθηκες μια και καλή από τη συλλογή αυτών των δεδομένων. Το Facebook θα συνεχίσει να συλλέγει στοιχεία, αλλά τουλάχιστον δεν θα πηγαίνουν -εν αγνοία μας- προς όφελος της διαφημιστικής αγοράς.