Εάν οι επισκέψεις στο νοσοκομείο δεν είναι η αγαπημένη σου δραστηριότητα, αλλά εξακολουθείς να ενδιαφέρεσαι για την υγεία σου, τότε αυτό το άρθρο είναι για εσένα. Διάβασε παρακάτω για να μάθεις πως να κάνεις μερικές απλές δοκιμές που θα σε βοηθήσουν να παρακολουθήσεις την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σώμα σου.

Τρόποι με τους οποίους θα εκτιμήσεις την κατάσταση της υγείας σου:

  • Μάτια

Κλείσε ένα μάτι και κάνε τρία έως πέντε βήματα μακριά από την οθόνη σου. Ρίξε μια ματιά στον παραπάνω κύκλο. Προσδιόρισε εάν ορισμένες από τις γραμμές εμφανίζονται πιο σκούρες από άλλες. Εάν η απάντηση είναι ναι, τότε αξίζει να επισκεφτείς έναν οπτικό, επειδή πιθανότατα έχεις αναπτύξει αστιγματισμό.

  • Ευελιξία

Για να εκτελέσεις αυτό το τεστ, κάθισε στο πάτωμα, τέντωσε τα πόδια σου μπροστά σου και προσπάθησε να αγγίξεις τα πόδια σου με τα άκρα των δακτύλων σου. Εάν μπορείς να το κάνεις αυτό με ευκολία, τότε το σώμα σου είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Εάν ήταν δύσκολο, τότε θα ήταν καλή ιδέα να κάνεις γιόγκα,  pilates ή κολύμπι για να βελτιώσεις την ευελιξία του σώματός σου και να αποφύγεις την υπερβολική εξασθένιση των αρθρώσεων σου.

  • Καρδιά

Κάθισε ήρεμα για πέντε λεπτά και στη συνέχεια τοποθέτησε τέσσερα δάχτυλα στην εσωτερική πλευρά του καρπού σου. Βρες τον παλμό σου. Μέτρησε το για ένα λεπτό, μετρώντας τον αριθμό των κτυπημάτων. Για ενήλικες και παιδιά άνω των δέκα, 60-100 κτυπήματα ανά λεπτό θεωρούνται φυσιολογικά. Περισσότερο ή λιγότερο μπορεί να υποδεικνύει προβλήματα με την αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, μην προσπαθήσεις να κάνεις μια διάγνωση μόνος σου – πήγαινε και δες έναν γιατρό.

  • Δάχτυλα

Ρίξε λίγο κρύο νερό σε ένα ποτήρι και βάλε τα δάχτυλά σου μέσα σε αυτό για 30 δευτερόλεπτα. Εάν τα άκρα των δακτύλων σου γίνονται λευκά ή μπλε, τότε έχεις πρόβλημα με την κυκλοφορία του αίματος. Μια σημαντική μείωση της θερμοκρασίας (ή του στρες) μπορεί να προκαλέσει συσπάσεις των αιμοφόρων αγγείων που τροφοδοτούν το αίμα στα δάκτυλα, τα δάκτυλα των ποδιών, τη μύτη και τα αυτιά. Ως αποτέλεσμα, αυτά τα μέρη του σώματος στερούνται τη σωστή ποσότητα αίματος και μπερδεύονται. Θα πρέπει να αποφύγεις απότομες αλλαγές στη θερμοκρασία.

  • Το αναπνευστικό σύστημα

Άναψε ένα σπίρτο, και τέντωσε το χέρι που το κρατά μπροστά σου. Ανέπνευσε βαθιά μέσα από τη μύτη σου και στη συνέχεια έξω από το στόμα σου, προσπαθώντας να σβήσεις την φλόγα. Πόσες προσπάθειες έχεις κάνει να σβήσεις την φλόγα; Αν είναι αρκετές, τότε υπάρχει πιθανότητα να έχεις εξασθενημένο αναπνευστικό σύστημα. Αυτό θα μπορούσε να προκληθεί από το κάπνισμα, την έλλειψη άσκησης ή από μια χρόνια ασθένεια.

  • Κατακράτηση υγρών

Πίεσε προς τα κάτω είτε το επάνω είτε το κάτω μέρος του ποδιού σου με τον αντίχειρά σου. Εάν εξακολουθεί να υπάρχει εσοχή στο πόδι σου αρκετά δευτερόλεπτα αφού αφαιρέσεις τον αντίχειρά σου, τότε οι πιθανότητες είναι ότι το σώμα σου έχει πρόβλημα με τη συγκράτηση υγρών. Συνιστάται να μειώσεις την ποσότητα αλατιού στη διατροφή σου και να αποφύγεις την κατανάλωση  προϊόντων διατροφής.

  • Ο θυρεοειδής

Κλείσε τα μάτια σου, τέντωσε τα χέρια σου μπροστά σου, άπλωσε τα δάχτυλά σου έξω στις πλευρές και ζήτησε από κάποιον να τοποθετήσει ένα λεπτό φύλλο χαρτιού στα χέρια σου. Εάν το χαρτί αρχίζει να τρέμει μαζί με τα δάχτυλά σου, αξίζει να επισκεφτείς έναν ενδοκρινολόγο.

Αυτές οι δοκιμές δεν είναι σε καμία περίπτωση η βάση για τη διάγνωση, καθώς μπορεί να είναι ενδείξεις για διάφορες άλλες ασθένειες. Ωστόσο, εάν παρατηρήσεις κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, δεν πρέπει να τα αγνοήσεις. Βρες έναν γιατρό για μια λεπτομερή εξέταση αμέσως.