Το Facebook και το Twitter μπαίνουν στα χωράφια του Amazon… Τουλάχιστον προσπαθούν! Το θέμα είναι, εσύ θα επέλεγες να κάνεις αγορές μέσω Facebook και Twitter; Τα 2 μεγαλύτερα social media είδαν και αποείδαν με τα sponsored posts και tweets και το μικρό κέρδος που τους φέρνουν και είπαν να στραφούν προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το Facebook ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι δοκιμάζει ένα κουμπί αγορών (Buy button) σε επαγγελματικές σελίδες στην Αμερική. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο καθένας θα μπορεί να αγοράζει τα προϊόντα που διαφημίζονται χωρίς καν να φύγει από το περιβάλλον του Facebook.

Συμπτωματικά, ή μάλλον όχι τόσο συμπτωματικά, λίγο νωρίτερα οι χρήστες είχαν εντοπίσει ένα κουμπί αγορών στο Twitter. Την προηγούμενη εβδομάδα, το Twitter ανακοίνωσε ότι αγόρασε την εταιρεία πληρωμών CardSpring, για να επιτύχει το στόχο του να φέρει «την εμπειρία του ηλεκτρονικού εμπορίου στους χρήστες του». Επίσης, πριν λίγους μήνες, το Twitter είχε ανακοινώσει συνεργασία με την Amazon που θα επέτρεπε αγορές μέσα από το μέσο.

Σύμφωνα με αναλυτές, ο Νο1 στόχος των μέσων δεν είναι απλώς να ανεβάσουν τα κέρδη τους, αλλά να αυξήσουν τους λόγους να περνά κάποιος χρήστης χρόνο σε αυτά, αλλά και να έχουν ακόμα ένα διαπραγματευτικό χαρτί απέναντι στη διαφημιστική αγορά.

Μπορεί τα Facebook και Twitter, τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο, να μην έχουν στόχο να γίνουν Amazon, αλλά είναι αλήθεια ότι αυτές οι αλλαγές μπορεί να τα μετατρέψουν από sites κοινωνικής δικτύωσης σε δίκτυα αγορών. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι οι χρήστες τους μπορεί να μην εξοικειωμένοι με την ιδέα των αγορών στα δύο αυτά μέσα. Το Pinterest, από την άλλη, που είναι πολύ περισσότερο προσανατολισμένο στο καταναλωτικό πρότυπο, ίσως να είναι πιο εύκολο να κάνει τη μετάβαση, αν τοποθετήσει τα κατάλληλα εργαλεία για αγορές.