Μπορεί αν ακολουθείς σκληρή διατροφή αλλά το στομάχι σου δεν λέει να ξεπρηστεί; Μήπως συμπεριλαμβάνεις στη διατροφή σου κάποιες από τις Τροφές που σε φουσκώνουν και δεν το καταλαβαίνεις; Δεν ξέρεις ποιες είναι αυτές; Συνέχισε να διαβάζεις και θα ανακαλύψεις τις 6 “ύπουλες” τροφές!

Το ότι κάποιες τροφές σε φουσκώνουν δεν σημαίνει ότι δεν είναι υγιεινές ή ότι θα πρέπει να σταματήσεις να τις καταναλώνεις -κάποιες από αυτές έχουν πάρα πολλά θετικά στοιχεία για τον οργανισμό μας! Αλλά αν έχεις κάποια έξοδο στην οποία θέλεις να είσαι στα καλύτερα σου καλό θα ήταν να τις αποφύγεις!

Οι 6 “ύπουλες” τροφές είναι:

Τσίχλες χωρίς ζάχαρη

τσίχλες

Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους η τσίχλα χωρίς ζάχαρη, ειδικότερα, μπορεί να προκαλέσει πόνο στο στομάχι και φούσκωμα, λέει ο Ashvini Mashru, συγγραφέας του βιβλίου “Μικρά βήματα για να αδυνατίσετε”.

«Το πρώτο είναι ότι μπορείτε φυσικά να καταπιείτε πολύ αέρα καθώς μασάτε τη τσίχλα», λέει και συμπληρώνει ο Mashru «Αλλά ο δεύτερος, και ίσως κύριος λόγος, είναι η παρουσία των αλκοολών ζάχαρης και πιο συγκεκριμένα των σακχαρο-αλκοολων, οι οποίες είναι μια μορφή υδατάνθρακα που δεν είναι εύκολες στη πέψη, καθώς θεωρείται μια κοινή αιτία των στομαχικών διαταραχών ιδιαίτερα όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες».

«Μόλις εισέλθει στην εντερική οδό η αλκοόλη σακχάρου θα συναντηθεί με βακτήρια και κατά τη ζύμωση θα απελευθερώσουν αέριο το οποίο οδηγεί σε φούσκωμα, κράμπες, πόνο, και / ή διάρροια. Είναι παρόμοιο με αυτό που συμβαίνει όταν κάποιος που έχει δυσανεξία στη λακτόζη τρώει κάτι με λακτόζη» λέει ο Mashru.

Ανθρακούχο νερό

ανθρακούχο νερό

«Άσχημα νέα για τους λάτρεις του ανθρακούχου νερού καθώς όπως όλα τα ανθρακούχα -ζαχαρούχα αναψυκτικά έτσικαι αυτό προκαλεί πρήξιμο!» εξηγεί η Cynthia Sass, R.D. Το ανθρακικό είναι ο βασικός παράγοντας για το φούσκωμα ακόμα και αν δεν υπάρχει κάποιο επιπρόσθετο γλυκαντικό.

Σκόρδο

σκόρδο

Το σκόρδο είναι ένα παράδειγμα ενός τροφίμου FODMAPs (που σημαίνει ζυμώσιμα ολιγο-σακχαρίτες, δι-σακχαρίτες, μονο-σακχαρίτες, και πολυόλες), η οποία είναι μια ομάδα τροφίμων που απορροφάται ελάχιστα από τη γαστρεντερική οδό στο αίμα, ή δεν γίνεται καμία απορρόφηση τους. Λόγω της κακής απορρόφησης τους, ουσιαστικά παρασέρνουν νερό στο έντερο με αποτέλεσμα να υποστεί ζύμωση από τα βακτήρια, τα οποία συσσωρεύουν αέρια μέσα στο έντερο.

Ωστόσο υπάρχουν αρκετοί οργανισμοί οι οποίοι δεν αντιδρούν καθ’ αυτό τον τρόπο στο σκόρδο. Οπότε την επόμενη φορά που το γεύμα σου θα περιέχει σκόρδο δώσε βάση στο πως αντιδράει ο οργανισμός σου για να ξέρεις αν πρέπει να προσέχεις ή όχι!

 Pop Corn
popcorn

To Popcorn μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα εξαιτίας του όγκου του λέει η Sass και εξηγεί: «Μία μερίδα popcorn είναι περίπου 3-4 κούπες στο μέγεθος μίας μπάλας του τένις. Μπορεί αυτή η μερίδα να έχει την ίδια ποσότητα υδατανθράκων με μία φέτα ψωμί, αλλά πρόκειται να καταλάβει πολύ περισσότερο χώρο στο στομάχι, το οποίο μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα στην περιοχή του στομαχιού».

 

Μεγάλη σαλάτα

σαλάτα με μανιτάρια

Πριν αρχίσεις να γκρινιάζεις ότι η σαλάτα είναι ότι πιο υγιεινό μπορείς να φας να σου ππούμε ότι ναι έχεις δίκιο αλλά όπως είπαμε και παραπάνω αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σε φουσκώνει!

Όπως και το  popcorn, έτσι και μία μεγάλη σαλάτα θα καταλάβει πολύ μεγάλο μέρος του στομαχιού με αποτέλεσμα το φούσκωμα. Ένα ακόμα θέμα είναι ότι τα περισσότερα λαχανικά ανήκουν στην κατηγορία FODMAPs, συμπεριλαμβανομένου του λάχανου, των μανιταριών και των κρεμμυδιών.

Σκέτος καφές

καφές

«Ο σκέτος καφές μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα κυρίως εξαιτίας της οξύτητας του. Αν προσθέσουμε ζάχαρη ή τεχνητή γλυκαντική ουσία, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ακόμη χειρότερα», εξηγεί η Sass οπότε η λύση είναι να προσθέσουμε λίγο γάλα!

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι μόνο και μόνο επειδή μια υγιεινή τροφή προκαλεί φούσκωμα δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να την αποφεύγουμε σε καθημερινή βάση!  Το κλειδί είναι να τρώμε αυτά τα τρόφιμα στρατηγικά.