Σίγουρα έχεις ακούσει πολλά για την υγεία της καρδιάς σου. Τι πρέπει να κάνεις, τι να μην κάνεις. Τι πρέπει να τρως και τι να αποφύγεις, προκειμένου να παραμείνεις υγιής. Εδώ θα δεις ορισμένες super τροφές, οι οποίες θα εκτινάξουν την υγεία της καρδιάς σου στα ύψη.

Σολομός

Ο σολομός και άλλα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες και το σκουμπρί φιγουράρουν ανάμεσα στις super τροφές, οι οποίες λειτουργούν θετικά για την υγεία της καρδιάς. Αυτό συμβαίνει, επειδή περιέχουν άφθονες ποσότητες σε Ω3 λιπαρά οξέα. Μελέτες έχουν δείξει, μάλιστα, ότι μειώνει τον κίνδυνο αρρυθμίας και την αθηροσκλήρωση, ενώ μειώνει την ποσότητα των τριγλυκεριδίων. Η American Heart Association συνιστά την κατανάλωση ψαριών και κατά προτίμηση τα λιπαρά ψάρια, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Τα Ω3 λιπαρά οξέα είναι, επίσης, διαθέσιμα ως συμπληρώματα διατροφής.

Μούρα

Όχι μόνο τα βατόμουρα, αλλά και οι φράουλες και άλλα μούρα, λειτουργούν υπέρ της υγείας της καρδιάς. Σύμφωνα με μια έρευνα του 2013, γυναίκες ηλικίας 25 έως 42, οι οποίες έτρωγαν περισσότερες από τρεις μερίδες βατόμουρα και φράουλες την εβδομάδα είχαν 32% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, σε σύγκριση με όσες έτρωγαν λιγότερο. Οι συγγραφείς της μελέτης απέδωσαν το όφελος για την καρδιά σε ενώσεις γνωστές ως ανθοκυανίνες και σε φλαβονοειδή, τα οποία είναι αντιοξειδωτικά και είναι σε θέση να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, ενώ διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία. Οι ανθοκυανίνες δίνουν στα φυτά το κόκκινο και μπλε χρώμα τους.

Μαύρη σοκολάτα

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να ωφελήσει την καρδιά σου, μεταξύ των οποίων αυτή του 2012, η οποία διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να μειώσει τις θανατηφόρες καρδιακές ασθένειες, όπως τα εγκεφαλικά επεισόδια σε άτομα, τα οποία διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για αυτά τα προβλήματα. Τα ευρήματα αφορούν μόνο την μαύρη σοκολάτα, η οποία απαρτίζεται  από τουλάχιστον 60-70% κακάο. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονοειδή, τα οποία ονομάζονται πολυφαινόλες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν την πίεση του αίματος, την πήξη, και την φλεγμονή. Δυστυχώς, το σοκολατούχο γάλα δεν μπορεί να βοηθήσει στην υγεία της καρδιάς.

Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, όπως και τα καρύδια και τα φιστίκια, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, είναι κατάλληλα για την υγεία της καρδιάς. Περιέχουν, επίσης, τη βιταμίνη Ε, η οποία βοηθά στη μείωση της κακής χοληστερόλης. Τα καρύδια, ακόμα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε Ω3 λιπαρά οξέα.

Ελαιόλαδο

Μια έρευνα έδειξε ότι τα άτομα, τα οποία διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για καρδιακή νόσο, είναι όσοι δεν ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή, πλούσια σε δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, η οποία θα συμπληρώνεται από ξηρούς καρπούς και τουλάχιστον τέσσερις κουταλιές της σούπας την ημέρα ελαιόλαδο. Όσοι ακολουθούν, όμως, αυτή τη διατροφή έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, των εγκεφαλικών επεισοδίων και του θανάτου κατά 30%.

Το ελαιόλαδο, μάλιστα, είναι μια καλή πηγή μονοακόρεστων λιπών, τα οποία είναι σε θέση να συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και του σακχάρου στο αίμα. Οι ελιές, επίσης, τόσο οι πράσινες όσο και οι μαύρες, είναι πηγές καλών λιπαρών και μπορούν να προστεθούν, για παράδειγμα σε σαλάτες ή να να καταναλωθούν και μόνες τους.

Κόκκινο κρασί

Πολύ καλά νέα για όσους αγαπούν το κόκκινο κρασί και θέλουν να συνοδεύουν τα γεύματά τους με αυτό. Έρευνες έχουν δείξει ότι συγκεκριμένα το κόκκινο κρασί είναι σε θέση να συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς, εφόσον καταναλώνεται με μέτρο μέσα στη μέρα.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι περισσότερο διαδεδομένο στη Δύση και μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Μια μελέτη του 2013 διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έπιναν τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα είχαν 20% μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου σε σύγκριση με ανθρώπους που σπάνια κατανάλωναν πράσινο τσάι.

Αβοκάντο

Το αβοκάντο δεν είναι απλά ένα νόστιμο φρούτο, αλλά είναι και γνωστό ότι συνεισφέρει στην καλή υγεία της καρδιάς αλλά συμβάλλει και στην απώλεια βάρους για σένα που προσπαθείς να χάσεις κιλά. Όπως το ελαιόλαδο, έτσι και το αβοκάντο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λίπη, τα οποία μειώνουν τους παράγοντες κινδύνου καρδιακής νόσου, όπως η χοληστερόλη. Είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και σε κάλιο. Μπορείς να το καταναλώσεις μόνο του ή να το αναμείξεις με άλλα φρούτα σε σαλάτες, αλλά να το χρησιμοποιήσεις και σε φαγητά δίνοντας μοναδικές γεύσεις.

Διαβάστε επίσης:

Οι βασικές συμβουλές για να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάs σας

Photos: Getty